Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Benjamin L. Willard skrev:Brodecki får lämna LHC, oddsen på att han hamnar här hos oss?

Brynäs har för övrigt ingen dålig Silly, först Rödin och nu även Johan Larsson som väljer att komma hem från NHL.
Fast att tappa Bertilsson men framförallt Gunderson är rätt tunga tapp. Deras backsida ser fan riktigt dålig ut.

Sen verkar han som har Larssonkällan haft mer fel rätt tidigare.

Sjukt tung silly för HV. Tappat deras tre bästa spelare i Lehtonen, Ljungh och Tedenby.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

mb81 skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Brodecki får lämna LHC, oddsen på att han hamnar här hos oss?

Brynäs har för övrigt ingen dålig Silly, först Rödin och nu även Johan Larsson som väljer att komma hem från NHL.
Fast att tappa Bertilsson men framförallt Gunderson är rätt tunga tapp. Deras backsida ser fan riktigt dålig ut.

Sen verkar han som har Larssonkällan haft mer fel rätt tidigare.

Sjukt tung silly för HV. Tappat deras tre bästa spelare i Lehtonen, Ljungh och Tedenby.
Hehe precis blivit dementerat att Larsson är på väg till Brynäs.

Ja HV har det jobbigt, tror de är mest chockade att Tedenby försvinner.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

SirDIFalot skrev:
Frankie skrev:https://www.hv71.se/artikel/f54tajvm1-3 ... -till-hv71

Undrar om vi var med och högg om vi ens visste att han (Emil Johansson) var påväg hem igen?
Tvek va? Backsidan är ju full och Emil har mycket starkare koppling till HV. Om någonting så ångrar han säkert året han gjorde i DIF, floppsäsong från oss samtidigt som HV gick och vann SM-guld.
Tror inte vi var med och högg överhuvudtaget pga full backsida, men vet att Emil är DIF sedan barnsben via en kompis som vuxit upp med honom.
25/4-2025
EspenK

Inlägg av EspenK »

Förlåt men snackade nyss med en kompis som hade läst nånstans att Dick inte ens fått ett förslag och att Jocke sagt att truppen är klar inför nästa säsong...(fattar att man kompletterar om det blir nhl för lilja och bema). Nån som vet vart han läst det?

OM det stämmer:

1. Varför inte försöka ge Dick samma kontrakt som i år. Förhandlingsteknik??
2. Var är förstakedjan? Josef och ??? Som jag ser det har vi två andra kedjor och två tredjekedjor. Jämför med Fhc, fbk, rögle, brynäs, nästa år.
3. Kruger till Hv? Ja nu försvann Ljungh och Tedenby. Kanske att de satsar på Kruger ändå. Stor risk att vi tackat nej pga fullt i laget på c sidan. Skulle icke förvåna mig.

Allt är såååå galet tungt den här sillyn att man bara kräks. Högström kommer hem är enda ljusglimten. Sedan bara mörker jämfört med den här säsongen. ” Vi är på en resa””. ”Onödigt bra backar... jada jada jada”
( inväntar tillrättavisning från alla med över 10000 inlägg på forumet)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Dick sa ju under semi/finalserien att han inte fått något kontraktsförslag inför nästa säsong och undrade om dom ville ha kvar honom. Efter det är jag ganska säker på att han inte sagt något.

Men jag är också orolig över att vi inte har någon förstakedja. Något spännande måste in. Förra året kom Josefson som en bomb. Nu känns det som att vi inte får någon bomb alls...
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jocke bekräftar att Dick inte är avskriven men i övrigt är man rätt färdig med lagbygget.

https://hockeynews.se/articles/8958/
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:Jocke bekräftar att Dick inte är avskriven men i övrigt är man rätt färdig med lagbygget.

– Vi är ganska färdiga med det lagbygge vi har för tillfället när vi går in i säsongen. Dick har inget bråttom med vad jag förstår att kasta sig in i något avtal med någon klubb utan han kommer att smälta den här säsongen och fundera på framtiden därefter, säger Joakim Eriksson.

Dick låter inte supersugen på försäsong i år heller.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mattias_87 skrev:Dick sa ju under semi/finalserien att han inte fått något kontraktsförslag inför nästa säsong och undrade om dom ville ha kvar honom. Efter det är jag ganska säker på att han inte sagt något.

