Kall-El skrev:
Vidhåller att Frylén inte är tillräckligt bra. Att killen snittar de minuter han gör är för mig obegripligt, men det är en helt annan historia. Printz är bra så länge som han inte hamnar under press med puck. Hamnar han under press är han ytterst medelmåttig då hans handleder är usla. Hade nog dessutom förväntat mig att Printz skulle vara än mer fysisk i sitt spel. Trodde printz skulle smälla på i varje byte, men så är ju inte riktgit fallet. Tror för övrigt dessutom att våra backar spelar "lite bättre" tackvare att de denna säsong har en målvakt som de litar på och kanske framför allt en målvakt som inte kastar returer rakt ut i speciellt stor utsträckning.
Det obegripiga är att endast 2 lag har begripit hur man skall möta difs backar, nämligen med hög press. Timrå gjorde detta liksom FBK och vips skapade man målchanser ur ingenting för att flera av våra backar är för dåliga med puck. Hade jag varit tränare i ett motståndarlag hade jag bara haft en tydlig order att ge. Sätt press på den back i DIF som har pucken. Görs detta kommer chanserna att dyka upp var så säker.
När det gäller Angel vill jag nog ha lite mer tid på mig att utvärdera hans insatser. I vissa matcher har han varit bra i andra helt usel.
Är inte lika imponerad av ditt inlägg som Pepp91.
För det första fattar jag inte hur du kan hålla på att såga nyförvärv före säsongen och innan du sett dem spela en enda match (i nutid och för deras nya klubb), t ex så som du sågade Anger och framförallt Frylén innan säsongen.
För det andra så förstår jag inte heller hur du kan fortsätta klanka på Frylén som ju varit väldigt stabil i de flesta matcher. Jag förstår iaf att han snittar många minuter, tycker rent av att han har varit en klippa.
För det tredje så tror jag att samtliga elitserielag har (haft) den strategin att sätta hög press på våra backar. Fredrik Andersson (Modos andretränare) berättade t ex detta för mig och mitt sällskap några minuter innan matchstart i premiären. Han sa typ, ”vi skall försöka sätta press på Djurgårdens backar eftersom vi bedömer att det är deras svagaste länk”. Facit tycker jag vi kan se, Modo lyckades inte i premiären med det (där var det Larsson som darrade), DIF har släppt in minst mål av samtliga lag hittills, nollan har hållits tre gånger. Visst, våra duktiga målvakter har varit briljerande stundtals men jag tycker också att DIFs försvar varit betydligt starkare än vad sannolikt de flesta hade förväntat sig innan säsongen och att såga Frylén fattar jag bara inte hur man kan göra.
För det fjärde, Printz är i så fall ett svagare kort men jag tycker inte att han har gjort bort sig heller. Han gjorde dessutom ett jäkligt snyggt mål för att ha så ”usla handleder”.
För det femte så kanske du har rätt i att Anger inte varit lysande i varje match (finns det ngn som är det?) men jag tycker du då underskattar vad han totalt sett gör/har gjort för laget. Han verkar ha en skön inställning och stort hjärta och jag tror, som andra här också har skrivit, att han har stor del i att Otto kommit igång.