Målvaktsfrågan
-
Målvaktsfrågan
enligt Tommy Engström ska vi satsa på Daniel Larsson och Lill-Riddarn som målvaktspar nästa säsong. Någon annan än jag som tycker det låter helt vansinnigt. Larsson var mycket bra i sina bästa stunder, men lika dåliga i andra perioder. Dessutom blev han sjuk varje gång har var på väg att ta förstespaden.
Bakom honom ska vi ha en helt oprövad junior.
Oavsett utespelare luktar det kvalserien lång väg.
Vi måste ha en etablerad målvakt vid sidan om Larsson. Heino-Lindberg vore perfekt, men kan kanske bli svår. Då tycker jag vi sak satsa på Gustaf Wessleau som är i kylan i Malmö, men som var strålande i aik tidigare.
Vi måste ha en etablerad målvakt vid sidan om Larsson. Heino-Lindberg vore perfekt, men kan kanske bli svår. Då tycker jag vi sak satsa på Gustaf Wessleau som är i kylan i Malmö, men som var strålande i aik tidigare.
Larsson och Riddarn fixar detta.
Är mer orolig över att Anger kan dyka upp till truppen i sådana fall. Killen är i min bok inget at satsa på. Dragan hade varit kul att ha kvar, men kan man få tag på en jämnare spelare som producerar lite grand är han nog att föredraga framför en väldigt loj ocj ojämn dragan.
Är mer orolig över att Anger kan dyka upp till truppen i sådana fall. Killen är i min bok inget at satsa på. Dragan hade varit kul att ha kvar, men kan man få tag på en jämnare spelare som producerar lite grand är han nog att föredraga framför en väldigt loj ocj ojämn dragan.
-
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Larsson får inte en ärlig chans om tränare och cocher hattar fram och tillbaks mellan två alternativ hela tiden heller...jensa öhling skrev:Larsson får inte en ärlig chans om han inte har en vettig målvakt vid sidan om sig.
Min åsikt är att antingen så satsar vi på Larsson eller så köper vi in en uttalad förstemålvakt av högsta klass.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Jag har hela tiden önskat en mer etablerad konkurent till Larsson men blir det Riddarn så får vi köra på det. Jag hoppas att Larsson tar chansen för han har onekligen möjligheterna att bli en riktigt vass keeper. Dock får han som jag ser det ingen riktigt konkurrens då Riddarn knappast är mogen för att stå i elitserien annat än i enstaka matcher men hoppas jag har fel.
- Jack Daniel
- Original Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Kommer att bli skitbra det här, en uttalad förstamålis, det är det som har saknats under hela säsongen. Vi har haft två bra målvakter som hela tiden har tränat/spelat utan att veta vad som gäller. Ger också resten av laget en trygghet att veta vem som är förstekeeper, och kan därför anpassa sitt spel därefter.
Sju sorters apa!

- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Word!Original Frasse skrev:Kommer att bli skitbra det här, en uttalad förstamålis, det är det som har saknats under hela säsongen. Vi har haft två bra målvakter som hela tiden har tränat/spelat utan att veta vad som gäller. Ger också resten av laget en trygghet att veta vem som är förstekeeper, och kan därför anpassa sitt spel därefter.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- Strömberg=power
Re: Målvaktsfrågan
Håller med. Men visst Larsson kan hålla 55 omgångar, men Riddarn??jensa öhling skrev:enligt Tommy Engström ska vi satsa på Daniel Larsson och Lill-Riddarn som målvaktspar nästa säsong. Någon annan än jag som tycker det låter helt vansinnigt. Larsson var mycket bra i sina bästa stunder, men lika dåliga i andra perioder. Dessutom blev han sjuk varje gång har var på väg att ta förstespaden.

Djurgården-Ett lag i med och motvind