Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Salas »

mb81 skrev:En av SHLs bästa passningsspelare.Om jag minns rätt topp-3 i passningsprocent i SHL. I toppen säsong efter säsong i corsiligan i hela SHL. Ska vi vara ett spelförande lag som ska utmana om titeln är Hultström den första backen jag skulle skriva kontrakt med iaf.
En spelare som år efter år viker ned sig i slutspelet är inte en spelare att bygga laget runt. I slutändan handlar det om att ha ett lag med rätt karaktärer. Karaktärer som lyfter sig själva och sina medspelare när det betyder som mest. Spelare som leder sitt lag när det blåser motvind.

Linus Hultström är enligt mig inte den spelaren. Så länge han leder vårt lag känns det föga sannolikt att vi tar ytterligare kliv, tyvärr.

Jag vet att Linus Hultström besitter en potential om att vara en av de absolut bästa backarna i SHL. Det visade han inte minst innan han for över till Florida. Kommer han upp till den nivån kommande säsong kommer jag gärna svälja de orden som jag nu skriver. Jag är däremot väldigt pessimistisk, men jag hoppas innerligt att Hultström motbevisar mina tankar.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Har följt detta lag slaviskt med säsongskort i snart 10 år nu och en sak som slår mig är hur vi är så otroligt ovilliga att tacklas. Det är en vinnande taktik i NHL19 på mitt PS4 men FAN vad trött jag är på spelare som åker in i situationer och petar lite löst med klubban. Det är inte DIF för mig.
Hultström är expert på det ovan. Tycker han gör en helt vedervärdig match idag men väntar med den stora sågen till efter torsdag.

Klart känner jag är att vi inte kan sitta med spelare som Bobbo P, Robin J, Marcus D, Walli W, Guter om vi vill ta nästa steg. Bobbo har väl gjort någon bra match men är för dålig för semifinalnivån. Robin J kan ej belastas ensam givetvis för de två senaste kollapserna - men vi kan inte ha detta som nr 2 när Adam sticker. Han gjorde 2 bra matcher i grundserien i år, läget är sjukt dåligt givetvis när man får stå så sällan.
Marcus D gör det ont just nu att se. Jag vill älska killen men det petas och petas utan något resultat. Grattis Växjö.
Walli W gör alltid dåliga saker på isen som 8/10 gånger resulterar i PP för motståndaren. Guter.. Har ett bra skott sägs det men används ju aldrig.
Svensson klarar vi oss utan om vi har ambitioner, har klivit in bra med förutsättningarna nu men kommer inte hålla i längden.
DIF!
mb81

Inlägg av mb81 »

Salas skrev:
mb81 skrev:En av SHLs bästa passningsspelare.Om jag minns rätt topp-3 i passningsprocent i SHL. I toppen säsong efter säsong i corsiligan i hela SHL. Ska vi vara ett spelförande lag som ska utmana om titeln är Hultström den första backen jag skulle skriva kontrakt med iaf.
En spelare som år efter år viker ned sig i slutspelet är inte en spelare att bygga laget runt. I slutändan handlar det om att ha ett lag med rätt karaktärer. Karaktärer som lyfter sig själva och sina medspelare när det betyder som mest. Spelare som leder sitt lag när det blåser motvind.

Linus Hultström är enligt mig inte den spelaren. Så länge han leder vårt lag känns det föga sannolikt att vi tar ytterligare kliv, tyvärr.

Jag vet att Linus Hultström besitter en potential om att vara en av de absolut bästa backarna i SHL. Det visade han inte minst innan han for över till Florida. Kommer han upp till den nivån kommande säsong kommer jag gärna svälja de orden som jag nu skriver. Jag är däremot väldigt pessimistisk, men jag hoppas innerligt att Hultström motbevisar mina tankar.
Vi kommer nog inte mer ikväll. Jag tycker Hultström håller samma höga klass som innan Florida och du håller inte med.
Gillar ju dig och är så jävla lack efter torsken ikväll som Hultström är en stor del i. Kommer skriva nåt i affekt annars. Var tvungen att ta en lång promenad efter torsken ikväll och samla mig så jag var en människa innan jag kom hem till tjejen.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

mb81 skrev:
Salas skrev:
Sjöwall skrev:Det gör Malkin nästan varje säsong i NHL också, är han en dålig spelare då?
Han har haft en dålig säsong i år, vilket också avspeglar sig i statistiken. Han har legat plus de tre förgående säsongerna. Men ta siffror ur tomma intet för att bevisa din poäng.

