Djurgårdens IF - Färjestads BK, 27/9 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

stolpskott skrev:Nej, Någon måste vara realist. Stöd DIF i vårt och torrt för vårt stöd behöver dom verkeligen! Alltid Djurgården! Vi ska hjälpa DIF till slutspel, kom igen nu!
PRECIS!!!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Visst, jag är besviken som alla andra, men jag tycker det är sjukt att folk redan har sågat allt och alla efter bara två omgångar. Speciellt eftersom en del endast skriver här när DIF förlorar, alternativt för att såga någon enskild spelare och Säcken.

Tycker det är ännu sjukare att en del redan gett upp på förhand, av att läsa vad som står här. Tycker man kan vänta lite längre innan man tycker allt och alla ska avgå.

Nu ska jag iväg och jobba. Ha en bra dag!
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF_Soldier skrev:Här kryper det fram en och annan medgångssupporter ser jag.
"Nu är det kööört! Torsk idag, torsk mot HV, buää det är så synd om mig!"

Sluta gnäll och masa er till matcherna istället. 6500 på premiären? Fan vad pinsamt. Visst, innerst inne vet vi alla att HV är ett bra lag; de imponerar stort, och matchen idag var kasst genomförd. Oddsen är inte stora. Men vadfan? "Det lär bli 9-1 eller liknande på lördag" Vilken jävla inställning. Fu fan.

ALLA är besvikna, ALLA vill ha ändring. Men se till att göra nåt då för fan!

Bortskämda är vad vi har varit. Gnälla kan ni göra när ni gjort allt vad ni kunnat; köpt varor, gått på premiären, då får ni gnälla. Tvivlar på att alla härinnee var där idag.
nopp/ behövs inga sådana kriterier.

Räcker med att man är engagerad i DIF på avstånd & köper deras torftiga tillställningar på PPV, då får man gnälla.
Öppet forum vet du.

Tror inte att spelarna går in & läser på detta forum
(kanske dom borde iofs).
Dåligt självförtroende fixar laget på egen hand.

Kan nog vara smart att vila Larsson i nästa match, annars kanske han är totalt knäckt inför SAIKmatchen.
Där mååååste det bli 3p.

Släng in Mark in Thaa Park, kan ju knappast gå sämre...
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2007-09-28 09:01:55, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Det är klart att vi rycker upp oss och tar SM-guld.

Nu tänker jag dock passa på ge min kortfattade analys av gårdagen:

- Besviken på publiken storlek
- Försvarsspelet såg ängsligt ut och höll inte måttet.
- Målvaktsspelet var darrigt
- Det saknas spets framåt, mer än en kjedja måste producera.

Nu är det bara att hoppas att publiken strömmar till och att grabbarna rycker upp sig.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Grrreat

Inlägg av Grrreat »

Nu ska vi vara positiv! Nåväl lite grann i alla fall...

Jag såg en sak i matchen igår som fick mig att glömma det faktum att jag var skitförbannad och förstod att matchen var förlorad. Nämligen: Dick Axelsson.
Jag har sett honom två matcher tidigare och då har han inte gjort något större väsen av sig, verkat vara lite velig och osäker på sin förmåga. Igår hände något (jag instämmer med kommentatorns ord i det här läget) när han gör en genomåkning i mitten av andra och dribblar sig förbi två spelare. Efter det så fick man intrycket av att: "jaha det var inte svårare än så här...". Han gör två liknande genomåkningar senare i matchen och tacklar undan Rhodin(?) i en 50-50 situation och är bäst i DIF efter det anser jag. Nåväl nu var han inte superbra, generellt sett eller ens mycket bra. Men det var tillräckligt för mig att få upp hoppet det här kan bli en spelare som kommer bli mer och mer nyttig för DIF.

Anger såg annars ganska så pigg ut och den kedjan var mycket bättre än mot Modo och egentligen bara bra målvaktsspel från att göra två mål. Men som sagt fortfarande nollade och det är inte bra så klart...

Fredrik Ericsson tycker (Såsom många andra) blivit mycket bättre och Printz är en bedrövlig passninsspelare men annars gillar jag hans försvarsspel. Dennis Persson kommer växa han oxå även om han slarvar mycket med pucken. Tomas Johanssons försvarsspel är inte tillräckligt aggressivt och är en bit kvar till sin högsta nivå. Frylén var usel...tyvärr..
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Asså de e andra matchen, jag tycker vi ska ta mad oss stödet i andra & tredje, klacken höll igång bra. Sen så va de en sån dära dag när pucken stuttsade åt helt fel håll.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Wedd skrev:Ja hur ska man sammanfatta denna skandalösa kväll måntro?
Jag var sjukt optimistisk innan kvällens drabbning och har ruskat på näsan åt alla skvallerblaskor som tippat Djurgårn under slutspelsstrecket.
Jag var då dundersäcker på att en placing på den övre halvan inte skulle vara något problem för dagens Djurgårdslag.

