mb81 skrev:DIF_Soldier skrev:Manijock skrev:Hoppas med alla friska och i nuvarande form på:
Urbom - Hultström
Alsing - Nilsson
Norell - Pettersson
Petersson
Bernhardt visar inte prov på nån vidare utveckling från ifjol hittills. Den mest lovande backen Alsing ska spela med bästa defensiva backen. Norell har visat en härlig fart och vilja. Petersson är stabil.
Helt enig, Bernhardt gjorde ingen glad igår. Å andra sidan har han missat ett par matcher och behöver bli varm, men... Såhär: han tävlar ju främst med Alsing som i sin tur har övertygat med offensiv kyla. Hoppas Bernhardt kliver upp och tävlar. Han har potentialen.
På forwardssidan har vi två enheter som klickat och bör starta säsongen:
Dick-Ante-Possler
Lilja-Josefson-Brodin
Sedan blir Bergfors den skeva pusselbiten. Han behöver en produktiv omgivning för att blomstra.
Bemström har gjort en stark försäsong och förtjänar sin tid i PP
Hur fan får man ihop det för att Bergfors ska må bra?
Lira honom med Bemström och MD kanske. Åtminståne tills Jonte återvänder...
Håller med. Bergfors bör kunna lyfta en kedja rätt mycket själv. Strandberg eller Macdavid som center tror jag inte spelar så stor roll.
Jag skulle formera de lägre kedjorna just nu:
Bemström-Macdavid-Bergfors
Hank-Strandberg-Widing.
Sen om Jonte kommer tillbaka så borde vi bryta med Widing och flytta ner Bemström till fjärde. Kommer Acke tillbaka(inte så troligt kanske) blir det väldigt lyxigt. Då skulle jag gärna se det så här.
Dick-Ante-Possler
Lilja-Josefson-Brodin
AJF-Macdavid-Jonte
Bemström-Strandberg-Bergfors
Hank
Bergfors hamnar i fjärde men kedjorna spelar rätt jämnt fördelat och han kommer fortfarande få tid i PP1. Men känns som en sådan fjärdekedja kan prestera rätt bra också.
Det där är enligt mig SHLs bästa FW uppsättning. Ser inget lag mäta sig mot de 4 kedjorna varken i kvalitet eller arbetskapacitet.
Men som någon var inne på - vi måste också spela fysiskt. Linus, Ahlén, Lagesson spelade mer än gärna på kropp. Detta har jag saknat på försäsongen.
Back-/mc sida hänger starkt ihop, som EspenK var inne på. Man måste se det som en helhet när man bedömer Adam. Tycker det är rätt att satsa på Adam med ett billigare alternativ bakom men är inte trygg i backsidan. Utifrån FW uppställning och offensiv styrka saknar jag Lagesson (så sjukt bra han var i fjol) mer än Högström. Även om Högström är en personlig favorit.
En riktigt bra def./tvåvägsback och vi har ett lag för guld.
Med befintlig backsida och dess påverkan på målvaktsspel. Topp 3-6 samt med lite stolpe in semifinal.
Ungefär där lägger jag mina förväntningar på säsongen 18/19.