En spelare som år efter år viker ned sig i slutspelet är inte en spelare att bygga laget runt. I slutändan handlar det om att ha ett lag med rätt karaktärer. Karaktärer som lyfter sig själva och sina medspelare när det betyder som mest. Spelare som leder sitt lag när det blåser motvind.mb81 skrev:En av SHLs bästa passningsspelare.Om jag minns rätt topp-3 i passningsprocent i SHL. I toppen säsong efter säsong i corsiligan i hela SHL. Ska vi vara ett spelförande lag som ska utmana om titeln är Hultström den första backen jag skulle skriva kontrakt med iaf.
Linus Hultström är enligt mig inte den spelaren. Så länge han leder vårt lag känns det föga sannolikt att vi tar ytterligare kliv, tyvärr.
Jag vet att Linus Hultström besitter en potential om att vara en av de absolut bästa backarna i SHL. Det visade han inte minst innan han for över till Florida. Kommer han upp till den nivån kommande säsong kommer jag gärna svälja de orden som jag nu skriver. Jag är däremot väldigt pessimistisk, men jag hoppas innerligt att Hultström motbevisar mina tankar.