Går vi mot tredje slutsålda hovet på torsdag i back to back mötet med Malmö?
Passa på att säkra dina biljetter nu:

Blir lite kul när han säger det med tanke på hur svårt dom haft mot oss senaste åren.Praetori skrev:"Madhawk" Svensson har tagit sig ett snack med Peter Andersson som säger så här:
"Mot Djurgården vet man alltid vad man kan förvänta sig. Det är en fördel mot Djurgården, att de är väldigt konsekventa i det man gör, vilket gör de lättlästa, men det finns också massor av skicklighet i det här laget, säger Andersson."
Det känns lite psykologiskt men rent spontant så känns det som att det finns en kärna i vad han säger. När motståndarna spelar disciplinerat och vi inte får upp tempot till de där groteska nivåerna så känns vi lättlästa och blir neutraliserade just för att anfallsspelet är just så konsekvent.
3-4 Sudden är såååå 2017.Grabben från Söder skrev:Visst brukar det alltid bli 4-3 i sudden till något av lagen?
Ja det hoppas jag också. Det som talar emot är att Bergfors alltid haft svårt med målskyttet. Det är sedan gammalt.williams skrev:Jag tycker mig se en bergfors som ger allt i varje byte dom senaste två matcherna. Hoppas hoppas han får utdelning snart. Sen.. ketchupeffekten.
Nej, det känns kanske inte som det mest troliga scenariot.Praetori skrev:Ja det hoppas jag också. Det som talar emot är att Bergfors alltid haft svårt med målskyttet. Det är sedan gammalt.williams skrev:Jag tycker mig se en bergfors som ger allt i varje byte dom senaste två matcherna. Hoppas hoppas han får utdelning snart. Sen.. ketchupeffekten.
Han har ju inget uselt skott heller så det där borde kunna gå att förändra med rätt coachning. Jag skulle dock gärna se att han drar lite fler isare när han ändå skjuter ur dålig vinkel så det åtminstone blir returer som kamraterna kan jobba på.Lee Harvey Oswald skrev:Nej, det känns kanske inte som det mest troliga scenariot.Praetori skrev:Ja det hoppas jag också. Det som talar emot är att Bergfors alltid haft svårt med målskyttet. Det är sedan gammalt.williams skrev:Jag tycker mig se en bergfors som ger allt i varje byte dom senaste två matcherna. Hoppas hoppas han får utdelning snart. Sen.. ketchupeffekten.
Har ingen statistik att luta mig mot, men känslan är att Niclas ofta tar avsluten från ganska hopplösa vinklar, en logisk förklaring till varför så få av skotten går i mål.
Sedan blir han ju inte serverad direkt, i den omgivning han spelar
Bergfors har väl ett snitt på 10-12 mål per säsong..? (nån enstaka säsong uppåt 20).
Så om han gör 7-8 mål till…om säsongen blir lång....då är som vanligt (också en sorts ketchupeffekt)![]()
Malmoee-DIF 4-3 (OT)
Skidlöparn skrev:Jensen i mål alltså. Vårt enda orosmoment just nu. Adam kommer inte orka stå varenda match, så Jensen måste steppa upp nån nivå och kunna avlasta.
I övrigt vill jag se en krigarmatch där de står upp för varandra. Danskarna är grisigast i ligan och vi måste bli bättre på att hjälpa varandra.
2-4 (till oss)