Säcken rätt tränare för DIF?
Säcken rätt tränare för DIF?
Jag ska på intet sätt hoppa på Säcken med att säga att han e sämst, suger balle osv. Men jag har nu sett 3 säsonger (två hela och nu inledningen på 3:e) med Säcken som tränare och tycker att det inte rör sig framåt. Säcken är för mycket mysfarbror som passar utmärkt till juniortränare då de behöver mer uppmuntran än skäll. Men mysigheten funkar inte riktig på vuxna och det gör att de kan vara loja utan att känna att tränaren gör något. En annan sak, Jag såg inte så mycket på tv men pratar ens Micke Johansson med spelarna när vi ligger under med 3-1 och spelet dalar. Tycker att DIF har haft olika typer av tränare genom åren med högljudda (Boork, Wikegård), taktiker (Hardy, Putte) men aldrig haft någon lycka med mysfarbröder (Säcken). Jag ställer mig tveksam till Säckens agerande i båset och hoppas att han skakar av sig mysigheten, för annars är vi illa ute.
-
Det går fort utför med föreningen..
För 5 år sedan fick Lill-Kenta sparken för en tredjeplats i grundserien och torsk i kvarten. Mycket ovanligt att DIF gör sig av med tränare innan kontraktet löpt ut.
Idag missar vi slutspel varenda år och tränaren får sitta kvar, inget händer. Alla är vana att torska. Ingen blir ens upprörd över en hemmatorsk mot forna rivalerna Färjestad.
Jag beundrar Boorks bygge av Brynäs. När han tog över 2005 var det också en förening på dekis. Idag vinner man hemmamatcher med 9-1 och har 5 spelare på läktaren, bl.a. Molin och Lind. Så skulle Säcken aldrig våga göra med ex. Otto.
För 5 år sedan fick Lill-Kenta sparken för en tredjeplats i grundserien och torsk i kvarten. Mycket ovanligt att DIF gör sig av med tränare innan kontraktet löpt ut.
Idag missar vi slutspel varenda år och tränaren får sitta kvar, inget händer. Alla är vana att torska. Ingen blir ens upprörd över en hemmatorsk mot forna rivalerna Färjestad.
Jag beundrar Boorks bygge av Brynäs. När han tog över 2005 var det också en förening på dekis. Idag vinner man hemmamatcher med 9-1 och har 5 spelare på läktaren, bl.a. Molin och Lind. Så skulle Säcken aldrig våga göra med ex. Otto.
I Mina ögon bör Säcken sitta lite halvlöst denna säsong, även om han lyckats med bragden att toppa med 2 10 Placeringar. Det känns som att det inte finns något jävlar anamma i karln. Man kan inte nöja när man egentligen inte presterar något, nu har vi stått på ruta 1 i 2 säsonger, och det känns fortfarande som att vi är kvar på samma ruta, jag har väldigt svårt att tro att Djurgårn kommer spotta upp sig denna säsong med Säcken som Tränare, Tänk er någon som wiken, som skiter fullständigt i vad folk tycker och tänker, som får spelarna att inse att man inte kan skita i allt och bara glida omkring och tjäna pengar. Men men, är väl bara att hoppas på ett mirakel.
Senast redigerad av Wedd den 2007-09-27 22:03:29, redigerad totalt 1 gånger.
Alltid Oavsett.
Re: Säcken rätt tränare för DIF?
Ok ok, kritik är bra. Men då ska det vara konstruktiv kritik som bygger på fakta! När man kritiserar något så ska man säga varför och vad som är dåligt, dessutom skulle det vara bra om man kom med någon/några idéer på hur det skulle kunna bli bättre. Ditt meddelande bygger bara på vad du har sett av Säcken i intervjuer på TV, läst vad han har sagt till tidningar osv...Örebroarn skrev:Jag ska på intet sätt hoppa på Säcken med att säga att han e sämst, suger balle osv. Men jag har nu sett 3 säsonger (två hela och nu inledningen på 3:e) med Säcken som tränare och tycker att det inte rör sig framåt. Säcken är för mycket mysfarbror som passar utmärkt till juniortränare då de behöver mer uppmuntran än skäll. Men mysigheten funkar inte riktig på vuxna och det gör att de kan vara loja utan att känna att tränaren gör något. En annan sak, Jag såg inte så mycket på tv men pratar ens Micke Johansson med spelarna när vi ligger under med 3-1 och spelet dalar. Tycker att DIF har haft olika typer av tränare genom åren med högljudda (Boork, Wikegård), taktiker (Hardy, Putte) men aldrig haft någon lycka med mysfarbröder (Säcken). Jag ställer mig tveksam till Säckens agerande i båset och hoppas att han skakar av sig mysigheten, för annars är vi illa ute.
Du vet ingenting om hur han är i båset eller i omklädningsrummet för jag antar att du inte är en a-lagsspelare i Djurgården. Det jag såg förra säsongen på matcherna var en aktiv och entusiastisk tränare i båset, men det är ju min uppfattning.
Så ta och tagga ner eller bevisa mig fel för säsongen har bara börjat!
- blårandigt
- Säsongskort: Ja
-
Håller med om att "Sparka Säcken"-snacket har en tendens komma igång alldeles för tidigt, han liksom styrelsen liksom vi måste vara klara med lagets förutsättningar. Klubbens "femårsplan" (vi är väl inne på år 3 nu va?) för att få ordning på ekonomin och bygga en grund för framtiden medger inga större extravaganser. Jag medger att jag hellre sett Wiken i båset, men frågan är vad ens han kunnat göra med samma trupp? Glöm inte att vi hade en av seriens bästa sviter efter jul i fjol, Säcken måste väl haft ett finger med i det med? Vad som förundrar mig med Säcken är att man aldrig tycks se / höra karln förbannad, och det från en som under sin spelarkarriär hade något av en Bad Boy-stämpel på sig. Ingen kan väl tvivla på klubbkänslan i båset, med Säcken och Micke där?
-
winslow skrev:Tror det är dags att i stället tillsätta en ny styrelse, som är beredda att satsa. Nu finns det bara ett scenario - ut ut elitserien. En förberedelse är redan vidtagen - att flytta ut i divisionettladan Hovet.
VI, jo jag skriver vi därför att det var fansen dvs vi som ville spela matcherna på Hovet. Långt innan serien startade så fanns det en enkät på hemsidan och marjoriteten ville hellre ha Hovet.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Är böjd att hålla med. Säcken är ingen demontränare, men hans roll underlättas inte av en inkompetent styrelse.winslow skrev:Tror det är dags att i stället tillsätta en ny styrelse, som är beredda att satsa. Nu finns det bara ett scenario - ut ut elitserien. En förberedelse är redan vidtagen - att flytta ut i divisionettladan Hovet.
Jag menar inte att man ska sparka honom. Men han kanske kan göra andra saker i klubben, t.ex. jobba med juniorerna igen. Jag menar bara att Säcken inte verkar vara rätt gubbe för jobbet. Och som svar till den andra killen. Nej jag e inte i A-Laget eller finns i båset men det har jag inte varit tidigare säsonger heller men då har tränaren synts och gjort fått fram budskapet till mannarna. Säcker agerar inte utan reagerar fast då är det för sent.Don_T skrev:Det är som vanligt! Varje år då DIF torskar ett par inledande matcher så höjs röster om att DIF ska sparka tränaren.
Ge Säcken chansen!
Sen har inte DIF den ekonomin att betala en tränare till!