Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sensei skrev:
Salas skrev:
#10 skrev:Kaffe Dick lämnar efter nästa säsong...
Han spelar i Djurgården nästa säsong. Sannolikheten för det är väl 95%, där de övriga fem procentandelarna är om AIK tar klivet upp.

Många kommer vara negativa, men det är en spelartyp som vi i normala fall aldrig hade kunnat värva om det inte vore för hans bakgrund i Stockholm. Ska vi ta nya kliv behöver vi spelare som bryter mönstret.
Vore en väldigt trevlig värvning i kontrast till de sömniga namn som florerat hittils.
Yes, jag skulle kunna tänka mig... att gilla lite Dick :)

Ren klass
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Dick hos oss är det näst bästa efter att han lägger av.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

diftobbe89 skrev:Varför tror du det? Jag kanske har missat något här men när ryktades Dick in?
Jag sitter inte på någon hemlig information direkt, utan allt är spekulationer. Men de senaste månaderna indikerar starkt på att han kommer signa för oss.

I september 2017 var det inte aktuellt att spela i Djurgården, och han dementerade starkt att det ens är en möjlighet. Han fick frågan om spel i en Stockholmsklubb och svarade då:
  • ”Gnaget. Jag spelade ungdomshockey där i några år. Hela min familj håller på AIK."
Sen kom uppgifter ut om att pendlandet är för jobbigt för honom, och i en intervju med Sportbladet i början av februari svarade han så här på frågan om att det bara finns en klubb i SHL att välja mellan:
  • – Haha, mer än så vet jag inte. Jag ska prata med Färjestad efter OS om mitt optionsår. Men pendlandet är jobbigt, det kan jag säga. Vill man så går det, men det börjar bli tufft nu.
Går aik upp så kommer han garanterat att spela i AIK, det kan jag satsa mitt liv på. Men att de ska göra det känns väldigt osannolikt, och då har han bara Djurgården kvar att välja (såvida han inte ska pendla till typ Örebro). Hade inte Djurgården varit aktuellt hade han dementerat det i februari, men att han lätt skrattar åt frågan tyder på att han ändrat sin ståndpunkt och ser Djurgården som det kanske bästa alternativet.

Många kommer avsky en värvning av Dick, men jag är beredd att svälja det faktum att han är aikare. Kan fotbollen värva Walker kan hockeyn värva Dick. Det är en klasspelare som kan göra en enorm skillnad i vår jakt på framgångar kommande säsonger. Det vore ren och skär idioti att inte signa Dick om han vill spela för oss.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Grymt Salas. Tack för info.

Hoppas vi signar Axelsson.
Spela fult
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Skillnaden på Dick och Walker är att det finns stora frågetecken kring Dicks karaktär. Han har dessutom en historia av dåligt uppförande i DIF.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Givetvis ska vi plocka in Dicken om han vill spela här. Med Engqvist kvar i laget blir han inte heller "stjärnan" på samma sätt som han är i Färjestad. Kanske blir lite motivation till att faktiskt jobba varje byte.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Puckey

Inlägg av Puckey »

B.I.B.A skrev:Skillnaden på Dick och Walker är att det finns stora frågetecken kring Dicks karaktär. Han har dessutom en historia av dåligt uppförande i DIF.
Walker har iofs en utbredd historik av tvivelaktiga uppträdanden.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Puckey skrev:
B.I.B.A skrev:Skillnaden på Dick och Walker är att det finns stora frågetecken kring Dicks karaktär. Han har dessutom en historia av dåligt uppförande i DIF.
Japp, han var ju med i Idol..
Puckey

Inlägg av Puckey »

#10 skrev:
Puckey skrev:
Japp, han var ju med i Idol..
Tack och lov är han jävligt mycket bättre på frisparkar än falsetter.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Äh, släpp det där, han var ju bara en osnuten snorvalp då.

Till skillnad mot nu, då han är en tvättäkta skitstövel, men en väldigt bra sådan.
Det skulle vara underhållande med en opolerad stjärna i DIF, så man skriva spaltmeter i forumet om hur man stör sig på hans dryghet ...samtidigt som poängen trillar in för DIF :D
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
crike1

Inlägg av crike1 »

Man kanske kan dra paralleller mellan Dick och Zlatan. Då menar jag att båda var opolerade snorvalpar men där dom båda träffat starka kvinnor (även om det tog längre tid för Dick) som får dom att bli lite mer seriösa vid sidan av planen.
Svårt att se att dagens Dick låter sig hamna i fyllecell.

Jag skiter i hans lagsympatier, även om det blir väldigt roligt och se hur han skulle agera efter en vinst och en speciell ramsa dras igång.

Frågan är, passar han in i vår spelmodell? Jag har sett för lite av honom i år.
jaccan

Inlägg av jaccan »

Om inte annat vore han gudsänd för vårt icke befintliga powerplayspel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

crike1 skrev:Man kanske kan dra paralleller mellan Dick och Zlatan. Då menar jag att båda var opolerade snorvalpar men där dom båda träffat starka kvinnor (även om det tog längre tid för Dick) som får dom att bli lite mer seriösa vid sidan av planen.
Svårt att se att dagens Dick låter sig hamna i fyllecell.

Jag skiter i hans lagsympatier, även om det blir väldigt roligt och se hur han skulle agera efter en vinst och en speciell ramsa dras igång.

Frågan är, passar han in i vår spelmodell? Jag har sett för lite av honom i år.
Ah, jag tror det där är lite överskattat.
Eller snarare, ju mindre spets du har i truppen, desto viktigare blir systemet.

Skickliga spelare passar in i vilka spelsystem som helst
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

Med Axelsson och Palushaj in på forwardsidan så börjar jag bli mindre orolig
MathiasK

Inlägg av MathiasK »

Är det inte möjligt att NLA är ett alternativ för Axelsson eftersom han spelade där nyligen och förmodligen trivdes med de korta reseavstånden?
Låst