Men jag är också orolig över att vi inte har någon förstakedja. Något spännande måste in. Förra året kom Josefson som en bomb. Nu känns det som att vi inte får någon bomb alls...
Lilja gjorde 37 poäng ijfol, Bemström 23 mål och Josefson är en av seriens bästa tvåvägscentrar. Så, jo.. vi har en förstakedja.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Haga är väl spets... För att inte tala om Wandell! Tålamod, Holtz kan mycket nosa på Lasch i poängligan nästa säsong...

En sak är säker, corsin kommer slå i taket. Att vi sen mycket väl kan ligga i botten av tabellen är en annan sak. Även om Lilja och Bema stannar och Jocke spikar truppen så är det en försämring på anfallssidan och det REJÄLT! Tapp av Jonte, Brodin, Fjällby och Dick(alla spets), och ersätter med bredd.

Final i år var en bragd. Slutspel nästa år om mina farhågor besannas, vore en lika stor bragd.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:Jocke bekräftar att Dick inte är avskriven men i övrigt är man rätt färdig med lagbygget.

– Vi är ganska färdiga med det lagbygge vi har för tillfället när vi går in i säsongen. Dick har inget bråttom med vad jag förstår att kasta sig in i något avtal med någon klubb utan han kommer att smälta den här säsongen och fundera på framtiden därefter, säger Joakim Eriksson.

Dick låter inte supersugen på försäsong i år heller.
Jag tror det ligger mer i Dicks än i Jockes händer. Om han visar att han vill det här på riktigt så löser man det nog.

Dick borde fått ut minst 10 säsonger i NHL med den hockeytalang han besitter.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev:Haga är väl spets... För att inte tala om Wandell! Tålamod, Holtz kan mycket nosa på Lasch i poängligan nästa säsong...

En sak är säker, corsin kommer slå i taket. Att vi sen mycket väl kan ligga i botten av tabellen är en annan sak. Även om Lilja och Bema stannar och Jocke spikar truppen så är det en försämring på anfallssidan och det REJÄLT! Tapp av Jonte, Brodin, Fjällby och Dick(alla spets), och ersätter med bredd.

Final i år var en bragd. Slutspel nästa år om mina farhågor besannas, vore en lika stor bragd.
Så du har rätt oavsett?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:Haga är väl spets... För att inte tala om Wandell! Tålamod, Holtz kan mycket nosa på Lasch i poängligan nästa säsong...

Ja, självklart får Haga ses som spets med över 30 poäng förra säsongen. Det är 1:a line nivå. Sen förväntar jag mig nog inte samma poängskörd av honom i år då han inte lär få samma utrymme och förtroende. Wandell tror jag inte någon ser som en spetsvärvning. Men fint komplement till Josefson och Strandberg som båda levererar bra offensivt. Wandell är ju egentligen en dröm som trea. Min förhoppning med Holtz är väl att han ska spela kanske 10 min 5v5 och vara vår Bemström i PP2 där vi skrek efter just den spelartypen ifjol.

Bra corsi hoppas man givetvis på. Men bra corsi betyder inte nödvändigtvis bra lag, men bra lag har bra corsi. Vi verkar ha en trygghet i vårt system som skapar det, men förhoppningsvis jobbar man ständigt på att utveckla och förbättra.

Jag förstår inte varför du verkar ha så svårt att förstå att vi inte kan ha 20 forwards i truppen. Vi har värvat in spelare till alla positioner i dagsläget. Vi kan ju inte fortsätta lasta in. Tappar vi någon så får vi givetvis hantera det då.

Om du menar att slutspel vore en bragd så ska jag komma ihåg det när du säger avgå alla efter en 7:e plats i mars.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

För övrigt fascinerande att vara klara tidigt med lagbygget nu verkar ses som något negativt?

Sportcheferna som jagar en förstacenter och en PP-back sent i augusti är samma snubbar som shoppar julklappar den 23 december.
Expert.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Nu har Bemström signat med Columbus.
Kul för honom förstås.
Återstår att se ifall han tar en plats redan i höst eller om det blir Djurgården. Tror och hoppas på det sistnämnda.

Edit. Annars får gärna Åberg ersätta Bemström. Inte mig emot.
vr6power

Inlägg av vr6power »

Du vill som inte släppa Dick fast han inte ens vet om han vill spela själv en säsong till?
Låst