Säcken rätt tränare för DIF?
Vem är elitseriens bästa tränare just nu?
"Wikegård: Just nu måste jag nog säga Hans Särkijärvi. Att vinna borta mot både Brynäs och Linköping med ett inte allt för märkvärdigt lag är imponerande. Djurgårdens tränarstab har verkligen fått ihop försvarsspelet på ett imponerande sätt. "
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1043492.ab
"Wikegård: Just nu måste jag nog säga Hans Särkijärvi. Att vinna borta mot både Brynäs och Linköping med ett inte allt för märkvärdigt lag är imponerande. Djurgårdens tränarstab har verkligen fått ihop försvarsspelet på ett imponerande sätt. "
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1043492.ab
LiteOn skrev:Träningsmässigt så måste Djurgården göra något fel då spelare inte upplevs orka i tre perioder.
Matchen i måndas mot Linköping, 3e perioden slutade 3-0 till Djurgården.
Matchen idag mot Luleå, 3e perioden slutade 4-0 till Djurgården.
Att vi inte skulle ORKA i 3 perioder är bara löjligt att utala sig om när inte ens 1/5 av serien är avverkad.
-
Nope
Nej han är inte rätt person.
Han är på tok för nöjd hela tiden, oavsett torsk eller vinst. Att han dessutom småflinar i TV kameran efter torsk och säger att vi hade lite otur, men laget kämpade på bra...morr! Det ska svida o torska!
Roger Melin tack!
Han är på tok för nöjd hela tiden, oavsett torsk eller vinst. Att han dessutom småflinar i TV kameran efter torsk och säger att vi hade lite otur, men laget kämpade på bra...morr! Det ska svida o torska!
Roger Melin tack!
Re: Nope
Lädersliparen skrev:Nej han är inte rätt person.
Roger Melin tack!
Roger Melin är en tomte och en sopa som tränare! Nej tack till Roger Melin! Säcken har gjort ett kanonjobb med DIF! Skall du betala säckens och Melins lön?? Säcken har gjort det bra med de här förutsättningarna!
-
En del människor på detta forum alltså. Herregud alltså, så fort vi torskar en match är det avgå Säcken direkt. För i helvete väx upp!!
Så jävla omoget, töntigt och helt jävla stört i huvet att säga att Säcken ska avgå efter en förlust.
Förstår mig inte på en del alltså.
Ni som säger Roger Melin som ny tränare, har ni någon aning om det är en bra tränare överhuvudtaget, vet ni något om tränaren i fråga eller gissar ni bara för att vi ska få en ny tränare.
Lite konstruktivt tänkande tack, sån jävla låg nivå på detta forum på vissa så det inte är sant alltså.
Var bara tvungen att få ut lite känslor.
Matchen var en katastrof, Försvar och målvaktsspel helt åt helvete. Framåt tyckte jag det var helt okej ändå, att det bara ska vara så jävla svårt att få in puckjäveln.
Klacken ska ha stor fet eloge alltså, ruggigt bra matchen igenom.
Det är bara ladda om och krossa kaffebönderna på torsdag och modo på lördag.
Så jävla omoget, töntigt och helt jävla stört i huvet att säga att Säcken ska avgå efter en förlust.
Ni som säger Roger Melin som ny tränare, har ni någon aning om det är en bra tränare överhuvudtaget, vet ni något om tränaren i fråga eller gissar ni bara för att vi ska få en ny tränare.
Lite konstruktivt tänkande tack, sån jävla låg nivå på detta forum på vissa så det inte är sant alltså.
Matchen var en katastrof, Försvar och målvaktsspel helt åt helvete. Framåt tyckte jag det var helt okej ändå, att det bara ska vara så jävla svårt att få in puckjäveln.
Jag håller med Säcken gör ett skitbra jobb med de resurser som han har att jobba med .. Alla lag gör platt matcher våran kom idag. Och jag satt med och flinade i soffan åt våran otur eller om man ska säga HV:s tur kanske.. Allt från sargstudsar till målvaktsreturer gick helt rätt till dem.TomyMörth skrev:Lädersliparen skrev:Nej han är inte rätt person.
Roger Melin tack!
Roger Melin är en tomte och en sopa som tränare! Nej tack till Roger Melin! Säcken har gjort ett kanonjobb med DIF! Skall du betala säckens och Melins lön?? Säcken har gjort det bra med de här förutsättningarna!
Alltid Oavsett - För evigt Djurgården
Plattmatch när Järnkaminerna sluter upp? Dagens förlust berodde i stortsett på slarvigt försvarsspel. Brist på skärpa och fel beslut.tdk skrev:Jag håller med Säcken gör ett skitbra jobb med de resurser som han har att jobba med .. Alla lag gör platt matcher våran kom idag. Och jag satt med och flinade i soffan åt våran otur eller om man ska säga HV:s tur kanske.. Allt från sargstudsar till målvaktsreturer gick helt rätt till dem.TomyMörth skrev:Lädersliparen skrev:Nej han är inte rätt person.
Roger Melin tack!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag håller med dig. Undra vad personerna skulle skrivit om vi vunnit igår?John älskar DIF! skrev:En del människor på detta forum alltså. Herregud alltså, så fort vi torskar en match är det avgå Säcken direkt. För i helvete väx upp!!
De drar slutsatser om hela säsongen utifrån det senaste resultatet.
Man blir som allra mest fundersam när en del skriker efter Hårde Hardy. Med den laguppställningen han hade var det inget storartat att föra laget till guld. Det verkar som om inte alla fattat hur svag ekonomi, spelartrupp och tränare hänger ihop. Vi har en av de lägsta lönebudgeterna, ändå hävdar vi oss bättre/lika bra som lag med klart högre resurser.
Skulle Säcken få 4-5 landslagsmässiga spelare in i truppen skulle vi kunna börja jämföra hans prestationer med Wikegård, Waltin, Putte och Hardy.
Förresten, Challes Timrå förlorade med 7-1 häromdagen. Är han också för dålig?
Nu har Säcken under sina år som tränare haft de klart sämsta förutsättningarna (läs spelarna) sett över de senaste 20 åren.
Jag tycker han gör ett mer än godkänt arbete.
Som jag tidgare nämnt: Det är inte lätt att göra diamanter av kol.
Nej ekonomin styr just nu vårt framtida öde. En positiv sak är att allt fler personer börjar hitta till Hovet igen. Kul!
En stor eloge till klacken igår och även "ni andra" i publiken.
Nu ser vi till att FBK får sota för HV-matchen. Vi får visa att pengar inte är allt.