Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev:
ciirree skrev:Mitt inlägg handlar helt enkelt om två saker. Och det är hans attityd; både på och utanför isen, och hans nonchalanta spelstil.
Skulle han helt plötsligt ändra attityd och börja bidra defensivt under samma säsong. Tveksamt.

Har inget emot att spelare har eller vill spela i solna. Ridderwall är kapten och har spelat här i två säsonger efter att han öppet sagt att han är bajare. Ishockey är deras yrke, så det får man ta.

Vad är näst på tur? Jimmie Ericsson, en målvakt som filmar till sig utvisningar? Vi ska inte förknippas med sådant skit. Vi är bättre än så.

Jag minns under slutspelet, Brodin hade ett dåligt byte och gjorde ett horribelt hemjobb i en situation, efter att ha varit skadad hela säsongen. Men det märktes ändå, det syntes direkt, det är inte så vi ska spela. Tänk att ha en sådan spelare en hel säsong som dessutom ska tjäna som en toppspelare på den här nivån.
Men just den jämförelsen haltar en del.
Jimmie Jumper tillför på sin höjd lite frustration (hans mål i sudden var Once in a liftime)

Dick har en helt annan nivå i sitt offensiva spel.... och vill man ha in såna spetsegenskaper, ja då får man räkna med att det finns vissa baksidor också
Hur jävla förbannad har man inte blivit på #33 slappa defensiv och chansartade uppspel?

Jaja, inga rätt eller fel här, bara olika synsätt
Delar ditt synsätt fullt ut i denna diskussion.

Sedan har "divor" en tendens att skärpa till sig desto närmare slutet de kommer av karriären.

Men jag är övertygad om att vi inte har råd med Dick.
Så ni som inte vill ha honom kan nog vara tämligen lugna.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Men jag är övertygad om att vi inte har råd med Dick.
Vi har nog mer att erbjuda än gnaget. Om det nu är flytt till Stockholm som gäller.
Avgå Jocke.
Benjamin L. Willard

Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Vet inte om någon redan tagit upp det men JJ kommer presenteras 1400 idag på Facebook.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Senast redigerad av Benjamin L. Willard den 2018-04-27 12:38:57, redigerad totalt 1 gånger.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Benjamin L. Willard skrev:Vet inte om någon redan tagit upp det men JJ kommer presenteras 1400 idag.

På Facebook.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inläg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

B.I.B.A skrev:
Vi har nog mer att erbjuda än gnaget. Om det nu är flytt till Stockholm som gäller.
Nja, Dick är deras stjärnspelare och obestridlige nummer 1 på deras lönelista.
Är rätt säker på att Gnaget kommer lägga enorma resurser för att få påskriften.
Vi är knappast så dumma och desperata att vi överbetalar en spelare som är en bit ner i vår hierarki.
Vi värvar nog hellre in JJ.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
B.I.B.A

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inläg

Inlägg av B.I.B.A »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
B.I.B.A skrev:
Nja, Dick är deras stjärnspelare och obestridlige nummer 1 på deras lönelista.
Är rätt säker på att Gnaget kommer lägga enorma resurser för att få påskriften.
Vi är knappast så dumma och desperata att vi överbetalar en spelare som är en bit ner i vår hierarki.
Vi värvar nog hellre in JJ.
Gnagets resurser bör vara långt under våra. Varför skulle valet stå mellan JJ och Dick? JJ är väl snarare ersättare till Ljungh och Linus. Dick skulle väl snarare ersätta Bourque, Ridderwall och/eller Brodin.
Avgå Jocke.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Då va JJ klar

mb81

Inlägg av mb81 »

Benjamin L. Willard skrev:Då va JJ klar

Typ bästa kompis med Brodin. Så skulle vara tråkigt om Brodin inte blev kvar. Inte bara för oss då.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Om vi har möjligheter att värva en spelare med hög kapacitet, som är beredd på att anpassa sig till vårt spelsystem för rätt slant, vore vi ju idioter om man inte värvade den spelaren.
Sen vad personen i fråga har gjort i sitt tidigare liv är en icke fråga, det är upp till våran förening att informera om vad som gäller när man drar på sig tröjan, kan personen i fråga godta det så finner jag inga problem att värva spelaren.
Att kritisera personer för vad de stod/gjorde för 10 år sedan är bara löjligt, se till er själva är ni samma personer idag som för 10 år sen, är svaret på det ja tror jag att ni inte är fullt ärliga, själv är jag inte samma person idag som jag var igår, många saker händer som skapar en helt ny bild.
Personligen känns det som det kan bli en ganska bra säsong, men vist kommer man sakna vissa spelare, Ahlén där har vi en spelare som har anammat Djurgårdens filosofi, brinner för klubben ger allt i varje moment bra kontakt med supportrarna, tyvärr tror jag att han var den sista krigaren i Djurgårdsdressen som lät märket gå före sig själv(fimpen material) även den så ständigt bespottade Falk som garanterat har låtit föreningen gå före sig själv gett allt och lite mer sett till kapacitet kommer i mina ögon vara saknad(hjärtat på rätta stället).
Övriga spelare duktiga ja garanterat Ljungh, LJ saknade men inte av samma anledning, kommer hitta nya duktiga spelare som kan hyllas.
HavrenDIF

Inlägg av HavrenDIF »

Herregud vad sunkig livestream på FB.

Skönt med Josefson klar
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

En laggig sändning i 360p. En härlig återblick till svunna tider. Hoppas vi kan spela hockey som förr i tiden också.
Avgå Jocke.
mb81

Inlägg av mb81 »

4 år!!! :D :D :D
Senast redigerad av mb81 den 2018-04-27 13:05:12, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Lewyn

Inlägg av Lewyn »

mb81 skrev:4 år!!! :lol: :lol: :lol:
Så jäkla nice!
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Om det är för attityden vid sidan av isen som Dick inte skulle värvas så kan vi ju säga hejdå till 75% av våra supportrar också.
Att vara sådär härligt arrogant är ju hela vår grej.

Jag förstår (inte) att några blir förbannade men saken är den att jag tror inte ni/de är många utan det är bara det att ni/de är några av deom som "hörs" mest.

De flesta av oss välkomnar värvningar som innebär spets där man ändå får lita på att sportchefen/tränarna ser att spelaren kommer tillföra något till laget och passa in i spelsättet.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

mb81 skrev:4 år!!! :D :D :D
2+2
Avskaffa tre mot tre.
Låst