Men sen hände något som fick mig att inse att så lär tyvärr inte fallet bli, även om jag inte slutat tro.. än.

Nåja, ingen vilja, ingen fart, ingen som vågar någonting, sjabbligt och meningslöst, HALLÅ? Varför inte låta grabbarna som spelade i periodpausen spela istället? Har jag inte helt fel så tror jag det var falken som svarade på en intervju här på fantv om att allt var så bra och att tränarna var kanon och hej kom och hjälp mig kanon kanon, Jaha, i vadå? Pingis? Har våra spelare ens haft försäsong i år?
Någonting måste ju hända, ett gäng hockeylirare som får pröjs för att åka omkring och motionera såg det ut som idag, och inte ens i motionssyfte kan alla få godkänt, skandalöst ur mina ögon. Någon måste få spelarna att inse att dom faktiskt spelar i Sveriges mest anrika Hockeyförening. Någon måste få spelarna att inse att dom lever, en ren och skär jävla utskällning efter dagens match vore nog en rätt bra lösning.
Är det så jävla mycket begärt att begära _LITE_ Jävlar Anamma?!!!!

Varför inte införa _RENA_ prestationskontrakt? Dom som inte tål kraven kan i mina ögonn dra åt H****ETE.

Visst är det som folk säger, serielunk är serielunk, men för oss i år är det tamejfan som ett ända långt slutspel, det är ingen transportsträcka, vi kommer behöva svettas som grisar för varenda ynka poäng, vilket jag hittills inte sett en ända spelare med inställning för. Återigen SKANDAL!

Tränar hockeyspelare tacklingar under försäsong och under tiden dom skolas till spelare? Eller är detta något frivilligt man kan välja att lägga krut på under fritiden?

Är lätt att få tag på alla skitsaker när man är ett lag i motvind, Men det fanns faktiskt några positiva aspekter idag.

*Jimmie, behöver jag säga mer?
Sen tog det slut på stjärnorna för dagen.
Nä nu jävlar måste folk inse att detta kan vara den sista säsongen vi någonsin gör i elitserien och få varenda djurgårdsjävel i hela världen att inse att nu jävlar måste någonting hända.

Sjukt Besviken, har förmodligen gått över under morgondagen, ni får ursäkta mig ifall jag var för hård, var tvungen att avreagera mig.
Nu äre bara att bryta ihop och komma igen antar jag, inte fan ger vi upp än! Lite finare, Lite Bättre!
Jag håller inte med om allt du skriver, MEN, du skriver bra och jag känner igen mig i den enorma besvikelsen.
Den kommer p.g.a. den stora kärleken till Djurgårdens hockeylag.
Det är endast de som kan få mig så besviken i idrottens värld.
Hur det går i fotbollen ger jag blanka .... i .

2-3 imorgon?
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Jag skulle vilja säga att jag inte alls känner igen Jimmie, kan det ha med skadan att göra? Den enda som var bra igår var Dick, han borde gå in istället för Anger i förstafemman, då Anger inte uträttat ett skit på 2 matcher.

I övrigt en riktigt rutten match av oss, och nu måste man verkligen börja tvivla på om Säcken är rätt man att coacha detta lag.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Stiff

Inlägg av Stiff »

Vet inte var jag ska posta detta. Men jag och en polare såg fbk coachen Roger Melin mumsa i sig burgare på McDonald's knappa timmen före match! HAHA, vi vart hyfsat förvånade.
Användarvisningsbild
Killer Kennholt

Inlägg av Killer Kennholt »

Nu måste ju ledningen ha insett att värvningen av Frylén nog inte var allt för bra. Gud vad dålig han var igår, tack vare han vi fick 2-1 emot oss, pucken ska bara ut när man har full kontroll på den!
Glädjeämnet tycker ja var kedjan med Ante, Fimpen och Danielsson som satte press nästan varje byte + Bengan och Dicken som verkligen fick fart sista 30.

