Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lunkan

Inlägg av Lunkan »

Adam Andersson lämnar MoDo, någon som vet vart han ska?

Han var okej i Djurgården, inte mer, men har väl förhoppningsvis utvecklats lite mer nu. Men i hans världs är han väl fortfarande Sveriges bästa back och ska ha betalt färefter...

http://www.expressen.se/sport/ishockey/ ... bar-verkan
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Undrar om man inte ska skriva ett kontrakt med honom, då han är en back som kan få igång ett PP. Så skulle vi slippa Frylén också.
Bild
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Men har Djurgården pengarna för att knyta till sig Adam? Kanske bättre att försöka locka till sig Tjärna i så fall.
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Finns inga pengar för nyförvärv. Frågan är om man då kan göra ett prestationsbaserat kontrakt, dvs går vi till slutspel så får han X kronor osv..
Bild
isolerad

Inlägg av isolerad »

Lämnade inte Adam Andersson för att DIF inte ville betala vad han krävde i lön? Isf har jag svårt att se honom återvända till Djurgården.
i
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

isolerad skrev:Lämnade inte Adam Andersson för att DIF inte ville betala vad han krävde i lön? Isf har jag svårt att se honom återvända till Djurgården.
Kan vi lova honom speltid, en medel grundlön och några stora prestationsbonusar så skulle vi nog ligga ganska bra till, men just nu kan vi väl inte det?
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Frylen är en av dem dåligaste värvningar vi gjort. Varför i hela världen tog vi in honom? Vi kunde lagt dem pengarna på att försöka få hit en poängplockare ist. Jiri ansluter ju snart och då kmr vår defensiv bli mkt mkt bättre. Men jag är orolig över att vi "bara" har en femma som producerar. Men visst Otto nätade ju iof 2 ggr mot HV så han kanske vaknar nu :D
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

isolerad skrev:Lämnade inte Adam Andersson för att DIF inte ville betala vad han krävde i lön? Isf har jag svårt att se honom återvända till Djurgården.
Jag har för mig att Adam inte tivdes alls i DIF.
Gäst

Inlägg av Gäst »

blocco skrev:
Var väl nån som sa att Adam Andersson inte trivdes i storstan
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

hardrocker35 skrev:
blocco skrev:
Var väl nån som sa att Adam Andersson inte trivdes i storstan
Skitsnack. Det var bara att han ville ha mer pengar
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Adam Anderssons flickvän trivdes inte i Stockholm, det var en av anledningarna till att han inte skrev på. Det andra vara att han krävde mer än vad han smakade, trots att DIF gav honom ett generöst erbjudande.
Bild
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Adam krävde sjuka pengar för att han skulle stanna kvar. Men ledningen skrattade åt hans krav. Nej usch, Adam är en spelare som inte håller i längden. Så fort det går dåligt hänger han ofta med huvudet, och har lite problem med inställningen.

Märks tydligt att Adam spelar där plånboken blir störst..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

Jo Adam Andersson är en spelare som saknar hjärta. Får han inte den lönen han kräver då drar han sig bara vidare. Nä usch, han vill jag inte se i Djurgården.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Adam är att likna med Stefan Pettersson i Hv71
Båda tror att dom är bättre än vad dom egentligen är
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Dock är både Adam och Stefan bättre än de flesta i våran trupp..
Bild
Skriv svar