Igår var grabbarna som sagt påkopplade från start, likt början av säsongen. Är dom det idag vinner dom igen.
Vore skönt ändå att gå upp på andra plats trots den där skitperioden vi haft.
crike skrev:Igår var grabbarna som sagt påkopplade från start, likt början av säsongen. Är dom det idag vinner dom igen.
Vore skönt ändå att gå upp på andra plats trots den där skitperioden vi haft.
Det var ändå en märklig tempoförlust i samband med Brynäs kvittering. Jag gillar inte att grabbarna inte klarar av att skaka av sig och fortsätta mala på för det tyder på att självförtroendet kanske inte är det bästa ändå. Vi spelade bra i sammanlagt 40min i går men jag går fortfarande och väntar på att vi skall hitta det där flytet som gör att vi kan köra på i 60min.
Lite värdemätare ikväll ändå. Vinner vi är laget förhoppningsvis "tillbaka" men börjar det studsa emot och vi inte får utdelning på det hårda arbetet så tror jag det kan börja svaja igen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vinst, nu har vi NHL mentalitet i laget och ingen vågar småfisa runt på isen längre! Jänkare är experter på att pumpa upp motivation och "Vi är bäst" feeling.
Allvarligt talat så såg vi så löjligt mkt bättre ut än Brünäs senast så kan inte ens processa hur vi skulle kunna tappa allt det och förlora, även om de är bra på bortaplan.
Tror på en femetta!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Jag hoppas man släpper litet på disciplinen och bara kör och har roligt. Jag är helt säker på att det varit alltför oroligt och allvarligt ganska länge, men att när segrarna nu trillat in så bör de unna sig lyxen att ha kul på isen. Då vinner vi. Detta kräver att Adam står, så att utespelarna känner trygghet längst bak.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Manijock skrev:Antar att Rautio står för Brynäs. Han och Lassinanti känns som riktiga spöken för DIF. Dålig känsla dessvärre!
Kan inte påstå att Jocke E var direkt dålig igår. Tvärtom. Gäller att göra jobbet framför mål. Tror inte att det blir många mål idag heller.
Jocke var extremt fladdrig i första. Där borde vi gjort nån balja till. Sen stod han för en extrem upphämtning till andra där han såg läskigt stabil ut.
Rautio har stängt ner oss många gånger är känslan. Tvärtom mot exempelvis Fasth eller Monstret som brukar trivas dåligt på Hovet. Känslan nu är dålig. Hoppas på att bli motbevisad.