Sedan kan man till Malkins försvar invända att han tillför liiiiite mer (bara lite) i powerplay än Hultström. Hultström är knappt kapabel till att hantera pucken i powerplay. Hultström placerar sig på en mäktig 16e plats bland SHLs backar gällande antal spelminuter per mål i powerplay. Han är inte ens i närheten av SHL-toppen där heller.

Så frågan är, vad är det som gör honom till er absoluta favorit? Utveckla gärna. För jag kan verkligen inte se hans storhet. Sedan Högström försvann har Hultström gått ner sig totalt. Han är lika sexig som en grå sten.
En av SHLs bästa passningsspelare.Om jag minns rätt topp-3 i passningsprocent i SHL. I toppen säsong efter säsong i corsiligan i hela SHL. Ska vi vara ett spelförande lag som ska utmana om titeln är Hultström den första backen jag skulle skriva kontrakt med iaf.
Hade varit tjänstefel av Jocke att inte försöka förlänga, glad att han stannar. Tyvärr så kan ju den typen av backar göra 20 saker bra som de flesta inte lägger märket till men där minsta misstag blir jäkligt synligt.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Är Linus Hultström Djurgårdens bästa back? Hahahahahahahahaha

Snälla, det handlar om mer än att bara vara bra offensivt och bidra med poäng då och då, vakna.

Dumpar vi Urbom är vi totalt slut i huvudet.

Edit: Inget hånfullt mot dig mb81. Tycker bara inte Hultström är vår bästa back.
Spela fult
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Hörde att Jens Westin är klar för Djurgården nästa säsong, med motivering: Stort Järnkamin hjärta som är villig att kliva in i närkamp när det behövs, matchen är körd då ser han till att plocka bort FBK:s storstjärna, som förhoppningsvis är borta sista avgörande match.
Momentumet

Inlägg av Momentumet »

mb81 skrev:
Salas skrev:Hög kvalité på det svaret. Du får gärna utveckla vad Linus har bidragit med detta slutspel, för jag har helt ärligt inte en blekaste aning vad du svamlar om. En konstant säkerhetsrisk i egen zon, som slår bort passar till höger och vänster samtidigt som hans bidrag i offensiven är så gott som obefintlig.
Bara så trött på all slentriandissande av Hultström. Alla och inte minst han vet att han gjorde ett stort misstag idag. Men bara därför ska inte kontrakt rivas såklart. Det är med spelare som Hultström vi kommer kunna föra matcher i längden och bli ett vinnande lag över tid.
Men han gör så mycket bra och får sällan hyll för det. Kollar man corsin för honom under slutspelen i DIF så ligger den på skyhöga 59,67% och ännu högre 61,26(bäst av alla i SHL sen man började mäta). Så att säga att han inte tillför något offensivt är bara tjurbajs.

Robban har givetvis koll på detta och det finns en anledning till att han spelar mest.
Du kan inte mena allvar? Hela säsongen har du blajat om din jävla corsi så fort det är något. Nu vill jag helt ärligt veta, tittar du på matcherna över huvud taget?
Det handlar inte om något slentriandissande, Linus Hultström är på väg att bli en av de riktigt stora anledningarna till att vår säsong med största sannolikhet tar slut i morgon, det vet alla som kollat våra senaste matcher.
Men du vill likt en åsna hävda att det är en synvilla för att hans corsi är bra?

