SHL 18/19 : Malmö - Djurgårdens IF 22/1-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Andspe
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 18/19 : Malmö - Djurgårdens IF 22/1-2019

Inlägg av Andspe »

19:00

Bild

Går vi mot tredje slutsålda hovet på torsdag i back to back mötet med Malmö?
Passa på att säkra dina biljetter nu:

Bild
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 18/19 : Malmö - Djurgårdens IF 22/1-2019

Inlägg av Mattias_87 »

Femte raka?

Fast nu misstänker jag att Jensen får chansen.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Jahapp. Händemark anmäld till DN nu på morgonen.
Malmö kommer kunna mönstra 11 ordinarie forwards mot oss på tisdag och kommer sakna inte bara kaptenen utan även sina assisterande.
Med lite smartness och konsekvent lagom tryck matchen igenom så skall det gå att bärga 3p.
Men bara därför lär ju Malmö i linje med hockeylogiken spela som guldkandidater.

Edit: Händemark avstängd 3 matcher så han missar dubbelmötet. Med så många avstängda har vi en grym chans på 6p totalt om alla spelar som de skall.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

"Madhawk" Svensson har tagit sig ett snack med Peter Andersson som säger så här:

"Mot Djurgården vet man alltid vad man kan förvänta sig. Det är en fördel mot Djurgården, att de är väldigt konsekventa i det man gör, vilket gör de lättlästa, men det finns också massor av skicklighet i det här laget, säger Andersson."

Det känns lite psykologiskt men rent spontant så känns det som att det finns en kärna i vad han säger. När motståndarna spelar disciplinerat och vi inte får upp tempot till de där groteska nivåerna så känns vi lättlästa och blir neutraliserade just för att anfallsspelet är just så konsekvent.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Praetori skrev:"Madhawk" Svensson har tagit sig ett snack med Peter Andersson som säger så här:

"Mot Djurgården vet man alltid vad man kan förvänta sig. Det är en fördel mot Djurgården, att de är väldigt konsekventa i det man gör, vilket gör de lättlästa, men det finns också massor av skicklighet i det här laget, säger Andersson."

Det känns lite psykologiskt men rent spontant så känns det som att det finns en kärna i vad han säger. När motståndarna spelar disciplinerat och vi inte får upp tempot till de där groteska nivåerna så känns vi lättlästa och blir neutraliserade just för att anfallsspelet är just så konsekvent.
Blir lite kul när han säger det med tanke på hur svårt dom haft mot oss senaste åren.
3-1 i matcher till oss förra året, och 3-1 i matcher till oss året innan det med.

Vi har övertag mot dom mentalt, men känns som att dom sprattlar till när man minst anar det...
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Visst brukar det alltid bli 4-3 i sudden till något av lagen?
Praetori

Inlägg av Praetori »

Grabben från Söder skrev:Visst brukar det alltid bli 4-3 i sudden till något av lagen?
3-4 Sudden är såååå 2017. 8)

Skämt åsido så är oddsen marginellt sämre än mot Brynäs (dvs knappt pengarna tillbaka). Nog för att Malmö är "hetare" i år än på länge men de har överpresterat i seriespelet och har hela kaptenstrion borta vid dubbelmötet samt lite andra skavanker så vi kommer få möta minst en J20-spelare i nästan varje kedja (lite överdrift men det är åt det hållet). Det är kanonläge till att sno 3p borta i morgon.
williams

Inlägg av williams »

Jag tycker mig se en bergfors som ger allt i varje byte dom senaste två matcherna. Hoppas hoppas han får utdelning snart. Sen.. ketchupeffekten.
Praetori

Inlägg av Praetori »

williams skrev:Jag tycker mig se en bergfors som ger allt i varje byte dom senaste två matcherna. Hoppas hoppas han får utdelning snart. Sen.. ketchupeffekten.
Ja det hoppas jag också. Det som talar emot är att Bergfors alltid haft svårt med målskyttet. Det är sedan gammalt.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Praetori skrev:
williams skrev:Jag tycker mig se en bergfors som ger allt i varje byte dom senaste två matcherna. Hoppas hoppas han får utdelning snart. Sen.. ketchupeffekten.
Ja det hoppas jag också. Det som talar emot är att Bergfors alltid haft svårt med målskyttet. Det är sedan gammalt.
Nej, det känns kanske inte som det mest troliga scenariot.

Har ingen statistik att luta mig mot, men känslan är att Niclas ofta tar avsluten från ganska hopplösa vinklar, en logisk förklaring till varför så få av skotten går i mål.
Sedan blir han ju inte serverad direkt, i den omgivning han spelar

Bergfors har väl ett snitt på 10-12 mål per säsong..? (nån enstaka säsong uppåt 20).
Så om han gör 7-8 mål till…om säsongen blir lång....då är som vanligt (också en sorts ketchupeffekt) :wink:

Malmoee-DIF 4-3 (OT)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev:
Praetori skrev:
Nej, det känns kanske inte som det mest troliga scenariot.

Har ingen statistik att luta mig mot, men känslan är att Niclas ofta tar avsluten från ganska hopplösa vinklar, en logisk förklaring till varför så få av skotten går i mål.
Sedan blir han ju inte serverad direkt, i den omgivning han spelar

Bergfors har väl ett snitt på 10-12 mål per säsong..? (nån enstaka säsong uppåt 20).
Så om han gör 7-8 mål till…om säsongen blir lång....då är som vanligt (också en sorts ketchupeffekt) :wink:

Malmoee-DIF 4-3 (OT)
Han har ju inget uselt skott heller så det där borde kunna gå att förändra med rätt coachning. Jag skulle dock gärna se att han drar lite fler isare när han ändå skjuter ur dålig vinkel så det åtminstone blir returer som kamraterna kan jobba på.
BIX
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av BIX »

Gröööt !

Nu hämtar vi hem 6 poäng till och gjärna lite mååålskilnad
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Jensen i mål alltså. Vårt enda orosmoment just nu. Adam kommer inte orka stå varenda match, så Jensen måste steppa upp nån nivå och kunna avlasta.

I övrigt vill jag se en krigarmatch där de står upp för varandra. Danskarna är grisigast i ligan och vi måste bli bättre på att hjälpa varandra.

2-4 (till oss)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Skidlöparn skrev:Jensen i mål alltså. Vårt enda orosmoment just nu. Adam kommer inte orka stå varenda match, så Jensen måste steppa upp nån nivå och kunna avlasta.

I övrigt vill jag se en krigarmatch där de står upp för varandra. Danskarna är grisigast i ligan och vi måste bli bättre på att hjälpa varandra.

2-4 (till oss)

Jepp, väldigt få som vill möta dom, av den enkla anledningen att det är väldigt obekvämt, jag är lite avundsjuk på det.
Om vi kunde kombinera vår fart, spets i anfallet med allmänt jobbig attityd, det hade varit nåt det. :)

Minns på 80-talet, då pratades det väldigt mycket om detta när man mötte just DIF, det var inte många som såg fram mot de matcherna.
Till skillnad från idag, då flera lag uppskattar att spela mot oss, spontant känns det fel

Aj då, Jensen i mål.
Men det hängde i luften, ett logiskt beslut, risk att steka Adam annars
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2019-01-22 18:44:15, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

3-3, vi vinner på straffar!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar