Målvaktsfrågan

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
jensa öhling

Målvaktsfrågan

Inlägg av jensa öhling »

enligt Tommy Engström ska vi satsa på Daniel Larsson och Lill-Riddarn som målvaktspar nästa säsong. Någon annan än jag som tycker det låter helt vansinnigt. Larsson var mycket bra i sina bästa stunder, men lika dåliga i andra perioder. Dessutom blev han sjuk varje gång har var på väg att ta förstespaden.

Bakom honom ska vi ha en helt oprövad junior.

Oavsett utespelare luktar det kvalserien lång väg.

Vi måste ha en etablerad målvakt vid sidan om Larsson. Heino-Lindberg vore perfekt, men kan kanske bli svår. Då tycker jag vi sak satsa på Gustaf Wessleau som är i kylan i Malmö, men som var strålande i aik tidigare.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Larsson och Riddarn fixar detta.

Är mer orolig över att Anger kan dyka upp till truppen i sådana fall. Killen är i min bok inget at satsa på. Dragan hade varit kul att ha kvar, men kan man få tag på en jämnare spelare som producerar lite grand är han nog att föredraga framför en väldigt loj ocj ojämn dragan.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Inför säsongen 1990-1991 så kom det fram en ny helt okänd målvakt vid namn Tommy Söderström.Olyckskorparna i media var direkt på och hackade på DIF..Sa att dom inte hade en bra målvakt.Alla vet vi hur säsongen slutade.Med sm-guld för DIF..Ge Larsson en ärlig chans va
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Larsson får inte en ärlig chans om han inte har en vettig målvakt vid sidan om sig.
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

jensa öhling skrev:Larsson får inte en ärlig chans om han inte har en vettig målvakt vid sidan om sig.
Larsson får inte en ärlig chans om tränare och cocher hattar fram och tillbaks mellan två alternativ hela tiden heller...

Min åsikt är att antingen så satsar vi på Larsson eller så köper vi in en uttalad förstemålvakt av högsta klass.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Det går alldeles utmärkt med Larsson som 1:a målvakt och Riddarn som back-up. Riddarn är redo......
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Fast vi kanske skulle behöva en mer erfaren känd målvakt som är lite ev en profil om ni förstår vad jag menar.
Men vi kan klara oss fint med Larsson och Riddarn också och satsa mer på utespelare.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Vi kan kan låta Mark in da park ta steget upp som tredje målvakt
kungK2

Inlägg av kungK2 »

Jag har hela tiden önskat en mer etablerad konkurent till Larsson men blir det Riddarn så får vi köra på det. Jag hoppas att Larsson tar chansen för han har onekligen möjligheterna att bli en riktigt vass keeper. Dock får han som jag ser det ingen riktigt konkurrens då Riddarn knappast är mogen för att stå i elitserien annat än i enstaka matcher men hoppas jag har fel.
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Vi får hoppas Larsson kan hålla sig frisk :wink:

Jag tycker det är synd att Lassila ratas. Ojämn var han, men vilka räddningar...
Sedan älskade han DIF-publiken också.
8)
Larsson verkar mer vara tystlåten och blyg.

D.I.F.
Användarvisningsbild
Original Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Original Frasse »

Kommer att bli skitbra det här, en uttalad förstamålis, det är det som har saknats under hela säsongen. Vi har haft två bra målvakter som hela tiden har tränat/spelat utan att veta vad som gäller. Ger också resten av laget en trygghet att veta vem som är förstekeeper, och kan därför anpassa sitt spel därefter.
Sju sorters apa!
Bild
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Original Frasse skrev:Kommer att bli skitbra det här, en uttalad förstamålis, det är det som har saknats under hela säsongen. Vi har haft två bra målvakter som hela tiden har tränat/spelat utan att veta vad som gäller. Ger också resten av laget en trygghet att veta vem som är förstekeeper, och kan därför anpassa sitt spel därefter.
Word!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Strömberg=power

Re: Målvaktsfrågan

Inlägg av Strömberg=power »

jensa öhling skrev:enligt Tommy Engström ska vi satsa på Daniel Larsson och Lill-Riddarn som målvaktspar nästa säsong. Någon annan än jag som tycker det låter helt vansinnigt. Larsson var mycket bra i sina bästa stunder, men lika dåliga i andra perioder. Dessutom blev han sjuk varje gång har var på väg att ta förstespaden.

Bakom honom ska vi ha en helt oprövad junior.

Oavsett utespelare luktar det kvalserien lång väg.

Vi måste ha en etablerad målvakt vid sidan om Larsson. Heino-Lindberg vore perfekt, men kan kanske bli svår. Då tycker jag vi sak satsa på Gustaf Wessleau som är i kylan i Malmö, men som var strålande i aik tidigare.
Håller med. Men visst Larsson kan hålla 55 omgångar, men Riddarn?? :?
Djurgården-Ett lag i med och motvind
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Joas

Inlägg av Joas »

Om Larsson får chansen som första keeper nästa säsongen så är han landslagsmålvakt nästa år.
Skriv svar