Är för övrigt jävligt besviken på Garrison, värvningen av honom är nära på ett fiasko när man tänker på förväntningarna man hade på honom.
Jag hoppas verkligen att Adam är med i morgon, han behövs. Samma sak gäller med Tom Nilsson, skuter i hur många sprutor dom måste sätta, finns det minsta chans att han kan vara med måste den tas.
mb81

Inlägg av mb81 »

Momentumet skrev:
mb81 skrev:
Salas skrev:Hög kvalité på det svaret. Du får gärna utveckla vad Linus har bidragit med detta slutspel, för jag har helt ärligt inte en blekaste aning vad du svamlar om. En konstant säkerhetsrisk i egen zon, som slår bort passar till höger och vänster samtidigt som hans bidrag i offensiven är så gott som obefintlig.
Bara så trött på all slentriandissande av Hultström. Alla och inte minst han vet att han gjorde ett stort misstag idag. Men bara därför ska inte kontrakt rivas såklart. Det är med spelare som Hultström vi kommer kunna föra matcher i längden och bli ett vinnande lag över tid.
Men han gör så mycket bra och får sällan hyll för det. Kollar man corsin för honom under slutspelen i DIF så ligger den på skyhöga 59,67% och ännu högre 61,26(bäst av alla i SHL sen man började mäta). Så att säga att han inte tillför något offensivt är bara tjurbajs.

Robban har givetvis koll på detta och det finns en anledning till att han spelar mest.
Du kan inte mena allvar? Hela säsongen har du blajat om din jävla corsi så fort det är något. Nu vill jag helt ärligt veta, tittar du på matcherna över huvud taget?
Det handlar inte om något slentriandissande, Linus Hultström är på väg att bli en av de riktigt stora anledningarna till att vår säsong med största sannolikhet tar slut i morgon, det vet alla som kollat våra senaste matcher.
Men du vill likt en åsna hävda att det är en synvilla för att hans corsi är bra?

Är för övrigt jävligt besviken på Garrison, värvningen av honom är nära på ett fiasko när man tänker på förväntningarna man hade på honom.
Jag hoppas verkligen att Adam är med i morgon, han behövs. Samma sak gäller med Tom Nilsson, skuter i hur många sprutor dom måste sätta, finns det minsta chans att han kan vara med måste den tas.
Är det någon motsättning att ta corsi i beaktning samtidigt som jag ser matcherna? Jag har sett så gott som alla hemmamatcher på plats(missat några då jag jobbat men sett de på jobbet då) och sett resten på tv förutom några matcher på bortaplan som jag även sett på plats. Även sett om de flesta matcher som jag sett på plats då jag är nyfiken på hur det sett ut.
Jag har också sagt att Linus inte var lyckad igår men om du ser i ett större perspektiv så är han en oerhört viktig spelare.

Garrison har faktiskt överraskat positivt på mig. Fast mina förväntningar var rätt låga där.

Men alla dina inlägg är enbart gnäll. Känns inte som du sagt något konstruktivt sen du reggade dig. Det tycker jag är tråkigt.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

MÅLVAKTER
Adam Reideborn | 19/20
Robin Jensen | 19/20 - Bryt kontraktet / låna ut till AS

BACKAR
Linus Hultström | 19/20
Olle Alsing | 19/20 - Försvinner troligen till NHL, kan vi låna in nästa år?
Simon Johansson | 19/20 - Ett år till i AS?
Jesper Pettersson | 20/21
Tom Nilsson | 20/21
Robin Norell | 20/21
Tobias Björnfot | 20/21
Marcus Högström | 21/22

Utgående kontrakt:
Jason Garrison - Tack för din tid i DIF.
Alexander Urbom - Förläng omgående
Bobbo Petersson - Tack för din tid.