Men vi möter också ett lag som ska ligga på den över halvan, och med lite tur kunde vi vunnit matchen med 4-1 istället. Dom hade en målvakt som var väldigt stabl igår, fick målen väldigt psyokologiskt, slutet av andra och början på tredje, 3-1 målet är ju ett sånt flaxmål, han vet ju inte ens vart målet är, bara skjuter. Tycker vi gör en hyffsad match, men fler måste kliva fram, ser alldeles för tamt ut stundtals och spelet i egen zon måste höjas avsevärt, vet inte hur många ggr man har kontroll på pucken i egen zon men sen på nåt konstigt sätt lyckas fibbla till det så att motståndarna får tag i trissan.
Tycker också det är för mycke sidleds hockey, spela ett mer rakare spel, som Wikegåd säger: Nord Syd hockey!.
Senast redigerad av Killer Kennholt den 2007-09-28 13:22:10, redigerad totalt 1 gånger.
Killer Kennholt Skjuter För Döda
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Jag såg matchen i repris nu, jag kan hålla med om att Frylen var inte jätte duktig. Men Danielsson tycker jag nästan liknar lite Kahnberg i sin spelstil, gillar dribbla och utmana. Har vi tur kanske han har potentialen att bli en sådan spelartyp.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Emil svelander skrev:Jag skulle vilja säga att jag inte alls känner igen Jimmie, kan det ha med skadan att göra? Den enda som var bra igår var Dick, han borde gå in istället för Anger i förstafemman, då Anger inte uträttat ett skit på 2 matcher.

I övrigt en riktigt rutten match av oss, och nu måste man verkligen börja tvivla på om Säcken är rätt man att coacha detta lag.
Bort med Otto istället och sätt han med Falk. Anger och Dick skulle nog fungera bra ihop.. Bra speed på både Ölve, Anger och Dick ju...
Wedd

Inlägg av Wedd »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Wedd skrev:Ja hur ska man sammanfatta denna skandalösa kväll måntro?
Jag var sjukt optimistisk innan kvällens drabbning och har ruskat på näsan åt alla skvallerblaskor som tippat Djurgårn under slutspelsstrecket.
Jag var då dundersäcker på att en placing på den övre halvan inte skulle vara något problem för dagens Djurgårdslag.

Men sen hände något som fick mig att inse att så lär tyvärr inte fallet bli, även om jag inte slutat tro.. än.

Nåja, ingen vilja, ingen fart, ingen som vågar någonting, sjabbligt och meningslöst, HALLÅ? Varför inte låta grabbarna som spelade i periodpausen spela istället? Har jag inte helt fel så tror jag det var falken som svarade på en intervju här på fantv om att allt var så bra och att tränarna var kanon och hej kom och hjälp mig kanon kanon, Jaha, i vadå? Pingis? Har våra spelare ens haft försäsong i år?
Någonting måste ju hända, ett gäng hockeylirare som får pröjs för att åka omkring och motionera såg det ut som idag, och inte ens i motionssyfte kan alla få godkänt, skandalöst ur mina ögon. Någon måste få spelarna att inse att dom faktiskt spelar i Sveriges mest anrika Hockeyförening. Någon måste få spelarna att inse att dom lever, en ren och skär jävla utskällning efter dagens match vore nog en rätt bra lösning.
Är det så jävla mycket begärt att begära _LITE_ Jävlar Anamma?!!!!

Varför inte införa _RENA_ prestationskontrakt? Dom som inte tål kraven kan i mina ögonn dra åt H****ETE.

Visst är det som folk säger, serielunk är serielunk, men för oss i år är det tamejfan som ett ända långt slutspel, det är ingen transportsträcka, vi kommer behöva svettas som grisar för varenda ynka poäng, vilket jag hittills inte sett en ända spelare med inställning för. Återigen SKANDAL!

Tränar hockeyspelare tacklingar under försäsong och under tiden dom skolas till spelare? Eller är detta något frivilligt man kan välja att lägga krut på under fritiden?

Är lätt att få tag på alla skitsaker när man är ett lag i motvind, Men det fanns faktiskt några positiva aspekter idag.

*Jimmie, behöver jag säga mer?
Sen tog det slut på stjärnorna för dagen.
Nä nu jävlar måste folk inse att detta kan vara den sista säsongen vi någonsin gör i elitserien och få varenda djurgårdsjävel i hela världen att inse att nu jävlar måste någonting hända.

Sjukt Besviken, har förmodligen gått över under morgondagen, ni får ursäkta mig ifall jag var för hård, var tvungen att avreagera mig.
Nu äre bara att bryta ihop och komma igen antar jag, inte fan ger vi upp än! Lite finare, Lite Bättre!
Jag håller inte med om allt du skriver, MEN, du skriver bra och jag känner igen mig i den enorma besvikelsen.
Den kommer p.g.a. den stora kärleken till Djurgårdens hockeylag.
Det är endast de som kan få mig så besviken i idrottens värld.
Hur det går i fotbollen ger jag blanka .... i .

2-3 imorgon?
Kan såhär i efterhand säga att jag står för det mesta jag skrev igår, Andas man, skiter och lever Djurgårn hockey så är det inte mer än rätt att kunna begära att spelarna ska kunna ha vilja och lite eld i blickarna.
Eller har jag fel?
Alltid Oavsett.
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

Vet någn varrför inte spelarna kom ut genom Järnkaminen igår??
saknade den :cry:
Huddinge

Inlägg av Huddinge »

Någon som vet varför dom inte gjorde entré ur kaminen?
Skriv svar