Manijock skrev:Haga är väl spets... För att inte tala om Wandell! Tålamod, Holtz kan mycket nosa på Lasch i poängligan nästa säsong...
En sak är säker, corsin kommer slå i taket. Att vi sen mycket väl kan ligga i botten av tabellen är en annan sak. Även om Lilja och Bema stannar och Jocke spikar truppen så är det en försämring på anfallssidan och det REJÄLT! Tapp av Jonte, Brodin, Fjällby och Dick(alla spets), och ersätter med bredd.
Final i år var en bragd. Slutspel nästa år om mina farhågor besannas, vore en lika stor bragd.
Ja, självklart får Haga ses som spets med över 30 poäng förra säsongen. Det är 1:a line nivå. Sen förväntar jag mig nog inte samma poängskörd av honom i år då han inte lär få samma utrymme och förtroende. Wandell tror jag inte någon ser som en spetsvärvning. Men fint komplement till Josefson och Strandberg som båda levererar bra offensivt. Wandell är ju egentligen en dröm som trea. Min förhoppning med Holtz är väl att han ska spela kanske 10 min 5v5 och vara vår Bemström i PP2 där vi skrek efter just den spelartypen ifjol.
Bra corsi hoppas man givetvis på. Men bra corsi betyder inte nödvändigtvis bra lag, men bra lag har bra corsi. Vi verkar ha en trygghet i vårt system som skapar det, men förhoppningsvis jobbar man ständigt på att utveckla och förbättra.
Jag förstår inte varför du verkar ha så svårt att förstå att vi inte kan ha 20 forwards i truppen. Vi har värvat in spelare till alla positioner i dagsläget. Vi kan ju inte fortsätta lasta in. Tappar vi någon så får vi givetvis hantera det då.
Om du menar att slutspel vore en bragd så ska jag komma ihåg det när du säger avgå alla efter en 7:e plats i mars.
Expert.