Mangla Linköpings "invasion globen"

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Simbup

Mangla Linköpings "invasion globen"

Inlägg av Simbup »

Linköping planerar en "invasion globen" vid den kommande matchen. De har till och med gjort en hemsida för ändamålet: http://www.invasiongloben.info.se/

Eftersom Linköpingsbor är de menlösaste retards jag stött på skulle det vara skönt om man slapp höra deras überbonniga dialekt stönas fram under matchen.

Nu är det därför dags att alla tar med sig sina fruar, barn, vänner, chefen, vaktmästaren, han som står i kassan nere på pressbyrån, grannkärringen osv och kommer och hejar fram Djurgården för full hals.

Kan Djurgården slå Frölunda med 5-1 så kan de såklart köra över Linköping. Skulle vara kul om även den planerade "invasionen" blev nedtryckt av en massiv Djurgårdspublik.

Och ni som ser er som hardcore djurgårdssupportrar tills ni dör, nu är det f*n dags att ni står upp och visar vilka som bestämmer i Sveriges Hufvudstads Nationalarena!

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Hockey är coooolt!
Pinocchio
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Pinocchio »

Måste fråga vad du får ut av att ha en signatur som det står följande i:
"Hockey är coooolt, fotboll är helt keff!"

Vad vinner du på det?
marcus nilsson

Inlägg av marcus nilsson »

hur många klackbiljetter säljs? kollade med jk och de hade för inte så länge sen 850 biljetter kvar..
MonK

Inlägg av MonK »

DAGS ATT BÖRJA HAUSSA MATCHEN ORDENTLIGT!!!
Simbup

d

Inlägg av Simbup »

Pinocchio skrev:Måste fråga vad du får ut av att ha en signatur som det står följande i:
"Hockey är coooolt, fotboll är helt keff!"

Vad vinner du på det?
Nae, jag förlorar nog snarare på det. Speciellt när jag försöker få folk med mig som nu. Men jag tycker så och det är lite kul att provocera bland massa folk som jag tror kan vara fotbollsklackskillar. Kanske ska ta bort det, får se. Egentligen är jag snäll som ett lamm och har ingenting emot någon, inte ens fotbollsmänniskor :oops: :D
--------------
Så där, nu har jag ändrat signaturen också. Håller med om att det var onödigt neggigt och att "helt keff" var en överdrift. Ber om ursäkt. (Ber om ursäkt för de lite väl sura orden om Linköpingsbor också).
--------------
Senast redigerad av Simbup den 2005-11-01 17:45:32, redigerad totalt 1 gånger.
Hockey är coooolt!
gojken

Inlägg av gojken »

På söndag kommer jag upp till Globen från Linköping. Nu är det ju så att mitt hjärta givetvis klappar för DIF. Tyvärr är ju dialekten ändå östgötsk.

Söndag vinner vi igen. Blir mycket skönt att gå till jobbet på måndagen :D
wExL

Inlägg av wExL »

gojken skrev:På söndag kommer jag upp till Globen från Linköping. Nu är det ju så att mitt hjärta givetvis klappar för DIF. Tyvärr är ju dialekten ändå östgötsk.

Söndag vinner vi igen. Blir mycket skönt att gå till jobbet på måndagen :D
Bra kom och stötta vårt Lag.
Minns ni inte 2003 då vi förlorade med 0-4 och skammen var total.
LHC ska inte Vinna på plan och får aldrig vinna på läktarna på våran egen arena.
Stå upp
marcus nilsson

jag kommer, har inte beställt biljetter än..men vi kommer ett antal.. =)

om någon vill få tag på biljetter finns det att köpa genom internet
http://www.jarnkaminerna.nu/nyheter.asp?id=3274
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

gojken, spelar ingen roll vart man kommer ifrån, en djurgårdare är alltid en djurgårdare. Att vara bonde har inget med geografisk placering att göra, det är en livsstil ;)
Lycka är att vara djurgårdare
wExL

Inlägg av wExL »

Rash skrev:gojken, spelar ingen roll vart man kommer ifrån, en djurgårdare är alltid en djurgårdare. Att vara bonde har inget med geografisk placering att göra, det är en livsstil ;)
Exaxt. tillsammans så blir vi starka och kan föra vår klubb framåt mot toppen.
Therocket1 får tummen upp. Bra jobbat
gojken

Inlägg av gojken »

Det snackas om 6-7 bussar från Linköpping. Vet inte om det är sant eller inte.
Jounior

Inlägg av Jounior »

Läste lite i gästboken på "invasiongloben".
Dom snackar om att dom ska "visa Globen hur läktarvåld går till" och att dom önskar att DFG var där..
Vilka jävla idioter.
Dom har blivit lite kaxiga nu bara för att dom hade lite gruff med Färjestad härom dan..
Om några jävla bönder kommer till Globen och ska försöka slåss så kommer dom få springa till fotsulorna glöder, bondjävlar.
Användarvisningsbild
Original Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Original Frasse »

Tror att vi blir runt 200-300 stycken. Mao inte svårt att sjunga ut en wannabe klack med snodda ramsor och slogans.
marcus nilsson

wops..mitt inlägg blev visst borttaget..de va skrivet med ironi..för visst ska vi inte slåss inte.. :wink:
Användarvisningsbild
DIFference

Inlägg av DIFference »

Visst, white lions är sveriges barnsligaste, sämsta och mest pinsamma klack. Men vad får du/ni ut av att klanka ner på alla Linköpingsbor? Jag bor själv i Linköping och jag trivs bra här.

FORZA DIF!!
Skriv svar