Praetori skrev:Frankie skrev:
Att han använder Bergfors i en 4:e checkingline och inte testar honom i 1-2:a kedjan istället när övriga inte heller producerar är det väl som man kan kritisera.
De kvalitéer som han har skulle nog kunna nyttjas med bättre kedjekamrater. Men han sköter ju fjärdeline-jobbet med bravur och drar så mycket skott han bara kan i magen på målisen så det skall bli tekningar i offensiv zon.
Man använder helt enkelt inte en STCC-bil till att köra skit till tippen med. Vi använder honom fel, mer är det inte med det och tror nog han hittar bättre alternativ när kontraktet går ut.
Ja det var lite det som jag kände inför säsongen också. Detta känns lite som ett mellanår på grund av kompositionen i allmänhet. Vi har ett par hyggliga pjäser men övriga kommer inte till sin rätt på grund av att vi inte har omgivningarna för det.
Jag tror inte Davidssons eller Josefs kedjor skulle bli så mycket bättre med Bergfors (även om den sistnämnde säkert skulle få bättre produktion där). Bergfors kom in med knall och bom men precis som i "clubben" där han föll in i lite samma mönster så kommer han inte till sin rätt här än.
Strandberg, Possler, Bergfors och till viss del även Bemström (även om han är vass nog att göra mål ändå) är spelare som lätt skulle kunna leda sina linor i rätt typ av omgivning men vi har inte rätt spelkort att blanda dem med denna säsong.
...
Nej, när Lilja-JJ-Brodin har varit bra så är det inte någon anledning att matcha någon annan där. Men typ i början av säsongen tror jag inte vi testade Dick-Ante-Bergfors, det hade jag viljat se, men nu minns inte jag om Dick ens var tillbaks när Ante blev skadad igen?
Tycker vi gjorde helfel också att vi inte satte Wirtanen och "toppade" en 1:a lina istället för att sätta en junis emellan Lilja-Brodin då när JJ var skadad.
Vi har väl aldrig haft någon riktig "Right Wing" för den egentliga tilltänkta 1:a linan "Dick - Ante - RW" heller?
Vi får se om vi kommit ur förlorarspåret nu efter senaste stölden ..och storspelandet av Adam. Annars skulle jag villa se att man rör om i samtliga kedjor inom 3 omgångar.
Sen måste jag säga: Hank, det går inte att klaga på något han gör i fjärdeline. Dock matchar Robban 4:e konstigt. Vi har inte fyra "producerande" kedjor som skall lira lika mycket. Men ofta verkar det som vi rullar på kedjorna ända till slutsignal. 4:e skall inte ta en offensiv tek någon gång under match som det är nu!
Skulle vi dock höja nivån (vilket väl var orsaken till att vi inte förlängde med Ahlen?) så skall vi nog inte förlänga med Hank då det fattas lite handleder och målskytteskills, men då är det fler som skall gå före med som inte producerar.