Klart, Tjärna är djurgårdare. Vi har alltid gått på det va?Therocket1 skrev:Varför det? Om finnen är bättre än Tjärna ska vi då ta Tjärna bara för att han är Tjärna? Låter lite smått dumt....
Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
-
Vad gäller Hagos har jag hört att det mer handlade om att han, liksom Kristian Gahn, hade svårt att se sig själv i en DIF-tröja som dom Gnagare dom är.Kall-El skrev: Lite märkligt dock att man kan "lova" speltid till denna spelare, men inte Hagos.
Det hedrar dom.
Jag gillar att det fortfarande spelar roll, hela rivaliteten.
Även om dom jävla fotbollsidioterna håller på som djur med att gräva upp planer och slänga rökfacklor osv...
Hatar dom osportsliga elementen som följer med fotbollen (och ger inte mycket för kvalitéten i svensk fotboll ändå)
Äntligen hockey!
- Lee Harvey Oswald
Enbom skrev:Och dom har uppgett AB som källa... herregudJockmaniac skrev:DN har skrivit att Ossi är klar också!!! :P
Den finske ishockeybacken Ossi Väänänen förstärker Djurgården, skriver Aftonbladets nätupplaga.
Ligger det nån sanning i detta kan vi nog fetglömma D.Tjärnqvist.
Det lär bli svettiga 10 första omgångar.
Instämmer. I den mån AB har rätt så har Tjärnqvist fått kontrakt med NHL eller gud förbjude.....Linköping.Lee Harvey Oswald skrev:Enbom skrev:Och dom har uppgett AB som källa... herregudJockmaniac skrev:DN har skrivit att Ossi är klar också!!! :P
Den finske ishockeybacken Ossi Väänänen förstärker Djurgården, skriver Aftonbladets nätupplaga.
Ligger det nån sanning i detta kan vi nog fetglömma D.Tjärnqvist.
Det lär bli svettiga 10 första omgångar.
- Ritterwand
Eftersom Tjärnqvist nu ska lira två matcher med Salzburg, varav en av dem mot LA Kings, så verkar Daniel nu vara relativt frisk och det verkar som han satsar hårt på att få ett NHL-kontrakt. Spelar han bra mot Kings så sprids ryktet fort..MB skrev:
Instämmer. I den mån AB har rätt så har Tjärnqvist fått kontrakt med NHL eller gud förbjude.....Linköping.
Begriper inte en grej bara. Vi har just nu tokbackbrist. Varför erbjöd inte vi Tjärna ett korttidskontrakt för? Kunde ju typ förlängas på veckobasis om så krävdes. Jag menar även om Tjärna bara lirat med ossi kanske 2-3 veckor hade han ändå gjort ett hästjobb iom våra skador samt att de två pjäser ansluter i slutet av oktober. NU skall vi istället spela med en ytterst begränsad backbesättning under hela starten av serien. Inte direkt bra om ni frågar mig.Ritterwand skrev:Eftersom Tjärnqvist nu ska lira två matcher med Salzburg, varav en av dem mot LA Kings, så verkar Daniel nu vara relativt frisk och det verkar som han satsar hårt på att få ett NHL-kontrakt. Spelar han bra mot Kings så sprids ryktet fort..MB skrev:
Instämmer. I den mån AB har rätt så har Tjärnqvist fått kontrakt med NHL eller gud förbjude.....Linköping.
- Ritterwand