FORWARDS
Jacob Josefson | 19/20 + 2 optionsår
Niclas Bergfors | 19/20
Sebastian Strandberg | 19/20
Jakob Lilja | 19/20 > NHL?
Manuel Ågren | 19/20 > Låna ut / riv kontraktet
Emil Bemström | 19/20 > NHL
Gustav Possler | 19/20
Mattias Guter | 19/20
Henrik Eriksson | 20/21
Albin Grewe | 20/21
Andreas Engqvist | 20/21 - Dags nu att inse faktum tyvärr.

Utgående kontrakt:
Marcus Davidsson > VLH
Jonathan Davidsson > NHL
Axel Jonsson-Fjällby > NHL/AHL
Daniel Brodin > DEL

Dick Axelsson - Förläng gärna 1 år.
Petteri Wirtanen - Tack och hej.
Dennis Svensson - Tack och hej.

NY(Lundh?) - Josefson - Hedman
Axelsson - Strandberg - Bergfors
Östman - Wandell - Guter
Hank/Grewe - NY - Törnqvist/Possler

Hultström - Högström
Urbom - Norell
Alsing/Nilsson - Pettersson
Björnfot

Reideborn
NY

Drömnamn:
Peppe Lundh
Marcus Krüger
Linus Videll
Pontus Åberg
Anton Rödin - Stockholmskille men för stort BIF-hjärta?

Ser tyvärr ett problem på backsidan i att det blir svårt att förlänga med Urbom om vi får tillbaka Högström samt lånar in ev. Alsing från NHL. Vill dock ha Urbom hos oss. Förlängningen med Hank känns lite konstig nu när jag kollar på pappret, är ju rätt fullt.
Viktigt känns det dock att förlänga med Axelsson så vi kan ha en kedja intakt.
DIF!
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Daniel942 skrev: Anton Rödin - Stockholmskille men för stort BIF-hjärta?
enl BIF-källor har han byggt hus i Gävle...
ciirree

Inlägg av ciirree »

Verkar som att Cehlin flyttar till Stockholm nu iallafall enligt Insta.
Sen om det är för att bara rehabilitera eller faktiskt lira hockey vet väl ingen än.
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

Angående Hulström, misstag, corsi, plus/minus.

Man kan inte förneka det faktum att han var inne på flest bakåt i 5-5 under grundserien.

Det handlar inte om ett misstag nu i semin utan tre. Grova.
Första i 8-2 matchen, dålig pass till Bemström
Första senast. Exakt samma typ av misstag som i första matchen. Och jag kan inte tänka mig annat än att man pratat om starten, publiken, hjälp Jensen, bygga energi. Osv. Att man då gör så är ett hån.
Fjärde/straffen. Spelar en tok-indian rätt i gapet på LJ som ger straffen!

Han har ett bra skott. Bra passningspel i a-zon (om än väl långsamt i PP just nu)

Men de egenskaperna överväger tyvärr inte ovanstående statistik över tid samt rena pojklagsmisstag
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

Angående Hulström, misstag, corsi, plus/minus.

Man kan inte förneka det faktum att han var inne på flest bakåt i 5-5 under grundserien.

Det handlar inte om ett misstag nu i semin utan tre. Grova.
Första i 8-2 matchen, dålig pass till Bemström
Första senast. Exakt samma typ av misstag som i första matchen. Och jag kan inte tänka mig annat än att man pratat om starten, publiken, hjälp Jensen, bygga energi. Osv. Att man då gör så är ett hån.
Fjärde/straffen. Spelar en tok-indian rätt i gapet på LJ som ger straffen!

Han har ett bra skott. Bra passningspel i a-zon (om än väl långsamt i PP just nu)

Men de egenskaperna överväger tyvärr inte ovanstående statistik över tid samt rena pojklagsmisstag
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Samtidigt, hade vi haft Högström på kontrakt i år så hade Hultström används på ett annat sätt.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

South_Exil skrev:Angående Hulström, misstag, corsi, plus/minus.

Och Chad Billins och Ryan Gunderson var inne på flest i sina lag.

Dom bästa backarna som spelar mest är inne på flest mål, oftast i båda riktningarna. Det är inget nytt och inget att dra större slutsatser av.
Expert.
Låst