Säsongen 18/19

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Puckey

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Puckey »

Vikas skrev:Kan säga efter försäsongen att vi är brutalt överskattade av resten av Sverige.

Tveksamt om det här ens håller för topp 6, guld ska vi inte ens börja prata om.
Förhoppningsvis har vi snart Davidsson, Urbom och i den bästa av världar även Fjällby i laguppställningen - tre rätt dugliga namn.

Topp 6 ska vi klara, men vi hade behövt Högström för att vara min guldfavorit.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag skrev några ifrågasättanden om Adam inför slutspelet ifjol. Känner likadant i år. Duger nog till grundserien.
Äh, karln duger inte ens i chl.....my bad.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Vikas skrev:Kan säga efter försäsongen att vi är brutalt överskattade av resten av Sverige.

Tyvärr så är jag benägen att hålla med, jag får vibbar från den säsongen då vi åkte ur.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Eriksson skrev:

Tyvärr så är jag benägen att hålla med, jag får vibbar från den säsongen då vi åkte ur.
haha men så säger ju folk varje gång det går dåligt.
Wilhelm Arwe
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wilhelm Arwe »

Praetori skrev:
Frankie skrev:
Manijock skrev:Fjällby och Davidsson äldre kommer väl inte tillbaka?
Fjällby är grym, men är han så bra att han slår sig direkt in i ett Stanley Cup vinnande Washington? Nä inte i år och AHL är står inte på agendan. Då blir det DIF.
Davidsson d.ä har en chans men jag tror att det blir AHL hiss där och då "hoppas" jag att han lockas tillbaka till en kedja med Jägarn och Mackan.
Jonathan Davidsson kan inte bli nerskickad till AHL eftersom han har kontrakt med DIF. I så fall återvänder han alltså hit.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Skillnaden för Adam i år är ju också att klassbackar som Lagesson och Högström saknas.

Nu var ju flera av målen mot Trinec Adams till 100% men över en säsong är det samarbetet mellan försvar och målvakt som är en avgörande faktor för hur man lyckas.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Vem kniper 2:a och 3:e ordinarie vänsterbacksplatserna på torsdag? Urbom, om hel, känns gjuten men i övrigt helt öppet. Bernhardt verkar ha tappat sin PP2 plats till Alsing som jag tycker gjort det bra där. Högerbackarna (rightarna) också givna. Men jämnt skägg på vänstersidan mellan Benny, Alsing, Bobbo och Norell.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Hoppas med alla friska och i nuvarande form på:

Urbom - Hultström
Alsing - Nilsson
Norell - Pettersson
Petersson

Bernhardt visar inte prov på nån vidare utveckling från ifjol hittills. Den mest lovande backen Alsing ska spela med bästa defensiva backen. Norell har visat en härlig fart och vilja. Petersson är stabil.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Manijock skrev:Hoppas med alla friska och i nuvarande form på:

Urbom - Hultström
Alsing - Nilsson
Norell - Pettersson
Petersson

Bernhardt visar inte prov på nån vidare utveckling från ifjol hittills. Den mest lovande backen Alsing ska spela med bästa defensiva backen. Norell har visat en härlig fart och vilja. Petersson är stabil.
Helt enig, Bernhardt gjorde ingen glad igår. Å andra sidan har han missat ett par matcher och behöver bli varm, men... Såhär: han tävlar ju främst med Alsing som i sin tur har övertygat med offensiv kyla. Hoppas Bernhardt kliver upp och tävlar. Han har potentialen.

På forwardssidan har vi två enheter som klickat och bör starta säsongen:

Dick-Ante-Possler
Lilja-Josefson-Brodin

Sedan blir Bergfors den skeva pusselbiten. Han behöver en produktiv omgivning för att blomstra.
Bemström har gjort en stark försäsong och förtjänar sin tid i PP

Hur fan får man ihop det för att Bergfors ska må bra?
Lira honom med Bemström och MD kanske. Åtminståne tills Jonte återvänder...
Säg den glädje som varar
mb81

Inlägg av mb81 »

DIF_Soldier skrev:

Urbom - Hultström
Alsing - Nilsson
Norell - Pettersson
Petersson

Helt enig, Bernhardt gjorde ingen glad igår. Å andra sidan har han missat ett par matcher och behöver bli varm, men... Såhär: han tävlar ju främst med Alsing som i sin tur har övertygat med offensiv kyla. Hoppas Bernhardt kliver upp och tävlar. Han har potentialen.

Dick-Ante-Possler
Lilja-Josefson-Brodin

Sedan blir Bergfors den skeva pusselbiten. Han behöver en produktiv omgivning för att blomstra.

