SHL 18/19 : Djurgårdens IF - HV71 26/12-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
BIX
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - HV71 26/12-2018

Inlägg av BIX »

DRC skrev:
Morwiin skrev:Ja vi sätter in 17 och 10 när det är 3 min kvar för att kvittera....
Dra åt helvete med din usla coachning Robban. USELT IGEN!!!!
Ja det borde anses dom GROVT känstefel
Jag hadde spelat 2 Centrrar JJ och Sisu sen Dick o lilja O Jonte och den back som är snabbast på rören

Jävla coachning
Morwiin

Inlägg av Morwiin »

EspenK skrev:Var är krigarhjärtat? Visste att backsidan skulle vara för vek i år men offensivt borde vi kunna mycket böttre. Är det Högströms skills som saknas så mycket så balansen blir dålig?

Bergfors, Hank, Possler, Fjällby, MacDavid, Virtanen gör inga bra insatser idag. Har ingen bra säsong hittills.

Utan förstakedjan har vi ingenting just nu.

Vad behöver hända tycker ni?
Ut med dem som inte presterar och in med Holtz, grewe etc som är hungriga.
förevigtdjurgården
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av förevigtdjurgården »

Possler har ju faktiskt en oväntat bra förstaperiod men gör inte mål och försvinner.

Vad som saknas? Fingertoppskänsla och självförtroende. Var det finns? Ja.. inte här.
25/4-2025
Morwiin

Inlägg av Morwiin »

förevigtdjurgården skrev:Possler har ju faktiskt en oväntat bra förstaperiod men gör inte mål och försvinner.

Vad som saknas? Fingertoppskänsla och självförtroende. Var det finns? Ja.. inte här.
Possler saknar väl sitt Modo för han gör ingen glad.

Inlägg av #10 »

EspenK skrev:Var är krigarhjärtat? Visste att backsidan skulle vara för vek i år men offensivt borde vi kunna mycket böttre. Är det Högströms skills som saknas så mycket så balansen blir dålig?

Bergfors, Hank, Possler, Fjällby, MacDavid, Virtanen gör inga bra insatser idag. Har ingen bra säsong hittills.

Utan förstakedjan har vi ingenting just nu.

Vad behöver hända tycker ni?
Vi har typ släppt in minst mål, så back/målvaktssidan är väl inte problemet
Morwiin

Inlägg av Morwiin »

BIX skrev:
DRC skrev:
Morwiin skrev:Ja vi sätter in 17 och 10 när det är 3 min kvar för att kvittera....
Dra åt helvete med din usla coachning Robban. USELT IGEN!!!!
Ja det borde anses dom GROVT känstefel
Jag hadde spelat 2 Centrrar JJ och Sisu sen Dick o lilja O Jonte och den back som är snabbast på rören

Jävla coachning
Ja Virtanen, jj , lilja och någon mer som kan hålla i pucken och även skjuta.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Det kommer i alla fall bli ett spännande slut på denna säsong. Trist dock att spänningen kommer utgöras av Hockeyallsvenskt kval.

Förövrigt så hatar jag Globen.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

EspenK skrev:Vad finns det för alternativ till Musse och Robban?

Bröderna Johansson är lediga. (Kenta och Micke).
Har ju ändå vunnit några guld.

Vårt lag står inte att känna igen. Mest för att vi inte går för det längre. Vi tar skott ur dåliga vinklar. Två farliga lägen totalt skulle jag vilja säga.
Lillis gör det briljant. Tar helt bort vår fart och boxar retfullt enkelt bort oss.

Som vanligt lyckas Robban inte förändra en matchbild
Som vanligt rullar han envist på med samma formationer, som bevisligen inte funkar
Bergfors ska som vanligt begravas med Hank kosta vad det kosta vill.
Som vanligt är inledningen på tredje uselt och det kostar en timeout efter tre minuter. Va fan sa du i pausen?

Kronan på verket är när idioterna sätter Dick till vänster i PP och för varje minut som går skapar vi färre och sämre chanser och i tredje är det aldrig ens farligt.

Att Reideborn släpper in HVs ända kvalificerade målchans hjälper så klart inte heller.

Framförallt ska AJF, Marcus Davidsson, Possler, Strandberg och Dick fundera på vad i helvete de sysslar med. Fjällby är praktusel just nu att han inte borde ha en tröja. Leverera!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Man saknar verkligen Lundh och Högström känner jag.. Och ett gäng stygga spelare som Bourque och Ahlén.

Hur fan kunde man ta bort den ända järnkaminen som fanns i laget och ge platsen till någon liten jävla smurf.
Spela fult
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Det var inget fel på inställningen tycker jag. Däremot så måste vi röra om i kedjorna förutom den första.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DRC skrev:
Lillis gör det briljant. Tar helt bort vår fart och boxar retfullt enkelt bort oss.
Jag skulle inte tillskriva motståndarcoacherna så mycket (Isf var det Lake Placid-klass på Mora senast som spelade höghastighetshockey...iaf jämfört med DIF)

DIF är seriens klar sämsta lag sedan november, genom vår ickeförmåga gör vi motståndarna bra.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan

Inlägg av #10 »

Lidingö DIF skrev:Det kommer i alla fall bli ett spännande slut på denna säsong. Trist dock att spänningen kommer utgöras av Hockeyallsvenskt kval.

Förövrigt så hatar jag Globen.
Nja, kval blir det nog inte.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mattias_87 skrev:Det var inget fel på inställningen tycker jag. Däremot så måste vi röra om i kedjorna förutom den första.
Nej det är möjligt, men den inställningen räcker bara till 0p.

Period 1 var godkänd, sedan mattas vi av och blir allt sämre, slutperiodens "mäktiga forcering" var ett jävla skämt :evil:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
wind

Inlägg av wind »

Undrar hur kvaliten var på isen idag.... utöver den usla hockeyn som spelades så var det extremt många spelare som hade problem med puck kontrollen (från båda lag) där dem helt plötsligt tappat pucken.... kan man inte begrava Globen och bygga ny arena där innan man börjar riva Hovet....
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Hursomhelst MÅSTE stollarna i båset inse fakta och börja ändra om i kedjorna. Vi har i dagsläget 3 kedjor som inte åstadkommer någonting, och om man då måste splittra dem för att få fram åtminstone en som kan göra något så får det vara så.

"Juniorkedjan" är urusel - endast Jonathan har något i SHL att göra som de spelar just nu. Släng ihop en nykomponerad kedja med Dick/Jonte/Virtanen eller något.

Håll Hank och Possler borta från spel så mycket det bara går.
Skriv svar