Målvaktsfrågan
-
Jag startade den här tråden för länge sen och hoppades då på att vi skulle värva Heino-Lindberg. Nu valde FBK att satsa fullt ut på honom och det förstår jag. Jämfört med vår Larsson är han klasser bättre. Det såg man inte minst i dag.
Larsson är inte dålig, men han har fått en jobbig inledning på säsongen och nu känns det extra tungt att vi inte har något etablerat alternativ till honom. SSK gjorde det smart när man plockade Bjurling. Honom hade vi behövt.
Det är ju så att ett lag som vårt mer än något annat behöver en riktigt stark sista utpost. Det har vi inte nu.
I matchen mot HV på lördag har vi egentligen inget att förlora och jag skulle inte tycka det var fel att satsa på Lill-Riddarn. Eller Owuya om nu Riddarn inte fär frisk än.
Larsson är inte dålig, men han har fått en jobbig inledning på säsongen och nu känns det extra tungt att vi inte har något etablerat alternativ till honom. SSK gjorde det smart när man plockade Bjurling. Honom hade vi behövt.
Det är ju så att ett lag som vårt mer än något annat behöver en riktigt stark sista utpost. Det har vi inte nu.
I matchen mot HV på lördag har vi egentligen inget att förlora och jag skulle inte tycka det var fel att satsa på Lill-Riddarn. Eller Owuya om nu Riddarn inte fär frisk än.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Larsson har släppt in 9 mål på två matcher. Hoppas att han kan klara av att behålla lugnet nu.
Att satsa på Riddarn efter två matcher sänder helt fel signaler till Danne.
Visa honom stöd istället för att frysa yt honom. För det är ungefär så det fungerar i praktiken - "Nä, nu har du spelat lite halvdant i 120 minuter så nu hoppas vi på att Riddarn får sitt genombrott istället". Helt fel taktik.
Att satsa på Riddarn efter två matcher sänder helt fel signaler till Danne.
Visa honom stöd istället för att frysa yt honom. För det är ungefär så det fungerar i praktiken - "Nä, nu har du spelat lite halvdant i 120 minuter så nu hoppas vi på att Riddarn får sitt genombrott istället". Helt fel taktik.
Säg den glädje som varar
-
Hemskt men sant...
Larsson är vår enda målvakt som kan stå i Elitserien, Lill-Riddarn och "Mark in the Park" håller inte på långa vägar.
"Mark in the park" vart utbytt efter 3 enkla baklänges baljor i juniorerna i helgen, skall du ställa han mot HV71 istället för Larsson, då slutar matchen 2-siffrigt.
man hade hoppats att Larsson skulle fått nån match där han "överpresterade" direkt, så förtroendet för honom hade stärkts.
Tycker att man kan se att utespelarna är lite ängsliga och oroliga över sin målvakt, vilket inte sänder positiva signaler.
Men det finns ingen bakom Larsson, ingen....
Larsson är vår enda målvakt som kan stå i Elitserien, Lill-Riddarn och "Mark in the Park" håller inte på långa vägar.
"Mark in the park" vart utbytt efter 3 enkla baklänges baljor i juniorerna i helgen, skall du ställa han mot HV71 istället för Larsson, då slutar matchen 2-siffrigt.
man hade hoppats att Larsson skulle fått nån match där han "överpresterade" direkt, så förtroendet för honom hade stärkts.
Tycker att man kan se att utespelarna är lite ängsliga och oroliga över sin målvakt, vilket inte sänder positiva signaler.
Men det finns ingen bakom Larsson, ingen....
-
Anser att vi bör inskaffa en rutinerad backup. Denna tidiga (eller sena morgon, beror på hur man ser det) har jag dock inget konkret förslag.
Det är ingen kritik mot Daniel Larsson utan kanske rent utav kan stärka honom. Märk väl att jag skrev backup och inte ny första målvakt (det tycker jag fortfarande Daniel ska vara). Men får han en mer rutinerad vid sin sida kan han kanske lära sig en hel del och känna att inte allt kanske hänger på honom.
Sen är ju förvarspelet ett kapitel för sig. Förhoppningsvis blir det mer ordning därbak när Ossi och Jiri ansluter.
Det är ingen kritik mot Daniel Larsson utan kanske rent utav kan stärka honom. Märk väl att jag skrev backup och inte ny första målvakt (det tycker jag fortfarande Daniel ska vara). Men får han en mer rutinerad vid sin sida kan han kanske lära sig en hel del och känna att inte allt kanske hänger på honom.
Sen är ju förvarspelet ett kapitel för sig. Förhoppningsvis blir det mer ordning därbak när Ossi och Jiri ansluter.
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det såg verkligen inte bra ut i går.
Larsson ser sämre ut i år jämfört med i fjol (även om man ska vara försiktig med definitiva omdömmen efter enbart två omgångar). Han agerar osäkert och oroväckande returer ut i slottet.
Hoppas han rycker upp sig.