Håller med. Bergfors bör kunna lyfta en kedja rätt mycket själv. Strandberg eller Macdavid som center tror jag inte spelar så stor roll.
Jag skulle formera de lägre kedjorna just nu:
Bemström-Macdavid-Bergfors
Hank-Strandberg-Widing.

Sen om Jonte kommer tillbaka så borde vi bryta med Widing och flytta ner Bemström till fjärde. Kommer Acke tillbaka(inte så troligt kanske) blir det väldigt lyxigt. Då skulle jag gärna se det så här.
Dick-Ante-Possler
Lilja-Josefson-Brodin
AJF-Macdavid-Jonte
Bemström-Strandberg-Bergfors
Hank
Bergfors hamnar i fjärde men kedjorna spelar rätt jämnt fördelat och han kommer fortfarande få tid i PP1. Men känns som en sådan fjärdekedja kan prestera rätt bra också.
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

mb81 skrev:
DIF_Soldier skrev:

Urbom - Hultström
Alsing - Nilsson
Norell - Pettersson
Petersson

Dick-Ante-Possler
Lilja-Josefson-Brodin

Håller med. Bergfors bör kunna lyfta en kedja rätt mycket själv. Strandberg eller Macdavid som center tror jag inte spelar så stor roll.
Jag skulle formera de lägre kedjorna just nu:
Bemström-Macdavid-Bergfors
Hank-Strandberg-Widing.

Sen om Jonte kommer tillbaka så borde vi bryta med Widing och flytta ner Bemström till fjärde. Kommer Acke tillbaka(inte så troligt kanske) blir det väldigt lyxigt. Då skulle jag gärna se det så här.
Dick-Ante-Possler
Lilja-Josefson-Brodin
AJF-Macdavid-Jonte
Bemström-Strandberg-Bergfors
Hank
Bergfors hamnar i fjärde men kedjorna spelar rätt jämnt fördelat och han kommer fortfarande få tid i PP1. Men känns som en sådan fjärdekedja kan prestera rätt bra också.
Det där är enligt mig SHLs bästa FW uppsättning. Ser inget lag mäta sig mot de 4 kedjorna varken i kvalitet eller arbetskapacitet.
Men som någon var inne på - vi måste också spela fysiskt. Linus, Ahlén, Lagesson spelade mer än gärna på kropp. Detta har jag saknat på försäsongen.

Back-/mc sida hänger starkt ihop, som EspenK var inne på. Man måste se det som en helhet när man bedömer Adam. Tycker det är rätt att satsa på Adam med ett billigare alternativ bakom men är inte trygg i backsidan. Utifrån FW uppställning och offensiv styrka saknar jag Lagesson (så sjukt bra han var i fjol) mer än Högström. Även om Högström är en personlig favorit.

En riktigt bra def./tvåvägsback och vi har ett lag för guld.

Med befintlig backsida och dess påverkan på målvaktsspel. Topp 3-6 samt med lite stolpe in semifinal.

Ungefär där lägger jag mina förväntningar på säsongen 18/19.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Jag förväntar mig guld och att vi krossar fähundsrna Färjestad i finalen
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Columbus’ camp verkar enligt detta pågå fram till 2 oktober. Davidsson lär alltså missa minst 6-7 matcher.

Eller kan det bli så att spelare skickas hem tidigare? Nån som vet?

https://www.jacketscannon.com/2018/9/13 ... d-schedule
Säg den glädje som varar
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

DIF_Soldier skrev:Columbus’ camp verkar enligt detta pågå fram till 2 oktober. Davidsson lär alltså missa minst 6-7 matcher.

Stannar han så länge så lär han tyvärr stanna i NHL. Serien startar väl typ 4e eller nåt sånt. När spelare skickas hem osv beror helt och hållet på hur det ser ut på och utanför isen, anser inte ledningen att han är redo så skickas han hem och tvärtom.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

AlltidoavsettDIF skrev:
DIF_Soldier skrev:Columbus’ camp verkar enligt detta pågå fram till 2 oktober. Davidsson lär alltså missa minst 6-7 matcher.

Stannar han så länge så lär han tyvärr stanna i NHL. Serien startar väl typ 4e eller nåt sånt. När spelare skickas hem osv beror helt och hållet på hur det ser ut på och utanför isen, anser inte ledningen att han är redo så skickas han hem och tvärtom.
Han kan stanna kvar och få testa de sex första matcherna också men kommer garanterat skickas tillbaka efter det om han nu inte tar en given plats, då de inte kommer vilja avverka hans rookie-status.
Skriv svar