Säsongen 18/19

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
TheForsa
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av TheForsa »

MarcusDaze skrev:
TheForsa skrev:Jag hade velat se dessa formationer med 3 nya spelare varav 2 värvningar och 1 uppkallad ().

Urbom-Hultström
Alsing-Nilsson
(Nicolai Meyer)-Jeppe P
Norell

Lilja-Josefson-Brodin
Axelsson-Wirtanen-J.Davidsson
Fjällby-(T.Ramstedt)-Bergfors
Grewe-M.Davidsson-(A.Holtz)
Hank
Är det du som finansierar dessa herrar då?
Nej har inte den befogenheten eller det yrket som sportchef. Är heller ingen mångmiljonär.
Vad jag tror är att ekonomin är god och att det finns resurser att värva. Därför jag gjorde denna uppställning. Det handlar om 2 värvningar varav 1 spelar i HA och Teemu Ramstedt är klubblös.
Eller vad tror du är allt krut bränt? Vad tror du är lösningen?
Ska nuvarande lag vända skeppet?
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Det kommer inte lösa någonting att ta in nån enstaka spelare, vårt problem ligger betydligt djupare än så.

Efter att ha tittat lite i efterhand så är en sak väldigt tydlig:

Spelarna vet inte vad de ska göra så fort de blir det minsta stressade.

I offensiv zon blir det i 9 av 10 fall en dump ner i hörnet som antingen de eller en medspelare får jaga. Då och då ser man intentionerna från spelet förra året där man lämnar över pucken till en medspelare för att få till cirkulation i försvaret men just den passningen sitter ALDRIG i år. Det är konstant otajmat och passningen kommer antingen för sent så vi ger bort den eller så kommer den aldrig då puckföraren antingen inte ser medspelaren eller känner sig för trängd.

I defensiv zon ser man konstant hur spelarna sorterar fel och går två (eller t.o.m tre) spelare på samma puckförare och lämnar massiva hål mitt i zonen.

Varför det ser ut så här kan man bara spekulera om. Otydliga instruktioner? Landslagsdvala som stört samspelet? Spelare som inte litar på spelsystemet och försöker göra det själva? Helt enkelt för dåliga spelare för den sortens spel? Vem fan vet.
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Vikas skrev:Det kommer inte lösa någonting att ta in nån enstaka spelare, vårt problem ligger betydligt djupare än så.

Efter att ha tittat lite i efterhand så är en sak väldigt tydlig:

Spelarna vet inte vad de ska göra så fort de blir det minsta stressade.

I offensiv zon blir det i 9 av 10 fall en dump ner i hörnet som antingen de eller en medspelare får jaga. Då och då ser man intentionerna från spelet förra året där man lämnar över pucken till en medspelare för att få till cirkulation i försvaret men just den passningen sitter ALDRIG i år. Det är konstant otajmat och passningen kommer antingen för sent så vi ger bort den eller så kommer den aldrig då puckföraren antingen inte ser medspelaren eller känner sig för trängd.

I defensiv zon ser man konstant hur spelarna sorterar fel och går två (eller t.o.m tre) spelare på samma puckförare och lämnar massiva hål mitt i zonen.

Varför det ser ut så här kan man bara spekulera om. Otydliga instruktioner? Landslagsdvala som stört samspelet? Spelare som inte litar på spelsystemet och försöker göra det själva? Helt enkelt för dåliga spelare för den sortens spel? Vem fan vet.
Klockren analys.
Fast jag vidhåller att en center som klarar av att axla och vårda puck, bättre än vad Basse gör. Och med bra spelförståelse skulle göra väsentlig skillnad för att ta oss ut ur egen zon, samt få lite tyngd och längre anfall men även en som agerar playmaker i offensiv zon. Teemu Ramstedt är just den centertypen.

Vad gäller Bobbo så tycker jag han utstrålar osäkerhet, tar konstiga beslut, ibland är han ute och far i sarghörnan medans hans markering står ensam framför våran målvakt. Det har hänt så många gånger att jag tappat räkningen. Där föreslog jag Nicolai Meyer. Vet inte om han klarar av SHL nivå men han gör det bra i ssk och producerar bra framåt. Annars kanske Simon Johansson skulle få chansen på allvar hos oss?

Det som oroar mest är att vi har mött Mora, där vi fick spela kontringsspel när dom totalt körde över oss och bodde i våran zon i två och en halv period.

Och mot Rögle samma visa fast i två perioder.

Det är lag som ska tillhöra den nedre regionen i tabellen och vi blir så här utspelade, det är anmärkningsvärt.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

B.I.B.A skrev:
TheForsa skrev:Tvek på Possler blivit skadad. Enligt ryktesväg har grejer hänt på julfesten och han blivit uppläxad av klubbledningen.
Vad som hänt i detalj fick jag inte veta.
Har vi en klubbledning?
När skulle man hunnit med julfest? Match igår och iförrgår - och då spelade Possler...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

BigJ skrev:En förstaformation som glänste i början av säsongen samt likaså PP med siffror som var overkligt bra var det som gjorde att vi låg i topp under ganska lång tid. Skador på bärande spelare, framförallt 40, tog ner oss på jorden igen, både för första och PP. Osis förstås med 31 som missat stor del av säsongen men som flera sagt så borde ju sportchefen inte räknat med Ante annat än som en bonus.

Juniorkedjan har inte alls kommit upp i nivå på hela säsongen, andrakedjan (eller egentligen från början första) inte kommit igång pga skador medan fjärde gjort det helt ok förutom att man kunde förväntat sig några fler mål från Bergfors.

