Sportchef Jocke har gjort sitt, missat kapitalt i sitt lagbygge. Fågelholken Robban kört fast, sönderläst och har ingen plan B. Att man förnyar kontrakt med Musse är en gåta (sportchefens misslyckande igen). Dags att göra en rejäl rensning i ledningsstrukturen!BIX skrev:Och en Sportchef som inte fattar att Klass måste ersättas med klassEspenK skrev:Nackdelen med att skriva långa kontrakt med tränarna. Till slut har man satt sig i en ekonomisk sits där man är tvungen att behålla dem. Där är vi nu. Spelarna respekterar inte Robban. Dokumentären på cmore säger en hel del. De lyssnar inte. Tydligt när man ser hans himlande med ögonen när det krisar.Wishes skrev:Tror tyvärr att svackan sitter djupare än några matcher. Laget ser håglöst och snetänt ut. Vidhåller att det är dags att se över hela ledarstaben inkl sportchefen. Den här har gjort sitt, dags att ta nästa steg.
Problemet är väl ändå i grunden att vårt lag är byggt runt två centrar som vi visste, redan innan säsong, är ruggigt skadebenägna.
Ante till Wirtanen Högström bobbo
Wirtanen doc en bra 4e defensiv C.
Men Bobbo är ett hån mot oss som ständigt stöder
Och nu ang JJ OM Jocke börjar ljuga o vrida på sanningen ang skadan ska han fan hem till SSK
Med icke välkomen uppspikad på Hovet
SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Örebro 16/2-2019
Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Örebro 16/2-2019
Stolt, men aldrig nöjd
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Alla inser att det behövs förändringar i tränarstaben utom den naive sportchefen. Erkänn att du har gjort bort dig. Visa detta genom att på något sätt agera. Sparka, bänka, skäll, jag bryr mig inte. BARA NÅGOT HÄNDER.
Att skylla på ekonomi duger inte, att köra strutsen kommer bli långt mycket dyrare än ett brutet kontrakt eller två...
Att skylla på ekonomi duger inte, att köra strutsen kommer bli långt mycket dyrare än ett brutet kontrakt eller två...
Så lät det inte när vi ledde serien och hade bäst PP i landet.Momentumet skrev:Alla inser att det behövs förändringar i tränarstaben utom den naive sportchefen. Erkänn att du har gjort bort dig. Visa detta genom att på något sätt agera. Sparka, bänka, skäll, jag bryr mig inte. BARA NÅGOT HÄNDER.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jadu. Vet inte vad jag ska skriva.
Vi får be till gudarna att några spelare är tillbaka på onsdag och att spelarna VILL spela.
Vi får be till gudarna att några spelare är tillbaka på onsdag och att spelarna VILL spela.
Avskaffa tre mot tre.
Näh tyvärr har du rätt..Lee Harvey Oswald skrev:Blir lite knepigt, dom förstår inte innebördenJervill skrev:Kom igen nu.. nu måste alla ta personligt ansvar..
-
Fan jag trodde iallafall det var spelledigt till på Torsdag. Skönt, då sabbar man veckan mitt i med att kliva upp tre timmar innan jobbet för att göra plats för träning så man har en öppen kväll för att se dem i Djurgårdströjor bjuda ut röven till närmste motspelare. Längtar!Mattias_87 skrev:Jadu. Vet inte vad jag ska skriva.
25/4-2025
Rätt sjukt ändå om man kollar innan säsongen vad vi hade på papperet med Engqvist, Dick , JJ och några till så trodde man fan aldrig att det skulle se ut så här dåligt . Men visst 3 skador på våra 3 bästa så
är dock ingen ursäkt att man inte kan passa en puck ens.

- Lee Harvey Oswald
Om du på allvar tror att nuvarande uppställning (utan Josef, Adam och kanske Dick) kommer leverera flera vinster i rad efter detta är du inte bara en UltraOptimist.... utan verkar vara i total avsaknad av verklighetsförankring.Praetori skrev:
Det är 6p upp till serieledning också. Laget kommer inte fortsätta spela skit resten av säsongen om folk trodde det. Det finns andra lag i ligan som också höjt träningsdosen och också spelar som dasslock. Eller tror folk att firma Möller/Lindström är så dåliga? Det är inga tillfälligheter. Timrå och Örebro kämpar för överlevnad och tränar och spelar därefter.
Sen säger jag inte att det är fint and dandy att det blir som det blir men folk verkar tro att laget spelar knackigt för att de är dåliga i grund (vilket tabelläget dessutom visar att de inte är).
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- SirDIFalot
Fascinerande att man kan stå hela sommaren och skrika efter spetsspelare med argumenten att vi inte kommer tillhöra övre halvan om vi inte tar in mer spetsspelare, för det är SÅ viktigt. För att sedan inte förvänta sig sämre resultat när vi saknar 3-4 st av dom.
Expert.
