Säsongen 18/19

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:Spelar ingen roll hur mycket vi ältar att det saknas centrar bakom Josefson och att truppen är tunn. Nu måste spelarna knyta näven i fickan och inse att det är dags att prestera. Kommande 10 matcher är så klart helt avgörande för resterande del av säsongen - alla måste upp några snäpp. Kan inte Robert kräma ur det sista ur gruppen tvivlar jag att han är rätt man att leda den här skutan nästkommande säsong.
Håller med om allt du skriver, förutom det sista. Jag tror verkligen på kontinuitet och Robban.

Men jag tänker att laget självklart kommer göra allt trots att vi på forumet tvivlar/gnäller. :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
-daniel- skrev:Spelar ingen roll hur mycket vi ältar att det saknas centrar bakom Josefson och att truppen är tunn. Nu måste spelarna knyta näven i fickan och inse att det är dags att prestera. Kommande 10 matcher är så klart helt avgörande för resterande del av säsongen - alla måste upp några snäpp. Kan inte Robert kräma ur det sista ur gruppen tvivlar jag att han är rätt man att leda den här skutan nästkommande säsong.
Håller med om allt du skriver, förutom det sista. Jag tror verkligen på kontinuitet och Robban.

Men jag tänker att laget självklart kommer göra allt trots att vi på forumet tvivlar/gnäller. :wink:
Jag tycker Robban har misslyckats hitta en jämnhet i spelet, vi har som flera andra varit inne på knappt gjort en helgjuten insats under 3x20 minuter på hela säsongen. Det är nästan en bedrift i sig. Man kan skylla på skador, felaktiga rekryteringar etc men i slutändan är det tränartrions uppgift att få spelarna att uppträda som ett lag och hitta en jämnhet.

Annars håller jag egentligen med dig, kontinuitet är rent generellt underskattat.

Tror också vi har en hyfsad chans att få ihop det framöver, men det gäller liksom att bitarna börjar falla på plats nu. Annars är det snart för sent.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

-daniel- skrev: Tror också vi har en hyfsad chans att få ihop det framöver, men det gäller liksom att bitarna börjar falla på plats nu. Annars är det snart för sent.
Absolut. Oerhört viktiga matcher nu. Mycket viktigare att ha hemmaplansfördel genom slutspelet än vad många tror. Skulle kännas extremt surt att slarva bort det läge vi satt oss i.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Här är vad vi ska göra om det går trögt i framtiden. TÄNDVÄTSKA!!!!
DIF!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Daniel942 skrev:

Här är vad vi ska göra om det går trögt i framtiden. TÄNDVÄTSKA!!!!
Blir väl nästan livstid om man släpper handskarna i SHL 2019. Men får jag inte se en annan attityd och en känsla av att man ogillar sina motståndare och börja bjuda oss betalande fans på lite underhållning dom närmaste omgångarna så stämplar jag ut för den här säsongen. Dags att växla upp nu och börja spela för skölden.

Viker någon ner sig mot Luleå och Robin Kovacs 28 Februari på hovet så är gränsen nådd.
Spela fult
mb81

Inlägg av mb81 »

Kul att se Dennis Svensson göra det bra mycket bättre än man förväntat sig. Nu var det bara en match men fortsätter han så här samtidigt som Wirtanen fortsätter sin kräftgång(katastrof idag igen) så ser jag hellre Svensson än Wirtanen resten av säsongen när Jacob är tillbaka.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

mb81 skrev:Kul att se Dennis Svensson göra det bra mycket bättre än man förväntat sig. Nu var det bara en match men fortsätter han så här samtidigt som Wirtanen fortsätter sin kräftgång(katastrof idag igen) så ser jag hellre Svensson än Wirtanen resten av säsongen när Jacob är tillbaka.
Vad är det du tycker Wirtanen gör så dåligt?
mb81

Inlägg av mb81 »

-daniel- skrev:
mb81 skrev:Kul att se Dennis Svensson göra det bra mycket bättre än man förväntat sig. Nu var det bara en match men fortsätter han så här samtidigt som Wirtanen fortsätter sin kräftgång(katastrof idag igen) så ser jag hellre Svensson än Wirtanen resten av säsongen när Jacob är tillbaka.
Vad är det du tycker Wirtanen gör så dåligt?
För dåligt tempo, fastnar i egen zon, skapar nästan inget framåt trots bra spelare runt sig.

Tycker du han gör det bra?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tycker han i vissa lägen är rätt skakig defensivt när han hamnar under press, men i offensiv zon får han ändå fast pucken och har viss tyngd som resten av medspelarna i linan saknar. Saknar definitivt farten och är så klart ingen spelare som borde kampera ihop med kreativa lirare som Dick.

Men att kalla honom för en katastrof tycker jag är direkt felaktigt.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Tycker Strandberg visat mer än väl att han förtjänar en viktigare roll.
Bör få Axelsson och Guter/Fjällby vid sin sida.

Lilja-Josefsson-Brodin
Axelsson-Strandberg-Fjällby/Guter
Bemström-Davidsson-Davidsson
Bergfors-Wirtanen-Guter/Fjällby

Axelsson blir bara bättre och bättre.
Har däremot inte spelat ihop sig med någon ännu. Gillade kemin med Guter igår. Kanske något att bygga vidare på.