Larsson ser sämre ut i år jämfört med i fjol (även om man ska vara försiktig med definitiva omdömmen efter enbart två omgångar). Han agerar osäkert och oroväckande returer ut i slottet.
Hoppas han rycker upp sig.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Larsson håller inte måttet. 9 insläppta på 58 skott på två matcher är inte bra. Tycker vi borde leta efter en målvakt som verkligen håller måttet som har ett välkänt namn. Joaquin Gage spelar han nå längre han var grym.. ??
Vad tycker ni andra ? Visiligen har det bara gått två matcher men vi Får se på lördag om han gör bättre match.?
Vad tycker ni andra ? Visiligen har det bara gått två matcher men vi Får se på lördag om han gör bättre match.?
- Lee Harvey Oswald
Varför, vi har ju en hyfsad backup redan (Larsson).stolpskott skrev:Kanske bud på och dra hit Mattias Andersson igen? Billig och hyfsad back up!
Huvudprio för DIF nu måste vara att hitta en tydlig stabil 1:a keeper.
Tror inte ett smack på att Larsson reser sig & gör en toppsäsong efter ännu en smäll mot HV på lördag.
DIF är ett skört lagbygge med några få toppar som tvingas maxprestera i match efter match.
Det kommer inte räcka med att Larsson spelar upp sig & blir vanligt "Elitserie-bra".
Ska DIF till ett slutspel måste det finnas en sista utpost som ensam vinner vissa matcher åt DIF.
Förstår inte hur man tänkte innan säsongen
(om någon nu har försökt sig på det)
-
Hmmm Larsson var bäste DIFare igår mot FBK, vilket kanske inte säger så mycket, men ändå. Under första 20 räddade han oss från ett större underläge än 1-0 och målen som släpps in är han helt chanslös på. Det första hade inte uppstått t ex om Bremberg orkat hålla sin markering och FBKs 2-1 var Frylens fel till 99% och sedan då ett mål i öppen kasse.
Vidare räddade killen ett flertal 2-1, 3-2 lägen och det enda man egentligen kan klaga på är att vissa returer borde gå mer utåt kanterna än vad de gör nu. ( Men han är inte i närheten av att släppa lika mycket returer som en viss finne gjorde förra året. )
Bjurling snackar vissa om härinne. Skitspelare säger jag som kommer ihåg hur han sänkte oss i ett slutspel. Killen tappade in i princip allt och en målvakt med det psyket vill inte jag ha hit i alla fall. Är det något larsson behöver så är det speltid och betydligt bättre backar.
Är det något man skall göra till matchen mot HV så är det att bänka så många backar man bara kan då samtliga igår var under all kritik.
Vidare räddade killen ett flertal 2-1, 3-2 lägen och det enda man egentligen kan klaga på är att vissa returer borde gå mer utåt kanterna än vad de gör nu. ( Men han är inte i närheten av att släppa lika mycket returer som en viss finne gjorde förra året. )
Bjurling snackar vissa om härinne. Skitspelare säger jag som kommer ihåg hur han sänkte oss i ett slutspel. Killen tappade in i princip allt och en målvakt med det psyket vill inte jag ha hit i alla fall. Är det något larsson behöver så är det speltid och betydligt bättre backar.
Är det något man skall göra till matchen mot HV så är det att bänka så många backar man bara kan då samtliga igår var under all kritik.
-
Nej, Larsson var inte dålig i går. Men med det lag vi har behöver vi en målvaktr som är mer än okej.
Bjurling hade varit bra som ett alternativ till Larsson. En rutinerad målvakt som man vet håller för spel i Elitserien.
Sen hade man ju såklart allra helst velat ha en riktig kanonmålvakt. Men Med tanke på vår ekonomi är det väl att hoppas på för mycket. Men ett dugligt komplement tycker jag man kunde fixat.
Bjurling hade varit bra som ett alternativ till Larsson. En rutinerad målvakt som man vet håller för spel i Elitserien.
Sen hade man ju såklart allra helst velat ha en riktig kanonmålvakt. Men Med tanke på vår ekonomi är det väl att hoppas på för mycket. Men ett dugligt komplement tycker jag man kunde fixat.
försvar och släppa in lite mål handlar inte bara om målvakten utan det är en laginsats som gör det, forwards som markera sina backar och våra backar som rensar bort spelare och returer. Visst en målis som gör dom där idioträddningarna är ju att föredra men om man kollar på matchen så hade hen nått friläge och nån idioträddning åxå
Modo i målvaktskris?;)
http://www.expressen.se/sport/ishockey/ ... izans-kris
Modo i målvaktskris?;)
http://www.expressen.se/sport/ishockey/ ... izans-kris
dom pengarna finns nog inte.jensa öhling skrev:Nej, Larsson var inte dålig i går. Men med det lag vi har behöver vi en målvaktr som är mer än okej.
Bjurling sattes under lite press i ett slutspel, ballade ur helt och säsongen efter var han rent utsagt dålig. Knappast den typ av målvakt som vi behöver då hans psyke inte verkar vara det bästa.