Säcken rätt tränare för DIF?
- Remy Lebeau
Har personligen ingenting emot Säcken, men jag börjar faktiskt undra om han är rätt person för att leda DIF ur denna situation.
Kan börja med att jag tycker Säcken har varit otroligt lojal, och verkligen gjort sitt bästa under sin tid här. Han tog över DIF när ingen annan ville träna laget, och räddade oss dessutom med största budgetlaget någonsin.
Däremot så har inte Säcken de som krävs för att leda ett lag till slutspel eller guld. Säcken är på sikt en helt ok tränare, man vet alltid hur han tänker, och vad han vill.
Avslutningsvis så tycker jag Säcken ska vara kvar denna säsong. Finns ingen anledning för honom att avgå, bara för att vi förlorat två matcher. Hans kontrakt går dessutom ut efter den här säsongen.
Kan börja med att jag tycker Säcken har varit otroligt lojal, och verkligen gjort sitt bästa under sin tid här. Han tog över DIF när ingen annan ville träna laget, och räddade oss dessutom med största budgetlaget någonsin.
Däremot så har inte Säcken de som krävs för att leda ett lag till slutspel eller guld. Säcken är på sikt en helt ok tränare, man vet alltid hur han tänker, och vad han vill.
Avslutningsvis så tycker jag Säcken ska vara kvar denna säsong. Finns ingen anledning för honom att avgå, bara för att vi förlorat två matcher. Hans kontrakt går dessutom ut efter den här säsongen.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- Killer Kennholt
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Inte så jävla lätt att åstadkomma under med den truppen han förfogade över första året, han skulle haft bragdguldet för att dom ens undvek KSMAP skrev:Ge Säcken chansen?
Jösses. Han har nu fått 2 år på sig och absolut ingenting har blivit bättre.
Förra året tycker ja ska ses som godkänt det också med tanke på den tuppen han hade, lite bättre än föregående år men inte mycket bättre, fick in bättre spelare på slutet och då trillade poängen in men man missade SS med en hårsmån.
Den här säsongen har knappt börjat, ge Säcken och laget en chans, Väänänen kommer snart och likaså Marusak. Det är långt kvar tills alla poäng är räknade! Men vi får såklart inte tappa allt för mycke poäng innan förstärkningarna kommer!
Killer Kennholt Skjuter För Döda
Jag håller med dig. Säcken gör inget dåligt jobb. Vi har en tuff inledning den här säsongen, men snart kommer vi! Mot Slutspelet!Killer Kennholt skrev:Inte så jävla lätt att åstadkomma under med den truppen han förfogade över första året, han skulle haft bragdguldet för att dom ens undvek KSMAP skrev:Ge Säcken chansen?
Jösses. Han har nu fått 2 år på sig och absolut ingenting har blivit bättre.
Förra året tycker ja ska ses som godkänt det också med tanke på den tuppen han hade, lite bättre än föregående år men inte mycket bättre, fick in bättre spelare på slutet och då trillade poängen in men man missade SS med en hårsmån.
Den här säsongen har knappt börjat, ge Säcken och laget en chans, Väänänen kommer snart och likaså Marusak. Det är långt kvar tills alla poäng är räknade! Men vi får såklart inte tappa allt för mycke poäng innan förstärkningarna kommer!
Hej!
Lägg ner skitsnacket om att vi ska sparka vår styrelse. Flera av de som sitter där är anledningen till att vi fortfarande existerar. Problemet är de värvningsansvariga. Visst, vi har minst budget av alla, men att lägga de pengarna på spelare som Frylén, Printz, Johansson m.fl. stolpskott är fantasilöst och tråkigt.
Jag håller med om att vi måste byta coach, men först inför nästa säsong. In med en taktiker och lagbyggare. Någon som har känsla och kan vara med och styra vid valet av nya spelare, och som får de befintliga att prestera på topp. Tycker att tidigare nämna Putte eller Hardy skulle sitta fint.
Jag håller med om att vi måste byta coach, men först inför nästa säsong. In med en taktiker och lagbyggare. Någon som har känsla och kan vara med och styra vid valet av nya spelare, och som får de befintliga att prestera på topp. Tycker att tidigare nämna Putte eller Hardy skulle sitta fint.
-
Re: Hej!