Btw, cred till Jocke för värvningen av Strandberg. Vilket fynd. Blir han starkare i närkamperna är han förlorad till bättre liga. Gissar Hv hugger honom annars så fort det uppstår en lucka i kontraktet.
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Såg att Adam ska bli pappa på hans instagram (Grattis) och började då fundera på ifall det kan spela med i om han vill stanna nästa säsong? Hoppas det iallafall!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Tycker Strandberg visat mer än väl att han förtjänar en viktigare roll.

Lilja-Josefsson-Brodin

Har däremot inte spelat ihop sig med någon ännu. Gillade kemin med Guter igår. Kanske något att bygga vidare på.

Btw, cred till Jocke för värvningen av Strandberg. Vilket fynd. Blir han starkare i närkamperna är han förlorad till bättre liga. Gissar Hv hugger honom annars så fort det uppstår en lucka i kontraktet.
Skriver under på den laguppställningen. Fast tror också Dick - Strandberg - Bemström kan fungera (om man får lite fart i den linan istället för Wirtanen), men håller med om att det ändå fanns någon form av kemi mellan Guter & Dick igår.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Tycker Strandberg visat mer än väl att han förtjänar en viktigare roll.

Lilja-Josefsson-Brodin

Skriver under på den laguppställningen. Fast tror också Dick - Strandberg - Bemström kan fungera (om man får lite fart i den linan istället för Wirtanen), men håller med om att det ändå fanns någon form av kemi mellan Guter & Dick igår.
Bara nu man släpper tanken på att Davidssons ska bära laget som en typ av andrakedja. De har fått chansen hela säsongen utan att ta den.
Nu vill jag se att man ger Axelsson en rejäl möjlighet att blomma ut igen. Se till att Axelsson och Strandberg får förtroende. Sedan provar man ut den vinge som passar där.
Skulle inte Guter passa, så testa Bemström.
Tror minst på iskalla Fjällby i den rollen.

Får vi igång Axelsson-kedjan får sedan Davidssons nöja sig med den vinge som blir över.

Är faktiskt less på hur Axelsson behandlats. Han har bara sett starkare ut för varje match. Han behöver ju någon som kan stänka dit hans geniala passningar. Guter har aldrig varit någon favorit hos mig, men tror han kan ha en bra roll där. Axelssons kedja kommer ändå aldrig bli några som går fram och köttar och stångar sig fram till chanser (som förstalinan och fjärdelinan)och det talar också för Guter som är rätt mjuk i närkamperna.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Såg "Wikegård vs..." igår på Sportkanalen. Han besökte familjen Sylvegård.
Tycka vad man vill om sönerna (och hela familjen) men jag upplever inte att vi har en enda spelare i laget som brinner för detta lika mycket som dom gör och gör allt för att vinna och stå upp för sina lagkamrater. Närmst är kanske Brodin men han markerar mest och glider sen iväg. Jag får förstås förtydliga att jag inte känner alla i DIF och/eller att alla inte visar sina känslor på samma sätt samt att jag inte gillar onödiga utvisningar, men om vi ser på matcherna vi spelar så tvivlar jag på att våra motståndares fans "gnäller" över våra tjuvknep (hint, vi har inga).

Sekvensen när M Sylvegård röjer i Kaffe´s bås, det är trots allt hockeyporr för mig, inte för att han hoppar in helt oprovocerat utan för att han står upp för sin lagkamrat och struntar i om han själv får en smäll, han visar tydligt att man inte tänker vika ner sig. Igår fick Jensen ett slag på plocken och vad gjorde vi? Tittade på en spelare på närmre 2m och gjorde ingenting.

Jag vill se mer känslor i dagens DIF, förlorar vi ska vi fan vara förbannade.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

crike skrev:Såg "Wikegård vs..." igår på Sportkanalen. Han besökte familjen Sylvegård.
Tycka vad man vill om sönerna (och hela familjen) men jag upplever inte att vi har en enda spelare i laget som brinner för detta lika mycket som dom gör och gör allt för att vinna och stå upp för sina lagkamrater. Närmst är kanske Brodin men han markerar mest och glider sen iväg. Jag får förstås förtydliga att jag inte känner alla i DIF och/eller att alla inte visar sina känslor på samma sätt samt att jag inte gillar onödiga utvisningar, men om vi ser på matcherna vi spelar så tvivlar jag på att våra motståndares fans "gnäller" över våra tjuvknep (hint, vi har inga).

Sekvensen när M Sylvegård röjer i Kaffe´s bås, det är trots allt hockeyporr för mig, inte för att han hoppar in helt oprovocerat utan för att han står upp för sin lagkamrat och struntar i om han själv får en smäll, han visar tydligt att man inte tänker vika ner sig. Igår fick Jensen ett slag på plocken och vad gjorde vi? Tittade på en spelare på närmre 2m och gjorde ingenting.

Jag vill se mer känslor i dagens DIF, förlorar vi ska vi fan vara förbannade.
Håller med helt och hållet. Känslan är att det finns inte så mycket till lagkänsla hos oss, iallafall vad det langar kring just det fysiska spelet och att stå upp för varandra. Mab checkar sitt och drar. ”Jaha, sprutar de snö på keepern? Äh, jag åker och byter”. ”Jaha, här blev det gurgel. Äh, dags att byta.”

Det är inte en enskild händelse utan i princip en hel säsong som sett ut på samma sätt. Det blir oerhört svårt att slå igång en ”på”-knapp i slutspelet när det blir grisigare, tätare och varje enskild cm på isen betyder mer - varför vi får oerhört svårt att ta oss någonstans där.

Gärna motbevisad, men har oerhört svårt att tro att det skulle vända för att ”lunken” tar slut.
25/4-2025
Skriv svar