Kristofer Ottosson
-
- Säsongskort: Ja
Kristofer Ottosson
Jag måste passa på att visa min uppskattning för Otto. Nu äntligen börjar han ånyo visa vilken underbar hockeylirare han är. Var länge sedan jag såg Otto i sån fin form som han visat upp i inledningen av säsongen. Nu bär han upp hela sin femma precis som dom flesta av oss alltid vetat att han kan, men inte alltid gjort. Mycket bra!
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ottossons svagheter har alltid varit metala bitar - livet vid sidan av rinken påverkar hur han spelar (minns att det var därför han tackade nej till NHL).
En Ottosson som mår bra och lirar i rätt omgivning är fortfarande en av Elitseriens bästa centrar.
En Ottosson som mår bra och lirar i rätt omgivning är fortfarande en av Elitseriens bästa centrar.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Jag tror Anger har en stor del i detta. Tror han stöttar Otto sjukt mycket och försöker höja hans självförtroende.Andy skrev:Ottossons svagheter har alltid varit metala bitar - livet vid sidan av rinken påverkar hur han spelar (minns att det var därför han tackade nej till NHL).
Det tror jag med, Anger verkade vara jätteglad över att få spela med Otto och trodde absolut på succé. Och det självförtroendet smittar nog av sig på Otto!Rocker skrev:Jag tror Anger har en stor del i detta. Tror han stöttar Otto sjukt mycket och försöker höja hans självförtroende.Andy skrev:Ottossons svagheter har alltid varit metala bitar - livet vid sidan av rinken påverkar hur han spelar (minns att det var därför han tackade nej till NHL).
-
-
Otto är en undervärderad spelare då han tvärr inte syns lika mycket på isen tillskillnad från många andra spelare. Killen gör alltid sitt jobb i det tysta och det är väldigt sällan som han är den direkta orsaken eller inblandad i baklängesmål. Tyvärr är han inte lika "flärdfull" offensivt, jämför t ex med Dick Axelsson, vilket gör att han inte får så mycket rubriker som han kanske är förtjänt av. För att han skall fungera bra offensivt är han beroende av att ha rätt spelartyper vid sin sida. Enkelt uttryckt Otto gör andra spelare bättre, men för att han skall få cred för sin insats behöver han spela med spelare som kan ta tillvara på hans förmågor.
Med lite tur kanske kombinationen med Anger - Axelsson kan vara just detta. Alltså Axelsson känns helt rätt, men jag är inte lika säker på Anger. Känns som att det skulle behövas någon spelare med lite tuffare spelstil för att gör det hela mer effektivt. ( Jämför här gärna med Bremberg - bäcker - Bengan där Bengan är den tuffa spelaren. )
Avslutningsvis: Otto gjorde en mycket bra match uppe i Gävle, men hans mål var inte direkt fantastiskt. Skulle snarast vilja påstå att Keepern borde tagit den. Uppåkningen var det dock inget fel på.
Med lite tur kanske kombinationen med Anger - Axelsson kan vara just detta. Alltså Axelsson känns helt rätt, men jag är inte lika säker på Anger. Känns som att det skulle behövas någon spelare med lite tuffare spelstil för att gör det hela mer effektivt. ( Jämför här gärna med Bremberg - bäcker - Bengan där Bengan är den tuffa spelaren. )
Avslutningsvis: Otto gjorde en mycket bra match uppe i Gävle, men hans mål var inte direkt fantastiskt. Skulle snarast vilja påstå att Keepern borde tagit den. Uppåkningen var det dock inget fel på.
Man skulle kunna peta in Ölve i en sån kedja, alternativt Engqvist eller varför inte Danielsson som sett stark ut på senaste tiden.Kall-El skrev:Otto är en undervärderad spelare då han tvärr inte syns lika mycket på isen tillskillnad från många andra spelare. Killen gör alltid sitt jobb i det tysta och det är väldigt sällan som han är den direkta orsaken eller inblandad i baklängesmål. Tyvärr är han inte lika "flärdfull" offensivt, jämför t ex med Dick Axelsson, vilket gör att han inte får så mycket rubriker som han kanske är förtjänt av. För att han skall fungera bra offensivt är han beroende av att ha rätt spelartyper vid sin sida. Enkelt uttryckt Otto gör andra spelare bättre, men för att han skall få cred för sin insats behöver han spela med spelare som kan ta tillvara på hans förmågor.
Såg förövrigt C-G igår när J20 lira mot Brynäs och han var helt enastående. Visst är det skillnad på J20 och ES, men han har inte gjort bort sig när han fått chansen om vi säger så. En spelare vi helt klart kommer ha nytta av inom en snar framtid!
Lycka är att vara djurgårdare
-
Ojdå och jag som är lite sugen på att plocka bort Bäcker från den linan då jag inte tycker han kommit upp i acceptqabel standard. Skulle t ex gärna se att Engqvist fick chansen med Bremberg och Bengan i någon match, inte minst för att väcka Bäcker, men också för att jag tycker att Andreas borde få chansen i lite finare sällskap.Stocky skrev:Håller med helt och hållet! Den femman är lika K-märkt som Linkan femman om inte mer!stolpskott skrev:Låt bli i och ändra i kedjan med Anger Otto Axelsson tack. Tänk på att Anger faktiskt stöttar Otto otroligt mycket, Anger gör Otto bra!
Hmmm sedan är det knappast så att Anger gör Otto bra utan snarast att Anger har vett på ta vara på Ottos styrkor. Inget ont om Anger, men jag tror kedjan hade funkat än bättre med en målfarlig bulldozer that's all. Hade man t ex fått peta in Thoresen i den kedjan istället för Anger tror jag den producerat bra mycket mera. Nu är visserligen inte detta aktuellt, men ändå.