Jag har dock ännu inte lirat i DIFrikkard skrev:Lägg ner skitsnacket om att vi ska sparka vår styrelse. Flera av de som sitter där är anledningen till att vi fortfarande existerar. Problemet är de värvningsansvariga. Visst, vi har minst budget av alla, men att lägga de pengarna på spelare som Frylén, Printz, Johansson m.fl. stolpskott är fantasilöst och tråkigt.

Men hallå...
...tror ni karln kan trolla med knäna? Om vi antar att en alternativ tränare fungerade bättre än Säcken, skulle det ändå bara generera ett marginellt resultat i poängskörden. Kanske tillräckligt för att hålla laget kvar i serien med befintligt spelarmaterial. Slutspel är tveksamt, dessvärre. Jämför bara fjolårets ekonomiska resultat nedan. Ett plus ett är - tyvärr - två.
Färjestad:
Omsättning: 125–130 milj kr.
Resultat: 5–7 milj kronor.
Eget kapital: 80 milj kronor.
Modo:
Omsättning: 125 milj kronor.
Resultat: 8 milj kronor.
Eget kapital: 15 milj kronor.
Djurgården:
Omsättning: 70 milj kronor.
Resultat: 0.
Eget kapital: 500 000 kronor
Färjestad:
Omsättning: 125–130 milj kr.
Resultat: 5–7 milj kronor.
Eget kapital: 80 milj kronor.
Modo:
Omsättning: 125 milj kronor.
Resultat: 8 milj kronor.
Eget kapital: 15 milj kronor.
Djurgården:
Omsättning: 70 milj kronor.
Resultat: 0.
Eget kapital: 500 000 kronor
Behåll Säcken inte för att han är bra utan för att han inte är dålig. I nuvarande ekonomiska läge är det bättre att lägga pengarna på en ny kvalitetsspelare i slutet av året.
Kritik bör istället framförallt riktas mot värvningsansvariga som gjorde ett mindre bra arbete föregående år och som det verkar mindre bra i år. Jag har tidigare inte kritiserat värvningen av Frylén eftersom jag inte sett honom spela tillräckligt mycket (jag har vaga minnen av honom från i början av 2000 som något långsam men ändå hyfsat spelskicklig). Jag väntar med att se vad han kan prestera mot sämre och likvärdigt motstånd som FBK innan jag tycker till - men i torsdags var han sämre än Matsson om man betänker löneskillnaden. Jag tror att det inte vore helt fel med Putte som sportchef. Klarar han det? Det är bra med genier - men det måste även kunna samarbete för att helheten ska kunna fungera.
Kritik bör istället framförallt riktas mot värvningsansvariga som gjorde ett mindre bra arbete föregående år och som det verkar mindre bra i år. Jag har tidigare inte kritiserat värvningen av Frylén eftersom jag inte sett honom spela tillräckligt mycket (jag har vaga minnen av honom från i början av 2000 som något långsam men ändå hyfsat spelskicklig). Jag väntar med att se vad han kan prestera mot sämre och likvärdigt motstånd som FBK innan jag tycker till - men i torsdags var han sämre än Matsson om man betänker löneskillnaden. Jag tror att det inte vore helt fel med Putte som sportchef. Klarar han det? Det är bra med genier - men det måste även kunna samarbete för att helheten ska kunna fungera.
-
- Kontakt:
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Niklas Wikegård är en skön typ men har inga titlar på sin meritlista och är inte en tränare jag skulle vilja ha tillbaka i Djurgården.Hardy och Wikegård är dom bästa enligt mej !
Skulle dock gärna se Wikegård som sportchef alternativt vd i marknadsbolaget.
När det gäller Hardy så har han meriter så att det blir över men här har "bäst-före-datumet" passerart.
Vi får dras med Säcken tills dess att hans kontrakt går ut och sedan får vi väl hoppas på att klubben tar sig en funderare.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Håller med men ligger till att Putte skulle vara ett spännande namn som sportchef - framförallt om han kan tänka sig att stanna längre än två säsonger.Frasse skrev:Niklas Wikegård är en skön typ men har inga titlar på sin meritlista och är inte en tränare jag skulle vilja ha tillbaka i Djurgården.Hardy och Wikegård är dom bästa enligt mej !
Skulle dock gärna se Wikegård som sportchef alternativt vd i marknadsbolaget.
När det gäller Hardy så har han meriter så att det blir över men här har "bäst-före-datumet" passerart.
Vi får dras med Säcken tills dess att hans kontrakt går ut och sedan får vi väl hoppas på att klubben tar sig en funderare.
- blårandigt
- Säsongskort: Ja