Kristofer Ottosson

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Kall-El skrev:
Stocky skrev:
stolpskott skrev:Låt bli i och ändra i kedjan med Anger Otto Axelsson tack. Tänk på att Anger faktiskt stöttar Otto otroligt mycket, Anger gör Otto bra!
Håller med helt och hållet! Den femman är lika K-märkt som Linkan femman om inte mer!
Ojdå och jag som är lite sugen på att plocka bort Bäcker från den linan då jag inte tycker han kommit upp i acceptqabel standard. Skulle t ex gärna se att Engqvist fick chansen med Bremberg och Bengan i någon match, inte minst för att väcka Bäcker, men också för att jag tycker att Andreas borde få chansen i lite finare sällskap.

Hmmm sedan är det knappast så att Anger gör Otto bra utan snarast att Anger har vett på ta vara på Ottos styrkor. Inget ont om Anger, men jag tror kedjan hade funkat än bättre med en målfarlig bulldozer that's all. Hade man t ex fått peta in Thoresen i den kedjan istället för Anger tror jag den producerat bra mycket mera. Nu är visserligen inte detta aktuellt, men ändå.
Ja men vänta nu?? Jag prata om det spelar matrial vi har. Visst hade det varit roligt med foppa eller kanske Simon Gagne också!

Dom behöver en Anger som jag tycker är bra både framåt som bakåt vilket kanske inte är Axelsson styrka och det ska det inte va heller
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Allt jag menade var att jag ville ha in en tuffare spelare i den kedjan med lite målkänsla det var allt. OM vi sedan har en sådan eller inte vete gudarna. Jag tog mest upp Thorsen som ett exempel på den spelartyp som skulle fungera bra tillsammans med Otto och Axelsson det är allt.
Grrreat

Inlägg av Grrreat »

Kall-El skrev:
Stocky skrev:
stolpskott skrev:Låt bli i och ändra i kedjan med Anger Otto Axelsson tack. Tänk på att Anger faktiskt stöttar Otto otroligt mycket, Anger gör Otto bra!
Håller med helt och hållet! Den femman är lika K-märkt som Linkan femman om inte mer!
Ojdå och jag som är lite sugen på att plocka bort Bäcker från den linan då jag inte tycker han kommit upp i acceptqabel standard. Skulle t ex gärna se att Engqvist fick chansen med Bremberg och Bengan i någon match, inte minst för att väcka Bäcker, men också för att jag tycker att Andreas borde få chansen i lite finare sällskap.

Hmmm sedan är det knappast så att Anger gör Otto bra utan snarast att Anger har vett på ta vara på Ottos styrkor. Inget ont om Anger, men jag tror kedjan hade funkat än bättre med en målfarlig bulldozer that's all. Hade man t ex fått peta in Thoresen i den kedjan istället för Anger tror jag den producerat bra mycket mera. Nu är visserligen inte detta aktuellt, men ändå.
Håller med fullständigt, igen..

Bäcker har inte varit speciellt bra, och då menar jag defensivt framförallt vilket är hans naturliga roll. -4 i statistiken och har vid ett flertal tillfällen hamnat helt fel i markering, och när en center gör det så blir utgången oftast ett virrigt försvar vilket hänt flertalet gånger.
Låt Engqvist få en chans i det sällskapet då han är snarlik Bäcker i spelstil.

Oj nu handlade inlägget om något annat än Otto ;-)
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Kall-El skrev:Allt jag menade var att jag ville ha in en tuffare spelare i den kedjan med lite målkänsla det var allt. OM vi sedan har en sådan eller inte vete gudarna. Jag tog mest upp Thorsen som ett exempel på den spelartyp som skulle fungera bra tillsammans med Otto och Axelsson det är allt.
Joo det kan jag hålla med om!
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Det är så otroligt kul att se Otto på isen i år. Han är ju bättre än någonsin. Äntligen visar han upp hela sitt kunnande. Oj vad han förtjänade att avgöra matchen i kväll. Otur med stolpträffen i slutet.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Otto har varit KUNG än så länge...man ser riktigt spelglädjen hos honom...hoppas det håller i sig!:]
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jockmaniac »

Härligt att se honom visa riktigt Djurgårdshjärta efter att han skjutit i stolpen mot Brynäs. Har aldrig sett Otto så temperamentsfull!!! Härligt :D
100% DJURGÅRDSJ***L
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Tror att mycket beror på Anger. Klart bästa nyförvärvet iår, tillsammans med Ossi. Anger betyder så sjukt mycket för Otto, man märker verkligen att dom tycker det är kul att spela ihop.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Sidney Crosby skrev:Tror att mycket beror på Anger. Klart bästa nyförvärvet iår, tillsammans med Ossi. Anger betyder så sjukt mycket för Otto, man märker verkligen att dom tycker det är kul att spela ihop.

och angers kommerntarer slår allt:D underbart sköna
Djuuuuuuuuuuuuu
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

"Äh det är inget för mig. Hade jag fått en förfrågan så hade jag förmodligen tackat nej. Jag vill inte lägga ner en massa tid på det just nu"
(Ottosson om Tre Kronor. Han prioriterar hellre DIF - och familjen.)
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

stolpskott skrev:"Äh det är inget för mig. Hade jag fått en förfrågan så hade jag förmodligen tackat nej. Jag vill inte lägga ner en massa tid på det just nu"
(Ottosson om Tre Kronor. Han prioriterar hellre DIF - och familjen.)
Helt rätt Otto, fokusera på DIF i första hand. Vilken kille!!
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Bra OTTO
nutarvidom

Inlägg av nutarvidom »

Nu dammar vi av den här tråden, å fyller på med lite lovord för centerkungen. Sen kan väl nån skicka den här tråden till Otto, tror tyvärr inte han fattar hur bra han är, då skulle han våga göra sista backen å sprätta upp den.

Idag är det lite som att Otto tänker " äh vafan, nu har jag ju hållt pucken hela vägen från egen zon, bäst jag passar nån i laget så dom inte lackar på att dom inte får vara med ". Om Otto bara kunde hajja att han hur lätt som helst även kan göra sista gubben....

Kolla vad han gjorde med Robin Johnsson i FBK för ett par år sen, den snubben e fortfarande yr än idag. Så vill jag se Otto varje match, men som sagt, nån måste tala om för honom att bli mer osjälvisk ;)
Rix

Inlägg av Rix »

Tack för en underbar säsong Ottoson! :)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Ottosson var den enda spelare som kom upp i slutspelstempot (och Larsson då). Otto vek inte ned sig när Anger och Dick gjorde det.

Tack Otto så jäkla härligt att du är kontrakterad nästa säsong också!
Säg den glädje som varar
Skriv svar