Förutsättningar för att säkra andraplatsen: Örebro - Djurgården - Vi behöver minst en poäng Frölunda - Brynäs - Tar vi noll poäng i våran match klarar vi andraplatsen om Frölunda tar max två poäng
Vi måste med största sannolikhet minst kryssa i våran match för att kunna säkra andraplatsen och det tror jag att vi gör. Adam i mål.
Imorgon handlar det BARA om att sätta goda vanor inför slutspelet. Vill se ett fortsatt fall i samma riktning som gårdagens match, vill se energi och frenesi, en vilja att driva tempot, en vilja att äga puck, en vilja att ta den jobbiga vägen för att man kan å för att visa kvartsfinalmotståndare att vi inte viker ner oss. Vill se ett rejält spel i egen zon, ett synkat gäng som sköljer över i varje situation. Hård pinch, hårt spel, och driv. Ett bevis för sig själva och för fansen att vi inte på långa vägar är nöjda än. Vi ska längre.
Vill INTE se något jävla dutt i egen zon eller nån slöåkning. 100 i allt.
Typiskt att vi tycks ha åkt på skellefteåsjukan så här inför slutspelet.
Envisheten att alltid spela sig ur varje situation i egen zon har nu alltså gått överstyr.
Igår räddades vi av ett ineffektivt hv.
Imorgon lär ett avslappnat Örebro älska att plocka upp alla bjudningar vi numera delar ut i var och varannat byte.
Den osynkade checkingen är inte särskilt trevlig att beskåda heller.
Är Robban så lurig att han vågat träna på stenhårt nu inför slutet?
Är det bara trötta huvuden och ben som visar sig?
Hoppas på det........
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Idag hoppas jag att laget vill visa vilket typ utav lag dom vill vara i slutspelet. Jag vill se frenetisk skridskoåkning, stenhård forechecking som tvingar Grötebro att tillbringa minst 80% tid i egen zon, tuffa närkamper med rejäla tacklingar och effektivitet framför mål.
Kriga nu för fan! Visa vilka DIF är. Wiener ska käkas upp och den där fjollan Hellström ska grina illa utav smärta.