Mangla Linköpings "invasion globen"

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Simbup

Inlägg av Simbup »

DIFference skrev:Visst, white lions är sveriges barnsligaste, sämsta och mest pinsamma klack. Men vad får du/ni ut av att klanka ner på alla Linköpingsbor? Jag bor själv i Linköping och jag trivs bra här.

FORZA DIF!!
"Alla" kanske är att ta i men över lag upplever jag Linköpingsbor som väldigt sura, otrevliga och skapande av dålig stämning. Precis den känsla som även Linköpingsklacken sprider. Känns som innevånarna i staden har en stolthet över att vara så otrevliga och obekväma att andra människor helst lämnar platsen så fort mer än en Linköpingsbo visar sig. Det en Linköpingsbo kallar "att vara trevlig" är när han/hon beter sig illa med ett leende på läpparna. Det finns så klart undantag och du kan ju vara ett av dom.
Hockey är coooolt!
Användarvisningsbild
Stambert
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Stambert »

Allvarligt talat, vad sysslade LHC-klacken med? Stulna ramsor, Bajen-ramsor och KGB-ramsor i en härlig blandning.
Användarvisningsbild
tretowns
Kontakt:

Inlägg av tretowns »

Simbup skrev:
DIFference skrev:Visst, white lions är sveriges barnsligaste, sämsta och mest pinsamma klack. Men vad får du/ni ut av att klanka ner på alla Linköpingsbor? Jag bor själv i Linköping och jag trivs bra här.

FORZA DIF!!
"Alla" kanske är att ta i men över lag upplever jag Linköpingsbor som väldigt sura, otrevliga och skapande av dålig stämning. Precis den känsla som även Linköpingsklacken sprider. Känns som innevånarna i staden har en stolthet över att vara så otrevliga och obekväma att andra människor helst lämnar platsen så fort mer än en Linköpingsbo visar sig. Det en Linköpingsbo kallar "att vara trevlig" är när han/hon beter sig illa med ett leende på läpparna. Det finns så klart undantag och du kan ju vara ett av dom.
Stämmer bra ! De flesta i Linköping är precis som du beskriver, otrevliga.
Jag bor också i Linköping, men också i Stockholm...

Difference, vart någonstans i Linköping bor du ?
Användarvisningsbild
DIFference
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIFference »

Jag håller delvis med. Men jag brukar inte bry mig om de sura tragiska personerna ändå, oavsett stad. :) Jag känner väldigt många trevliga snälla.

Men jag kommer (som tur är) inte härifrån. Jag är en (efterbliven?) smålänning! ;) Men det är jag stolt över.

FORZA DIF!
Rimo

Inlägg av Rimo »

DIFference skrev:Jag håller delvis med. Men jag brukar inte bry mig om de sura tragiska personerna ändå, oavsett stad. :) Jag känner väldigt många trevliga snälla.

Men jag kommer (som tur är) inte härifrån. Jag är en (efterbliven?) smålänning! ;) Men det är jag stolt över.

FORZA DIF!
kanske lika bra jag nämner det nu...
jag bor inte i sthlm själv..men när jag va där förra gången och skulle in i difbutiken så blev jag riktigt dåligt bemött..

jag blev riktigt sur..jag menar..självaste difbutiken som ska representera dif..beter sej så..det värsta va oxå att jag hade med mej polare som är modosupportrar..de va RIKTIGT pinsamt..

jag va dock inne där igår och det var en annan yngre kille i disken som va schysst..ska inte dra alla över en kant..men mina polare skrattade åt de hela... :x

samma sak var det när jag skulle beställa biljetter.... :evil:

skärpning nu!!!!
marcus nilsson

Inlägg av marcus nilsson »

Rimo skrev: kanske lika bra jag nämner det nu...
jag bor inte i sthlm själv..men när jag va där förra gången och skulle in i difbutiken så blev jag riktigt dåligt bemött..

jag blev riktigt sur..jag menar..självaste difbutiken som ska representera dif..beter sej så..det värsta va oxå att jag hade med mej polare som är modosupportrar..de va RIKTIGT pinsamt..

jag va dock inne där igår och det var en annan yngre kille i disken som va schysst..ska inte dra alla över en kant..men mina polare skrattade åt de hela... :x

samma sak var det när jag skulle beställa biljetter.... :evil:

skärpning nu!!!!
jag kan inget mer än att hålla med...tyvärr..

angående difshopen, säger desamma!!!
jag har också blivit kasst bemött, men den yngre killen skiljer sej från de andra

och även här på forumet ser man ju hur man blir bemött när man frågar efter vart man kan få tag på biljetter

"om du inte ens kan skaffa biljetter så kan du ju skita i att gå på matchen"

är det så man lockar till sig supportrar? :?

andra klacker tar varandra i försvar, men difs supportrar ska ha inbördeskrig i självaste krisen. Är det inte tillräckligt lite folk på matcherna???

man blir ju värkligen uppmuntrad till att gå på matcher när man blir bemött så... :evil:

varför behandla varandra som skit när vi redan har så lite publik?????
Peace Sells!!

Inlägg av Peace Sells!! »

Vilken DIF-butik pratar vi om??
marcus nilsson

Peace Sells!!

skulle va intressant och veta när detta inträffade...
Jounior

Inlägg av Jounior »

Får hålla med er angående stämingen i forumen.
Det är riktig skit stämning även inne på Järnkaminernas forum, om nån säger något som inte är 100% relevant så blir personen i fråga idiotförklarad samma sak om någon frågar något..

För att det ska vara bra stämning på ett forum så ska man kunna säga lite halv seriösa saker utan att beöva bli utskälld.

Vi är ju för fan samma lag vi ska hålla ihop och inte klanka ner på varrandra!
sebbe90

Inlägg av sebbe90 »

håller med dej, men det e bara vissa personer..
Rimo

Inlägg av Rimo »

håller helt med junior...
ja menar..andra klacker ställer upp för varandra men här ska man klara sej helt på egen hand..klara man inte det så blir man...jaa, idiotförklarad!

Peace Sells!!, vet inte exakt när det hände just för mig..men det är ett känt faktum. Alla jag känner som varit där säger.."hoppas det inte är ngn av dom sura"..

jag har inte personligen fått så mkt mot mig..men jag frågade efter halsdukar..och svaret va "nää men de finns bara den där!"..men det lät ungefär som "men *suck* de finns ju bara en ser du väl??..är du helt fullständigt korkad eller???"
som sagt..det kändes så...

och så ska det inte behöva va..speciellt inte i en DIFBUTIK!!!
Peace Sells!!

Okej...

Eftersom ingen kan/vill/ har lust att konkretisera på vilket sätt man blivit illa bemött, eller vad som hänt vid biljettbeställningar ( jag gissar på att personen ifråga är sur över att dessa inte går att beställa per telefon, utan att man först måste göra en plusgiroinsättning, hela förfarandet står klart och tydligt på vår hemsida, www.jarnkaminerna.nu) i ett offentligt forum så förslår jag att ni slänger iväg ett mail med konstruktiv kritik till mig som butiksansvarig för Djurgårdsbutiken - City om hur ni upplever att blivit dåligt bemötta eller att servicen inte varit den ni förväntar er.

joel@jarnkaminerna.nu
marcus nilsson

nej det handlar inte om att jag inte fick dem beställda via tel...jag köper dem nämligen direkt i butiken..dessutom handlar det inte BARA om difbutiken..jag upplever att många difare beter sig så mot varandra...

dessutom är det inte alla i difbutiken som beter sig så...

btw, jag tog just ett exempel hur man blir bemött..det är inte så att man säger rakt ut att "du fattar inget"..men mer på tonfall och stil som att man är lite blåst...
Lädersliparen

Inlägg av Lädersliparen »

Som vanligt glider vissa ifrån ämnet/rubriken

Snart kanske det är dags att införa en gästbok, eftersom varje tråd innehåller allt mellan himmel & jord :)

Jag tycker det var starkt av Linköping att dyka upp med så pass många.
ger ett par kronor i kassan. Dessutom var dom sisådär 100% fler än DIF's klackfolk som släpat sig till Globen för att få vara med om ngt stort. Visst Dif vann på isen iallafall... En stor eloge till er iallafall för att ni försöker.

Att det endast dök upp mindre än halvfullt efter snack om att detta skulle vara en höjdare tycker jag är trist & pinsamt.
Trodde verkligen att det skulle bli fler än dom 6.498 personer (inkl drygt 1000 Linköpingar) som var på plats.

Sen håller jag inte med alls att Folk från Linköping är otrevliga.
Man brukar bli bemött på samma sätt som man bemöter ngn...

/ Lädersliparen
Skriv svar