SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Brynäs 19/1-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Andspe
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Brynäs 19/1-2019

Inlägg av Andspe »

18:00 @ Hovet

Bild

Bild
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Manijock

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Brynäs 19/1-2019

Inlägg av Manijock »

Adam i kassen tack. ALLTID Adam i kassen!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Fjärde raka nu tack. Adam står idag också och Jensen på tisdag.
Avskaffa tre mot tre.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Mattias_87 skrev:Fjärde raka nu tack. Adam står idag också och Jensen på tisdag.
Är det där med målvakterna spikat eller gissar du bara?

Bara Rautio inte står i Brunsås kasse så ska det gå vägen. Vill se full fart från början till slut idag.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Igår var grabbarna som sagt påkopplade från start, likt början av säsongen. Är dom det idag vinner dom igen.
Vore skönt ändå att gå upp på andra plats trots den där skitperioden vi haft.
Praetori

Inlägg av Praetori »

crike skrev:Igår var grabbarna som sagt påkopplade från start, likt början av säsongen. Är dom det idag vinner dom igen.
Vore skönt ändå att gå upp på andra plats trots den där skitperioden vi haft.
Det var ändå en märklig tempoförlust i samband med Brynäs kvittering. Jag gillar inte att grabbarna inte klarar av att skaka av sig och fortsätta mala på för det tyder på att självförtroendet kanske inte är det bästa ändå. Vi spelade bra i sammanlagt 40min i går men jag går fortfarande och väntar på att vi skall hitta det där flytet som gör att vi kan köra på i 60min.

Lite värdemätare ikväll ändå. Vinner vi är laget förhoppningsvis "tillbaka" men börjar det studsa emot och vi inte får utdelning på det hårda arbetet så tror jag det kan börja svaja igen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Står fast vid mitt förhandstips inför första mötet.
DIF vinner i DiLeva County, BIF vinner på Hovet

DIF-BIF 2-4
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Vinst, nu har vi NHL mentalitet i laget och ingen vågar småfisa runt på isen längre! Jänkare är experter på att pumpa upp motivation och "Vi är bäst" feeling.

Allvarligt talat så såg vi så löjligt mkt bättre ut än Brünäs senast så kan inte ens processa hur vi skulle kunna tappa allt det och förlora, även om de är bra på bortaplan.

Tror på en femetta!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Ingen Manuel i J20i eftermiddag. Bakslag eller aktuell för comeback? För det snackades väl om runt 29:e som måldatum för säsongspremiär?
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Jag hoppas man släpper litet på disciplinen och bara kör och har roligt. Jag är helt säker på att det varit alltför oroligt och allvarligt ganska länge, men att när segrarna nu trillat in så bör de unna sig lyxen att ha kul på isen. Då vinner vi. Detta kräver att Adam står, så att utespelarna känner trygghet längst bak.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Manijock

Inlägg av Manijock »

Antar att Rautio står för Brynäs. Han och Lassinanti känns som riktiga spöken för DIF. Dålig känsla dessvärre!
EspenK

Inlägg av EspenK »

Adam står.

Blir en tuff match idag. Men o så viktig. Vattendelare. Haka på toppen eller gränslandet topp 6.

Tycker vi är ett bättre lag med Garrison efter det jag sett hittills. Hoppas han får en del tid idag också. Behöver bli varm i kläderna.

Brynäs i PP såg lite läskigt ut i går. Så håller vi oss på isen är vi ett bättre lag spontant.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Manijock skrev:Antar att Rautio står för Brynäs. Han och Lassinanti känns som riktiga spöken för DIF. Dålig känsla dessvärre!

Kan inte påstå att Jocke E var direkt dålig igår. Tvärtom. Gäller att göra jobbet framför mål. Tror inte att det blir många mål idag heller.
Manijock

Inlägg av Manijock »

EspenK skrev:
Manijock skrev:Antar att Rautio står för Brynäs. Han och Lassinanti känns som riktiga spöken för DIF. Dålig känsla dessvärre!

Kan inte påstå att Jocke E var direkt dålig igår. Tvärtom. Gäller att göra jobbet framför mål. Tror inte att det blir många mål idag heller.
Jocke var extremt fladdrig i första. Där borde vi gjort nån balja till. Sen stod han för en extrem upphämtning till andra där han såg läskigt stabil ut.

Rautio har stängt ner oss många gånger är känslan. Tvärtom mot exempelvis Fasth eller Monstret som brukar trivas dåligt på Hovet. Känslan nu är dålig. Hoppas på att bli motbevisad.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Jaha, Brunsås spelade ut sitt triumfkort. Rautio i mål. Han är världens bästa målvakt när han möter DIF. Blir svårt ikväll.
Skriv svar