SM-Slutspelet 2018

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av DIFtomppa »

Mattias_87 skrev:
DIFtomppa skrev:Enligt Norberg från AB så lirar inte Enqvist imorgon men har inte gett upp helt denna säsong.

Burken var inte ens på hovet och han skrev att räkna bort honom för evigt. Lite det jag var rädd, sket fullständigt i oss, bara OS som räknades för honom denna säsong. Såg även det på hans kroppspråk när han var här
Och om han nu inte kan/orkar spela p.g.a sonen så riv kontraktet och skicka tillbaka honom till Kanada. Vi ska inte betala ut hans förmodligen ganska höga lön när han inte spelar och heller inte är skadad.
Håller helt och hållet med, lite som att pissa på skölden som han beter sig just nu
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Hade varit jävligt märkligt om R.B hade varit på Hovet, om han inte kan spela pga sin sjuka son.
mb81

Inlägg av mb81 »

DIFtomppa skrev:
Mattias_87 skrev:
DIFtomppa skrev:Enligt Norberg från AB så lirar inte Enqvist imorgon men har inte gett upp helt denna säsong.

Burken var inte ens på hovet och han skrev att räkna bort honom för evigt. Lite det jag var rädd, sket fullständigt i oss, bara OS som räknades för honom denna säsong. Såg även det på hans kroppspråk när han var här
Och om han nu inte kan/orkar spela p.g.a sonen så riv kontraktet och skicka tillbaka honom till Kanada. Vi ska inte betala ut hans förmodligen ganska höga lön när han inte spelar och heller inte är skadad.
Håller helt och hållet med, lite som att pissa på skölden som han beter sig just nu
Han har väl rätt att vabba lika mycket som du och jag(eller jag har svårt att göra det utan kids men du fattar). Vabbar han så lär väl knappast vi betala ut någon lön.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Men det där med Bourque är ju en total icke-fråga. Om han är borta från Hovet för att han vill vara med sin sjuka son så är det väl så att han naturligtvis inte kan vara med på en träning / samling på Hovet?

Norberg på Expressen är ju ute och snurrar här...

EDIT: Med det inte sagt att jag nödvändigtvis tror han kommer tillbaka men har Expressen-Linus inget mer kött på benen här än att Bourque inte syntes till på Hovet så är han ute på rätt tunn is.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Trodde träningen var inställd idag...
Praetori

Inlägg av Praetori »

DRC skrev:Trodde träningen var inställd idag...
Bara för att det inte är allmän samling betyder ju inte att det inte pågår träning, särskilt inte för Ante mfl som jobbar mot comeback. Det är inte en lockout det handlar om och Robban och övriga är ju garanterat på jobbet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Man har ju givetvis rätt att ställa sig tveksam till situationen. Både Mattsson och Forsell (Malmö) tog helt avstånd från hockeyn då deras barn var sjuka. Att ta en time-out är det absolut bästa för alla inblandade.

Ljumsken blir bra precis när OS börjar. Direkt efter säger man att han ska vila. Fyra omgångar senare så är det av personliga skäl.
Jag vet inte vad man ska tro. Faktiskt.
Riv kontraktet och låt han fokusera helt på familjen istället, om det är så att en sjukdom spelar in.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

ciirree skrev:Man har ju givetvis rätt att ställa sig tveksam till situationen. Både Mattsson och Forsell (Malmö) tog helt avstånd från hockeyn då deras barn var sjuka. Att ta en time-out är det absolut bästa för alla inblandade.

Ljumsken blir bra precis när OS börjar. Direkt efter säger man att han ska vila. Fyra omgångar senare så är det av personliga skäl.
Riv kontraktet och låt han fokusera helt på familjen istället, om det är så att en sjukdom spelar in.
Jag tror vad jag alltid trott.. han lirade med oss för bra PR inför OS och nu när OS är slut så behöver han inte oss mer och kommer aldrig sätta på sig vår tröja igen. Vi var bara en OS booster!

That said, antagligen är det sanning bakom sonens problem och det är givetvis förfärligt. Kan bara tänka mig in i läget om min grabb skulle lida av någon ordentlig sjukdom. Men som sagt, "skumt bra timing där" så förstår folk misstror läget lite...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Malmö mosar Fisk i 1:a perioden, 17-2 i skott, ändå bara 2-1.
Imponerande av smygdanskarna, vilken fart, vilket tryck!

Visst hade DIF fart mot lch i 6-1 matchen, men frölunda är ju några snäpp bättre än lhc
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
DRC

SM-Slutspelet 2018

Inlägg av DRC »

captcash skrev:
ciirree skrev:Man har ju givetvis rätt att ställa sig tveksam till situationen. Både Mattsson och Forsell (Malmö) tog helt avstånd från hockeyn då deras barn var sjuka. Att ta en time-out är det absolut bästa för alla inblandade.

Jag tror vad jag alltid trott.. han lirade med oss för bra PR inför OS och nu när OS är slut så behöver han inte oss mer och kommer aldrig sätta på sig vår tröja igen. Vi var bara en OS booster!

That said, antagligen är det sanning bakom sonens problem och det är givetvis förfärligt. Kan bara tänka mig in i läget om min grabb skulle lida av någon ordentlig sjukdom. Men som sagt, "skumt bra timing där" så förstår folk misstror läget lite...
Att inte lira och sitta i en trött hyres trea på Gullmars istället för att lätta över till South Beach och öppna golfsäsongen låter inte som en helt trolig master plan å andra sidan.
kh31d4r

Inlägg av kh31d4r »

Kaffe blir bortdömda i Skellefteå, till och med värre än vi blev igår...
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Hahahahaha Johan Ryno :lol: :lol:
25/4-2025
kh31d4r

Inlägg av kh31d4r »

förevigtdjurgården skrev:Hahahahaha Johan Ryno :lol: :lol:
Assistkungen!
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Att vidrigheternas vidrighetsförening blir förnedrade av norrlandsgnaget är ju enbart uppmuntrande
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Oh, den kändes nog för malmö, leder med 4-2 och 8min kvar, äckel-Fisk gör sedan 3 raka mål.
Njaa, där rök nog malmös chans att störa på riktigt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar