SHL: Omgång 54 : Örebro - Djurgårdens IF 10/3-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Omgång 54 : Örebro - Djurgårdens IF 10/3-2018

Inlägg av diftobbe89 »

daaviid skrev:
diftobbe89 skrev:
daaviid skrev:Det är fan komiskt hur mycket folk klankar ner på Fuleå, ni har då ruskigt dåligt minne. :lol:
Sluta se upp till dessa inavel eller frukta dom på något sett, dom är ingenting, ett DIF man är van vid att se i år om vi kan bjuda upp på den hockeyn vi sett tidigare hade kört över Luleå i bäst av sju, vill vi gå hela vägen kan det vara bra att inleda med en het kvartsfinal istället för att skita på sig så fort Luleå kommer på tal.
Jag fruktar inte Luleå. Dessutom skiter jag inte på mig. Va fan är det för jävla text du lägger ut?
Mina påståenden grundar sig på statistik och historia. Jag är väl fan inte rädd för skotergänget om du tror det, däremot var det laget jag helst ville undvika i en kvartsfinal. Är det så jävla svårt att förstå?
Haha tagga ner eller använd den tonen över en öl framöver så kan vi diskutera Luleå närmare.
Spela fult
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Tror faktist det är större chans att vi får möta HV men tror vi kan slå båda oavsett

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Praetori

Inlägg av Praetori »

Folk är så jävla neggo. Om detta laget kuggar i så finns det inget lag i slutspelet som har ett skit att sätta emot. Inte ens Växjö.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Praetori skrev:Folk är så jävla neggo. Om detta laget kuggar i så finns det inget lag i slutspelet som har ett skit att sätta emot. Inte ens Växjö.

Så är det alltid i slutspelet. Ett lag av de tio som får chansen går hela vägen om det ”kuggar”. Hur det gick i grundserien är numera historia. Hemmaplansfördel är kul för hemmapubliken, men ”kuggandet” är fan så mycket viktigare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori

Inlägg av Praetori »

minalman skrev:
Praetori skrev:Folk är så jävla neggo. Om detta laget kuggar i så finns det inget lag i slutspelet som har ett skit att sätta emot. Inte ens Växjö.

Så är det alltid i slutspelet. Ett lag av de tio som får chansen går hela vägen om det ”kuggar”. Hur det gick i grundserien är numera historia. Hemmaplansfördel är kul för hemmapubliken, men ”kuggandet” är fan så mycket viktigare.
Jo men jag menar på fullaste allvar att även om Lule eller HV kuggar i så har de inte något att sätta emot ett DIF 17/18 som spelar ut hela registret. Kungligt försvar och presspel som de inte har spets nog att reda ut.
Visst skulle det krävas fullt fokus från samtliga men potentialen i denna årgång tillsammans med spelidén kan räcka till SM-guld om det kuggar i.

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
daaviid

Inlägg av daaviid »

diftobbe89 skrev:
daaviid skrev:
diftobbe89 skrev:
daaviid skrev:Det är fan komiskt hur mycket folk klankar ner på Fuleå, ni har då ruskigt dåligt minne. :lol:
Sluta se upp till dessa inavel eller frukta dom på något sett, dom är ingenting, ett DIF man är van vid att se i år om vi kan bjuda upp på den hockeyn vi sett tidigare hade kört över Luleå i bäst av sju, vill vi gå hela vägen kan det vara bra att inleda med en het kvartsfinal istället för att skita på sig så fort Luleå kommer på tal.
Jag fruktar inte Luleå. Dessutom skiter jag inte på mig. Va fan är det för jävla text du lägger ut?
Mina påståenden grundar sig på statistik och historia. Jag är väl fan inte rädd för skotergänget om du tror det, däremot var det laget jag helst ville undvika i en kvartsfinal. Är det så jävla svårt att förstå?
Haha tagga ner eller använd den tonen över en öl framöver så kan vi diskutera Luleå närmare.
Om du läser mitt inlägg en gång till så finns det en editering som jag troligtvis postade efter att du redan hade tryckt för att svara :wink:
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Praetori skrev:
minalman skrev:

Jo men jag menar på fullaste allvar att även om Lule eller HV kuggar i så har de inte något att sätta emot ett DIF 17/18 som spelar ut hela registret. Kungligt försvar och presspel som de inte har spets nog att reda ut.
Visst skulle det krävas fullt fokus från samtliga men potentialen i denna årgång tillsammans med spelidén kan räcka till SM-guld om det kuggar i.

Enig.

I våra bästa stunder (vilka vi kunnat uppehålla under perioder under säsongen med goda resultat i matcherna/spelet som följd) finns det inget lag i årets SHL som kan sätta emot någonting. Det är inte hybris, det är inte önsketänkande som talar, det är ren och skär fakta.

Det finns en anledning till att vi har sköljt över ALLA topplag i säsongsspelet, vi har inte minusstatistik på ett enda av top6-lagen. Det är inte tillfälligheter.

Övrigt: Jag vill köra puckar ner i halsen på Luleå om vi nu får dem. Revansch. Kross. Kör över.

Dessutom, tidigare Play-In år har det väl ändå varit tätare matchat? Man gick väl 3 matcher på 4 dagar, en dags vila och sen kvartsfinal? Det här känns ju nästan som en fördel att få matcha mellan, när vi andra, som spelat oss till en direktplats i slutspelet, inte får göra det?
25/4-2025
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

daaviid skrev:
diftobbe89 skrev:
daaviid skrev:
diftobbe89 skrev:
Om du läser mitt inlägg en gång till så finns det en editering som jag troligtvis postade efter att du redan hade tryckt för att svara :wink:
Gott så daaviid, vi är båda redo för slutspel helt enkelt och lite hets har aldrig skadat.
Spela fult
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Skönt att ta andraplatsen trots allt. Nu gäller det att spelarna kommer igång till slutspelet, det är nu det gäller.

Stor sannolikhet att vi möter Luleå vilket inte heller är mitt favoritmotstånd men vi ska bara vinna en serie över sju matcher mot dom, så bra är dom inte. Och sedan finns det mycket känslor mellan oss som gör att det kan bli underhållande matcher.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar