diftobbe89 skrev:Varför tror du det? Jag kanske har missat något här men när ryktades Dick in?
Jag sitter inte på någon hemlig information direkt, utan allt är spekulationer. Men de senaste månaderna indikerar starkt på att han kommer signa för oss.
I september 2017 var det inte aktuellt att spela i Djurgården, och han dementerade starkt att det ens är en möjlighet. Han fick frågan om spel i en Stockholmsklubb och svarade då:
- ”Gnaget. Jag spelade ungdomshockey där i några år. Hela min familj håller på AIK."
Sen kom uppgifter ut om att pendlandet är för jobbigt för honom, och i en intervju med Sportbladet i början av februari svarade han så här på frågan om att det bara finns en klubb i SHL att välja mellan:
- – Haha, mer än så vet jag inte. Jag ska prata med Färjestad efter OS om mitt optionsår. Men pendlandet är jobbigt, det kan jag säga. Vill man så går det, men det börjar bli tufft nu.
Går aik upp så kommer han garanterat att spela i AIK, det kan jag satsa mitt liv på. Men att de ska göra det känns väldigt osannolikt, och då har han bara Djurgården kvar att välja (såvida han inte ska pendla till typ Örebro). Hade inte Djurgården varit aktuellt hade han dementerat det i februari, men att han lätt skrattar åt frågan tyder på att han ändrat sin ståndpunkt och ser Djurgården som det kanske bästa alternativet.
Många kommer avsky en värvning av Dick, men jag är beredd att svälja det faktum att han är aikare. Kan fotbollen värva Walker kan hockeyn värva Dick. Det är en klasspelare som kan göra en enorm skillnad i vår jakt på framgångar kommande säsonger. Det vore ren och skär idioti att inte signa Dick om han vill spela för oss.