Kvartsfinal 2: Linköping - Djurgårdens IF 20/3-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Andspe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvartsfinal 2: Linköping - Djurgårdens IF 20/3-2018

Inlägg av Andspe »

19:00

Bild

6500 redan sålda till nästa match hemma den 22:a. Vill ni se Djurgården på plats så bör ni säkra era biljetter snarast!

Bild
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Re: Kvartsfinal 2: Linköping - Djurgårdens IF 20/3-2018

Inlägg av förevigtdjurgården »

Fattar ingenting, trodde alla matcher i slutspelet skulle starta 19:30?

Aja, vi får se till att tvåla till dem imorrn igen.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

förevigtdjurgården skrev:Fattar ingenting, trodde alla matcher i slutspelet skulle starta 19:30?

Från och med semifinalen är det 19:30.

Vinner vi denna match vågar jag säga att LHC är körda.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev:
förevigtdjurgården skrev:Fattar ingenting, trodde alla matcher i slutspelet skulle starta 19:30?

Vinner vi denna så är det på god väg men körda skulle jag inte säga att de är. Det är först till fyra som gäller.
Jag tror fan inte att vi tar dem i Linköping på Tisdag. Det gick lite för lätt i Söndags när det väl rullade på och LHC lär ha revanschlusta som heter duga. Får de övertag och kan spela på det så kommer vi bli sönderkontrade och de är till och med farligare än oss på BP-mål.

Å andra sidan. OM vi kan dominera matchbilden så har de inte världens bästa psyke. Tror de slog HV på derbykänsla. Vi är i grund ett bättre lag än LHC men slutspel är slutspel.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tror vi har bra läge här.
Lhc:s spel känns bättre anpassat för bortaplan, vilket också hemma/bortatabellen skvallrar om. (ligga och vänta och sticka upp i spetsiga enstaka anfall ...mot en småkall Adam)

All press på Plast.
(Ahlén kan väl "bara råka" knacka ut de stackars 3-4st tänder Sylvegård har kvar)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Så länge Ahlén har koll på Sylvegård och Bibic så känns det kanske lugnt

Mot den bakgrunden blev jag lite förvånad att Robban körde med en finessformation under matchens sista minut; nu gick det ju hyfsat ändå men det var en tabbe.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Praetori

Inlägg av Praetori »

sensei skrev:Så länge Ahlén har koll på Sylvegård och Bibic så känns det kanske lugnt

Mot den bakgrunden blev jag lite förvånad att Robban körde med en finessformation under matchens sista minut; nu gick det ju hyfsat ändå men det var en tabbe.
Det är snorbra om Sylvegård och Bibic försöker leka rövare och drar på sig utvisningar. Kan vi bara hålla tempot och skridskoåkningen uppe så får det där ingen effekt.
Med det sagt så skulle det dock suttit fint med en modern fimpenlirare i truppen. Någon som aldrig åker till utvisningsbåset utan att få med sig en motspelare.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Praetori skrev:
sensei skrev:Så länge Ahlén har koll på Sylvegård och Bibic så känns det kanske lugnt

Det är snorbra om Sylvegård och Bibic försöker leka rövare och drar på sig utvisningar. Kan vi bara hålla tempot och skridskoåkningen uppe så får det där ingen effekt.
Med det sagt så skulle det dock suttit fint med en modern fimpenlirare i truppen. Någon som aldrig åker till utvisningsbåset utan att få med sig en motspelare.
Ok, men det är ju också viktigt att våra spelare kan ägna sig just och fart och sitt eget spel istället för att se sig om efter störande moment. Tycker du förenklar lite där.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Framförallt rädd för skador på våra spelare. Känslan igår var att framförallt Sylvegård åker runt och försöker släcka karriärer. Fullblodsidiot! Rent bedrövlig hockeyspelare.

Fulast i serien är han också.
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

Tyst kring varför Urbom klev av inför 3dje. Inga good vibes där inte, men Tom Nilsson lär ta hans plats hyfsat bra ändå.

EDIT. Gillar att Lagesson tog hand om Bibic i slutet av matchen
Praetori

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev:Framförallt rädd för skador på våra spelare. Känslan igår var att framförallt Sylvegård åker runt och försöker släcka karriärer. Fullblodsidiot! Rent bedrövlig hockeyspelare.

