6500 redan sålda till nästa match hemma den 22:a. Vill ni se Djurgården på plats så bör ni säkra era biljetter snarast!

Från och med semifinalen är det 19:30.förevigtdjurgården skrev:Fattar ingenting, trodde alla matcher i slutspelet skulle starta 19:30?
Aja, vi får se till att tvåla till dem imorrn igen.
Vinner vi denna så är det på god väg men körda skulle jag inte säga att de är. Det är först till fyra som gäller.Mattias_87 skrev:Från och med semifinalen är det 19:30.förevigtdjurgården skrev:Fattar ingenting, trodde alla matcher i slutspelet skulle starta 19:30?
Vinner vi denna match vågar jag säga att LHC är körda.
Det är snorbra om Sylvegård och Bibic försöker leka rövare och drar på sig utvisningar. Kan vi bara hålla tempot och skridskoåkningen uppe så får det där ingen effekt.sensei skrev:Så länge Ahlén har koll på Sylvegård och Bibic så känns det kanske lugnt
Mot den bakgrunden blev jag lite förvånad att Robban körde med en finessformation under matchens sista minut; nu gick det ju hyfsat ändå men det var en tabbe.
Ok, men det är ju också viktigt att våra spelare kan ägna sig just och fart och sitt eget spel istället för att se sig om efter störande moment. Tycker du förenklar lite där.Praetori skrev:Det är snorbra om Sylvegård och Bibic försöker leka rövare och drar på sig utvisningar. Kan vi bara hålla tempot och skridskoåkningen uppe så får det där ingen effekt.sensei skrev:Så länge Ahlén har koll på Sylvegård och Bibic så känns det kanske lugnt
Mot den bakgrunden blev jag lite förvånad att Robban körde med en finessformation under matchens sista minut; nu gick det ju hyfsat ändå men det var en tabbe.
Med det sagt så skulle det dock suttit fint med en modern fimpenlirare i truppen. Någon som aldrig åker till utvisningsbåset utan att få med sig en motspelare.
Vetefan om han är någon huvudjägare. Han spelar tufft och kör en del fula trick men de flesta hits är rätt rena. Det är den typen av spelare som fans retar sig på men det är ju halva jobbet. Vi har haft ett par sådana själva genom historien och de brukar vara en tillgång för sina klubbar.Manijock skrev:Framförallt rädd för skador på våra spelare. Känslan igår var att framförallt Sylvegård åker runt och försöker släcka karriärer. Fullblodsidiot! Rent bedrövlig hockeyspelare.
Fulast i serien är han också.
Äh. Nåt tjyvnyp kan man ju köra i ett slutspel men det är under Djurgårdens värdighet att gå in för att skada (poeten möjligen undantagen). Spela tufft på honom med Ahlén och kanske någon till (Urbom, Lagesson?) så att han inte åker runt och proppar folk hur som helst. Så länge det är rena grejer men tillräckligt frekvent för att han inte skall tycka det är roligt.Lee Harvey Oswald skrev: (Ahlén kan väl "bara råka" knacka ut de stackars 3-4st tänder Sylvegård har kvar)
Tror inte Johansson ens han uppfatta att det var ett friläge. Vansinnig speed. Good old nr 19-vibbar.sensei skrev:Hade alltid en känsla av att Fjällbys mål som skapade tennissiffror kunde vara offside så jag roade mig att gå till bottem med detta:
Bilden får tala för sig själv.
Jag kom på att slutspelet i Elitserien 12/13 (när vi var nere och harvade i Allsvenskan) så åkte LHC på stordäng med 6-0 i inledande matchen och körde sedan över HV i fyra raka så man skall inte jubla för tidigt. Sjukt viktigt att vinna i morgon. De kan säkert skrälla en eller två matcher men med 2-0 i matcher så skall det kunna gå vägen med hemmaplansfördel.Mattias_87 skrev:Från och med semifinalen är det 19:30.förevigtdjurgården skrev:Fattar ingenting, trodde alla matcher i slutspelet skulle starta 19:30?
Vinner vi denna match vågar jag säga att LHC är körda.
Liten skillnad på nu och då dock. På den tiden hade Linköping Carl Söderberg som gjorde 60 pinnar i grundserien, samt Pär Arlbrant och Simon Hjalmarsson i toppform.Praetori skrev:Jag kom på att slutspelet i Elitserien 12/13 (när vi var nere och harvade i Allsvenskan) så åkte LHC på stordäng med 6-0 i inledande matchen och körde sedan över HV i fyra raka så man skall inte jubla för tidigt.