-
Nu tillhör ju inte jag dem som pratat om SM-guld direkt. Men du kanske tycker att vi ska fortsätta på den inslagna vägen?Praetori skrev:Så lät det inte när vi ledde serien och hade bäst PP i landet.Momentumet skrev:Alla inser att det behövs förändringar i tränarstaben utom den naive sportchefen. Erkänn att du har gjort bort dig. Visa detta genom att på något sätt agera. Sparka, bänka, skäll, jag bryr mig inte. BARA NÅGOT HÄNDER.
Lee Harvey Oswald skrev:Om du på allvar tror att nuvarande uppställning (utan Josef, Adam och kanske Dick) kommer leverera flera vinster i rad efter detta är du inte bara en UltraOptimist.... utan verkar vara i total avsaknad av verklighetsförankring.Praetori skrev:
Det är 6p upp till serieledning också. Laget kommer inte fortsätta spela skit resten av säsongen om folk trodde det. Det finns andra lag i ligan som också höjt träningsdosen och också spelar som dasslock. Eller tror folk att firma Möller/Lindström är så dåliga? Det är inga tillfälligheter. Timrå och Örebro kämpar för överlevnad och tränar och spelar därefter.
Sen säger jag inte att det är fint and dandy att det blir som det blir men folk verkar tro att laget spelar knackigt för att de är dåliga i grund (vilket tabelläget dessutom visar att de inte är).
Den som lever får se. Jag är inte överraskad. Det var ingen jinxtippning ikväll (men visst fan hoppas man alltid, hjärta före hjärna). Samma sak med Växjö, Skellefteå och i viss mån Luleå (även om de sistnämndas spelsystem funkar även i tjockistempo).
Jag kan ha fel men det kan även alla neggo-avgå-typer.
Men titta på vilka som spelade landslaghockey och titta på tempot på dessa och jämför med dem som körde fys med Jimmie.
Senast redigerad av Praetori den 2019-02-16 21:02:03, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Haha näe men att folk vill hänga sportchef och tränarstab när vi ligger fyra, sex pinnar upp till serieledning efter ett par usla perioder hockey är skrattretande.Momentumet skrev:Nu tillhör ju inte jag dem som pratat om SM-guld direkt. Men du kanske tycker att vi ska fortsätta på den inslagna vägen?Praetori skrev:Så lät det inte när vi ledde serien och hade bäst PP i landet.Momentumet skrev:Alla inser att det behövs förändringar i tränarstaben utom den naive sportchefen. Erkänn att du har gjort bort dig. Visa detta genom att på något sätt agera. Sparka, bänka, skäll, jag bryr mig inte. BARA NÅGOT HÄNDER.
Det är det fan intePraetori skrev:Haha näe men att folk vill hänga sportchef och tränarstab när vi ligger fyra, sex pinnar upp till serieledning efter ett par usla perioder hockey är skrattretande.Momentumet skrev:Nu tillhör ju inte jag dem som pratat om SM-guld direkt. Men du kanske tycker att vi ska fortsätta på den inslagna vägen?Praetori skrev:Så lät det inte när vi ledde serien och hade bäst PP i landet.Momentumet skrev:Alla inser att det behövs förändringar i tränarstaben utom den naive sportchefen. Erkänn att du har gjort bort dig. Visa detta genom att på något sätt agera. Sparka, bänka, skäll, jag bryr mig inte. BARA NÅGOT HÄNDER.
Använd ögonen ser du inte vad alla andra ser eller ?
- Lidingö DIF
Laget var bedrövliga idag men jag blir lika vansinnig på den där usla klacken. Hälften sitter ner och den andra hälften står och mummlar lite då och då. Ovärdigt. Jävligt ovärdigt.
Senast redigerad av Lidingö DIF den 2019-02-16 21:34:46, redigerad totalt 1 gånger.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Jo. Jag älskar Djurgårdsfamiljen inklusive alla vinnarskalle här inne som tycker himlen ramlar ner när vi torskar mot Örebro men jag inser också att det finns anledningar till att det sett ut som det gjort och att det inte är slutet på säsongen man ser utan ett övermod i upplägget inför slutspel som spökar.BIX skrev:Det är det fan intePraetori skrev:Haha näe men att folk vill hänga sportchef och tränarstab när vi ligger fyra, sex pinnar upp till serieledning efter ett par usla perioder hockey är skrattretande.Momentumet skrev:Nu tillhör ju inte jag dem som pratat om SM-guld direkt. Men du kanske tycker att vi ska fortsätta på den inslagna vägen?Praetori skrev:Så lät det inte när vi ledde serien och hade bäst PP i landet.Momentumet skrev:Alla inser att det behövs förändringar i tränarstaben utom den naive sportchefen. Erkänn att du har gjort bort dig. Visa detta genom att på något sätt agera. Sparka, bänka, skäll, jag bryr mig inte. BARA NÅGOT HÄNDER.
Använd ögonen ser du inte vad alla andra ser eller ?