Fulast i serien är han också.
Vetefan om han är någon huvudjägare. Han spelar tufft och kör en del fula trick men de flesta hits är rätt rena. Det är den typen av spelare som fans retar sig på men det är ju halva jobbet. Vi har haft ett par sådana själva genom historien och de brukar vara en tillgång för sina klubbar.
Har bara hört bra omdömen utanför isen så jag tror inte det är något undanglidande svin som poeten.
Lee Harvey Oswald skrev: (Ahlén kan väl "bara råka" knacka ut de stackars 3-4st tänder Sylvegård har kvar)
Äh. Nåt tjyvnyp kan man ju köra i ett slutspel men det är under Djurgårdens värdighet att gå in för att skada (poeten möjligen undantagen). Spela tufft på honom med Ahlén och kanske någon till (Urbom, Lagesson?) så att han inte åker runt och proppar folk hur som helst. Så länge det är rena grejer men tillräckligt frekvent för att han inte skall tycka det är roligt.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Hade alltid en känsla av att Fjällbys mål som skapade tennissiffror kunde vara offside så jag roade mig att gå till bottem med detta:

Bild

Bilden får tala för sig själv.
Manijock

Inlägg av Manijock »

sensei skrev:Hade alltid en känsla av att Fjällbys mål som skapade tennissiffror kunde vara offside så jag roade mig att gå till bottem med detta:

Bild

Bilden får tala för sig själv.
Tror inte Johansson ens han uppfatta att det var ett friläge. Vansinnig speed. Good old nr 19-vibbar.

För att inte tala om passningen av Lundh? Nr 23-klass.

Angående Sylvegård har jag sagt mitt. Han är en spelare som inte kan lira alls. Korp-klass. Åker runt och tramsar och letar tjuvsmällar på motståndarnas stjärnor. Kommer jaga Antes huvud som en galning om han kommer tillbaka.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev:

Jag kom på att slutspelet i Elitserien 12/13 (när vi var nere och harvade i Allsvenskan) så åkte LHC på stordäng med 6-0 i inledande matchen och körde sedan över HV i fyra raka så man skall inte jubla för tidigt. Sjukt viktigt att vinna i morgon. De kan säkert skrälla en eller två matcher men med 2-0 i matcher så skall det kunna gå vägen med hemmaplansfördel.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Praetori skrev:Jag kom på att slutspelet i Elitserien 12/13 (när vi var nere och harvade i Allsvenskan) så åkte LHC på stordäng med 6-0 i inledande matchen och körde sedan över HV i fyra raka så man skall inte jubla för tidigt.
Liten skillnad på nu och då dock. På den tiden hade Linköping Carl Söderberg som gjorde 60 pinnar i grundserien, samt Pär Arlbrant och Simon Hjalmarsson i toppform.

12/13 var Linköping ett lag med spets, idag är Linköping skräp. Med det sagt är det inte klart att vi går vidare till semifinal, men åker vi ut mot Linköping i bäst av sju gör vi det inte för att de är bra, utan då är vi helt enkelt jävligt usla även vi. Tabellen ljuger inte, och jag har seriöst svårt att ta LHC ens på allvar. Det är ett lag utan själ, och är det något vi lärt oss av Linköpings segerlösa historia så är det att så fort det blir obekvämt i slutspelstider så är inte deras importerade och överbetalda legoknektar villiga att ens offra ett hårstrå för att de ska nå framgångar. De är och förblir en parentes i svensk hockey och ska därav behandlas som en.

Med det sagt, kommer bli en tuff batalj imorgon. Finns inga lätta matcher och vi kommer få problem att knipa matcher i Saab, precis som vi haft de senaste åren. Däremot tror jag att slutspel i Saab passar oss betydligt bättre än omgång 17 en mörk höstkväll. Men å andra sidan är Linköpings chanser att sno en match på Hovet är betydligt sämre, så det är svårt att undvika att ha en väldigt positiv känsla inför fortsättningen på denna slutspelsserie.

Hoppas för övrigt på god uppslutning i Linköping imorn. Jag ska ge fullt ös från sektion E, hoppas vi blir ett gäng där.
Skriv svar