SHL 18/19 : Djurgårdens IF - HV71 26/12-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Andspe
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 18/19 : Djurgårdens IF - HV71 26/12-2018

Inlägg av Andspe »

15:15 @ Globen

Det finns fortfarande biljetter kvar. Så om du inte redan säkrat dina biljetter tills på onsdag så går det att köpa här:
Bild
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - HV71 26/12-2018

Inlägg av Mattias_87 »

Ett fullsatt Globen är ändå ganska häftigt. Skönt att få stå nära isen när man står i klacken en gång per säsong iallafall.
Avskaffa tre mot tre.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Oj vad man längtar. :lol:
25/4-2025
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Ju mer publik desto sämre spelar vi.

Oj vad man ser fram emot det här.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Går bara för att det är roligt med Globen. Förväntar mig absolut ingenting av det här. Utgår från att man håller Josef för att vara på säkra sidan. Fortsätter matcha lovande gossen i förstalinan. Fortsätter matcha Hank stenhårt, och Possler i alla avgörande lägen. Skam den som ger sig liksom.

Tvingas genomleva Leksand - Aik på plats i Dalaladan den 4 Januari. Lär bli högre tempo där gissar jag...
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

förevigtdjurgården skrev:Oj vad man längtar. :lol:
Faktiskt mest ångest inför att vi gör en lika dålig match som dom senaste 5-8 omgångarna, ett Djurgården som har magarna fulla med sill och skinka och utan hunger ser ut som det lokala rinkbandygänget. egentligen vill jag inte slösa en kväll på att se den skit som vi levererat på slutet, men sitter väl lik förbannat och glor ändå. Men hoppas jag blir överraskad av att vi åtminstone kämpar oavsett vinst eller förlust.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Rent flyt att vi fick med oss poäng senaste.
HV är inte bra i år, dock bättre än Mora....och just nu klart bättre än oss.
Krävs ett smärre Julmirakel för 3p här

Fattar inte hur Robban ska sköta snacket för att väcka denna sorgliga samling trötta och rädda spelare.
Av det han säger inför match att dom pratat om ser man inte röken av ute på isen.

Också sjukt less på att höra dom tjata om att DIF är målgladast i serien, det är ju liksom inte relevant längre när vi numer gör högst 2 mål per match

Ge oss nåt att tro på
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

ken1968 skrev:
förevigtdjurgården skrev:Oj vad man längtar. :lol:
Faktiskt mest ångest inför att vi gör en lika dålig match som dom senaste 5-8 omgångarna, ett Djurgården som har magarna fulla med sill och skinka och utan hunger ser ut som det lokala rinkbandygänget. egentligen vill jag inte slösa en kväll på att se den skit som vi levererat på slutet, men sitter väl lik förbannat och glor ändå. Men hoppas jag blir överraskad av att vi åtminstone kämpar oavsett vinst eller förlust.
Jag vet inte hur mitt jobbschema ser ut just där, men kan ju säga på rak arm att jag inte gråter floder om jag skulle råka jobba annandagen och missa den här matchen.

Smekmånaden är över, glädjen är som bortblåst - kvar är bara lunken och insikten att vi var en uppstickare. Förmodligen hamnar vi mitt i ingenmansland, precis som fotbollen, säljer av ungefär allt av värde och fortsätter gå i ekonomisk vinst utan någon som helst sorts resultatorientering annat än sista raden ekonomi vid årsslutet.

Äter mer än gärna upp mina ord, men det lär ta tid innan vi tar någon form av titel igen i endera sport. Fick iallafall ett cupguld, en Europaresa i fotbollen, en finalserie i ishockeyn och ett SHL-avancemang i min egna ungdom. Tack för det.
25/4-2025
Manijock

Inlägg av Manijock »

Josefson spelklar iallafall. Alltid nått. Nu vill jag se riktiga förändringar av Robban från start.

Lilja - Josefson - Brodin
J Davidsson - Wirtanen - Axelsson
Bergfors - Strandberg - Fjällby
Possler - M Davidsson - Walli
Grewe

Hank på läktaren.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Manijock skrev:Josefson spelklar iallafall. Alltid nått. Nu vill jag se riktiga förändringar av Robban från start.

Lilja - Josefson - Brodin
J Davidsson - Wirtanen - Axelsson
Bergfors - Strandberg - Fjällby
Possler - M Davidsson - Walli
Grewe

Hank på läktaren.
För mig vore det logiska att testa Bergfors på Bemströms förmodade plats. Vi behöver skaka liv ihonom om det ska leda någonstans.

Lilja - JJ - Brodin
Dick - Wirtanen - Bergfors
Fjällby - Davidsson - Davidsson
Hank/Grewe - Strandberg - Possler
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Jag är faktiskt inne på att splittra Fjällby - Davidsson - Davidsson. Någon ska ur den kedjan och en annan in, riktigt vem vet jag inte men förmodligen Fjällby ut. Dom har inte presterat och sedan tror jag generellt inte på en hel ungdomskedja utan på på kedjor där rutin och ungdomlighet kan kombineras.
Avskaffa tre mot tre.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Davidssons visar nada. Jonte är bra. Resten skräp hittills. Där måste vi testa nått nytt nu.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Firma Davidssons & Fjällby har inte alls levt upp till förväntningarna, och jag förstår lockelsen i att splittra kedjan. Skulle de lyckas hitta tillbaks till fjolårets samarbete och självförtroende skulle vi återigen kunna vara en guld-kandidat dock. Jag ser gärna att de får fortsätta ett par matcher till innan vi ger upp.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev:Jag är faktiskt inne på att splittra Fjällby - Davidsson - Davidsson. Någon ska ur den kedjan och en annan in, riktigt vem vet jag inte men förmodligen Fjällby ut. Dom har inte presterat och sedan tror jag generellt inte på en hel ungdomskedja utan på på kedjor där rutin och ungdomlighet kan kombineras.
Med tanke på att man vet hur bra den formationen KAN prestera om de får ihop det som förra säsongen så är jag böjd att låta dem harva på ändå. Det är lite som att man skulle splittra på Lilja, Josef, Brodin om de skulle spela dåligt.
Jag tror man måste våga ha lite is i magen och låta dem reda ut det där för jag tror inte att de kommer göra något större intryck om man delar på dem (Davidssons i kombo var ju inte direkt bättre innan Jägarn kom hem heller oavsett vem de spelade med).

I övriga formationer skulle jag gärna se att man lirade Dick, Wirtanen (där den förstnämnde fått en del kemi i sitt spel när Wirtanen står för det fysiska) och att peta in Bergfors i den formationen.

Bemström kan vi ju glömma fram till efter JVM men jag tycker man kan skaka om lite och lira Hank, Strandberg, Possler och se vad som händer. Alternativt låta Hank centra och Strandberg lira ute på kanten.

Sårbarheten i defensiven kan man inte bara lasta våra backar för. Det blir på tok för långt till forwards för avlastning och då fastnar gubbar som Norell och Petersson i zon i brist på alternativ.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

Klacken är alltså inte ens slutsåld. Bara att börja inse att Järnkaminera i hockey börjar sakta men säkert dö ut. All kraft går åt fotbollen numera
Skriv svar