Dessvärre rinner tiden iväg så hur länge kan man vänta på juniorkedjan innan man gör ngn förändring? Kan andra äntligen få lite kontinuitet och komma upp i sin kapacitet?

Själv hade jag nog testat att flytta 91 för att testa ihop med 31 och 13. I detta läge känns det bättre att göra någon förändring än att bara vänta. 80 har ju gjort det bra med bröderna tidigare så kan ju vara värt att prova igen.
+1
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

DRC skrev:
ciirree skrev:Vad har hänt med den här föreningen egentligen?
Det finns ingen glöd. Inget "jävlaranamma". Vi har gått från att vara det svåraste laget att möta på bortais - till det lag alla vill möta på Hovet.

Hultström får klubban upp i skrevet, ingen jävel reagerar.
Ingen sätter lite tryck på domare. Ingen står och skriker i båset.
Vi har en tränare som är helt knäpptyst, visar inga känslor öht.

Samtidigt har supportrar tröttnat. Trycket i hemmaklacken bleknar och vi blir utsjungna i Globen. Men det är inte så konstigt. Man börjar bli smått orolig. Kval är inte så osannolikt längre.
Jag trodde vi ville tillbaka till en ny storhetstid, men det går helt åt andra hållet.
Precis all respekt för Robert Ohlsson försvann ikväll. Jag kan inte tänka mig en tränare med mindre pondus än RO i motgång. Jag kan ta torsken, allt du hade behövt göra ikväll var att stå upp för Hultström. Skämmes!!!

*edit* Såg precis presskonferensen, KARLJÄVELN SITTER OCH HYLLAR STÄMNINGEN I LINDABARENA - EFTER 10:e FÖRLUSTEN PÅ 11 MATCHER. PÅ RIKTIGT, DRA ÅT ##%%%**?!!#!!
Åttonde förlusten på 11 matcher. Såklart inte heller bra men dumt att överdriva.
mb81

Inlägg av mb81 »

Ser man till de senaste 5 matcherna så är corsin bättre än under hela säsongen. De två senaste riktigt bra.
Vi är på rätt väg igen och vinsterna kommer om vi fortsätter så här.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

mb81 skrev:Ser man till de senaste 5 matcherna så är corsin bättre än under hela säsongen. De två senaste riktigt bra.
Just så. Nu behövs ett enat stöd till laget.
Några förluster till och mediadrevet kommer älska att skriva sönder oss och få se DIF sparka tränare. De kommer gotta sig åt vår olycka.
Tråkigt att drevet redan kommit igång på detta forum av alla ställen.

Så, laget har förtjänat mer poäng efter de senaste 2 matcherna. Nu visar vi att vi är DIF. Inte någon jävla medgångsklubb som viker sig så fort det börjar blåsa snett.

Kämpa Djurgården.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
mb81 skrev:Ser man till de senaste 5 matcherna så är corsin bättre än under hela säsongen. De två senaste riktigt bra.
Just så. Nu behövs ett enat stöd till laget.
Några förluster till och mediadrevet kommer älska att skriva sönder oss och få se DIF sparka tränare. De kommer gotta sig åt vår olycka.
Tråkigt att drevet redan kommit igång på detta forum av alla ställen.

Så, laget har förtjänat mer poäng efter de senaste 2 matcherna. Nu visar vi att vi är DIF. Inte någon jävla medgångsklubb som viker sig så fort det börjar blåsa snett.

Kämpa Djurgården.
Precis! Det har verkligen inte sett bra ut om man ser senaste typ 10-15 matcherna. Men efter jul har vi ändå spelat upp oss. Att då börja sparka tränare eller dumpa spelare och panikvärva är inte rätt väg att gå.
mb81

Inlägg av mb81 »

TheForsa skrev:Tvek på Possler blivit skadad. Enligt ryktesväg har grejer hänt på julfesten och han blivit uppläxad av klubbledningen.
https://hockeynews.se/articles/6013/

Vad tjänar det till att sprida falska rykten?

Jag hörde att TheForsa gick över gränsen på släktens julbord och nu rök han bort från sommarstugan på Gotland från gammelfasters testamente.
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

mb81 skrev:

Jag hörde att TheForsa gick över gränsen på släktens julbord och nu rök han bort från sommarstugan på Gotland från gammelfasters testamente.
Falskt njaa tvivlar jag starkt på sett till vem jag hörde det från.
Skadan tvekade jag på men den visade sig stämma.

Det va ju synd för hade ju vart trevligt och kunna sälja en sommarstuga där.
mb81

Inlägg av mb81 »

TheForsa skrev:
mb81 skrev:

:D

Tänkte bara att man ska vara försiktig med att sprida rykten om vad som händer spelare. Snart är det en "sanning". Jag har säkert själv varit där och gjort samma misstag.
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

mb81 skrev:
TheForsa skrev:
mb81 skrev:

Tänkte bara att man ska vara försiktig med att sprida rykten om vad som händer spelare. Snart är det en "sanning". Jag har säkert själv varit där och gjort samma misstag.
Kanske lite fel tidpunkt och droppa det ryktet. Tar lärdom av det och att skriva i affekt är ibland ingen bra ide. :)
mb81

Inlägg av mb81 »

TheForsa skrev:
mb81 skrev:
TheForsa skrev:
mb81 skrev:

Kanske lite fel tidpunkt och droppa det ryktet. Tar lärdom av det och att skriva i affekt är ibland ingen bra ide. :)
Kanske ingen superfara. Men rykten om att spelare kanske missköter sig har lätt att sprida sig. Samtidigt vill man ju höra rykten också.
BIX
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av BIX »

Hoppar in med en fråga
Hur långt kvar kan det va för Manuel och vilka vill ni se honom med om han tar en plats ?
Skriv svar