Biljettråden
Re: Biljettråden
Tips, ge inte upp riktigt än. Lyckades efter massvis av klickande få tag i 2 biljetter bredvid varandra (c, men vafan)
Efter en kötid på 1:15 timme så lyckades jag få biljetter. Hur skapades kösystemet kan man undra, inte rimligt att sälja slut Globen på 1 timme.
För er som inte fått biljetter, fortsätt uppdatera sidan, dyker upp ströplatser på alla etage om man bara klickar runt
För er som inte fått biljetter, fortsätt uppdatera sidan, dyker upp ströplatser på alla etage om man bara klickar runt
Ställde mig i kö vid 10:00, blev min tur vid 11:03 men det var segt som kola...blev precis klar med mitt köp!
- Johanneshov
- Medlem: Ja, vanlig medlem
De är rätt otydliga med att det går att köa innan biljettsläpp. Man får bara hoppas att det blir ens tur efter biljettsläpp och inte innan. Jag började köa kvart i och kom in kl 10:04.leffe06 skrev:Ställde mig i kö vid 10:00, blev min tur vid 11:03 men det var segt som kola...blev precis klar med mitt köp!
-
Sidan verkar ha hängt sig fullständigt för mig, folk som börja köa efter mig har hunnit köpa medans det fortfarande "snart är din tur". Dra åt helvete.
- Johanneshov
Då har du förmodligen missat din lucka (p.g.a. bokningssystemets brister) och inte skickats vidare till bokningssidan.AlltidoavsettDIF skrev:Sidan verkar ha hängt sig fullständigt för mig, folk som börja köa efter mig har hunnit köpa medans det fortfarande "snart är din tur". Dra åt helvete.
Ja, alltså det där med att köa innan osv är sjukt egentligen. Sist hade jag stora problem att komma igenom kön så testade att köa innan denna gången.Johanneshov skrev:De är rätt otydliga med att det går att köa innan biljettsläpp. Man får bara hoppas att det blir ens tur efter biljettsläpp och inte innan. Jag började köa kvart i och kom in kl 10:04.leffe06 skrev:Ställde mig i kö vid 10:00, blev min tur vid 11:03 men det var segt som kola...blev precis klar med mitt köp!
Köade typ 09:45 och kom igenom runt 09:58, "inga biljetter till försäljning"
Vid 10:00 uppdaterades inte sidan automatiskt, så då gick jag in på länken i mejlet igen och kom automatiskt till biljettsidan direkt. Antagligen för att jag redan kommit igenom vid 09:58.
Så vid 10:03 hade jag köpt tre biljetter. Förra gången tog det typ 20-30 minuter.
-
NU fick jag komma in i värmen på sidan och fick en biljett.. mitt i det mindre glada mail jag höll på att skriva till biljettinfo 

Nu har jag fått biljetter så är inte speciellt bitter, men om det stämmer att folk har börjat köa 9:45 så är det ett enormt tjänstefel hos DIFHockey. Om du informerar att länken inte är aktiv förrän 10:00 så ska den inte vara aktiv förrän 10:00. Skiter egentligen i om sajten kraschar om man öppnar upp den 10:00 (som den troligtvis gör), men kom inte och säg en sak och gör en helt annan. Dåligt hanterat.
Det står klart och tydligt att länken inte fungerar före 10, men tydligen gjorde det dJohanneshov skrev:De är rätt otydliga med att det går att köa innan biljettsläpp. Man får bara hoppas att det blir ens tur efter biljettsläpp och inte innan. Jag började köa kvart i och kom in kl 10:04.leffe06 skrev:Ställde mig i kö vid 10:00, blev min tur vid 11:03 men det var segt som kola...blev precis klar med mitt köp!
Exakt, jag klickade på länken prick 10,00, kom in 11,04Mash skrev:Nu har jag fått biljetter så är inte speciellt bitter, men om det stämmer att folk har börjat köa 9:45 så är det ett enormt tjänstefel hos DIFHockey. Om du informerar att länken inte är aktiv förrän 10:00 så ska den inte vara aktiv förrän 10:00. Skiter egentligen i om sajten kraschar om man öppnar upp den 10:00 (som den troligtvis gör), men kom inte och säg en sak och gör en helt annan. Dåligt hanterat.
Nån som har 2 st biljetter att sälja till torsdag? Vore oerhört tacksam!
Fick också biljetter till slut. Men rekommenderar alla att skriva och säga vad ni tycker ändå. Fullständigt horribelt att de ska försöka dra in massa extramedlemmar i sista sekund istället för att gynna dem som hängt med hela vägen. Det här ska vara en fest för Djurgårdare, inte en massa turister som köper biljetter för två papp på svarta börsen. Måste finnas smidigare sätt att lösa detta på!
Finns fortfarande ströplatser kvar, gå in å köpjoisch skrev:Nån som har 2 st biljetter att sälja till torsdag? Vore oerhört tacksam!