Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Therocket1 skrev:Varför det? Om finnen är bättre än Tjärna ska vi då ta Tjärna bara för att han är Tjärna? Låter lite smått dumt....
Klart, Tjärna är djurgårdare. Vi har alltid gått på det va?
jensa11

Inlägg av jensa11 »

Vad skönt med att vi fick Ossi,om de stämmer! Nu hoppas jag att vi får en forward och att Tjärna skriver på.Men som några har skrivit redan,att om vi inte har pengar till nån forward så plocka upp nån junis.vi har ju några riktigt bra som säkert inte skulle göra bort sig om de fick chansen..
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

SN har skrivit att Ossi är klar också!!! :P
100% DJURGÅRDSJ***L
Adam Blomster

Inlägg av Adam Blomster »

Aftonblaskan verkar vara säker, men man vet ju aldrig :lol:

Riktigt grymm värvning om detta stämmer !! Tänk om Tjärna kmr också, då kan ingen snacka om dålig backbesättning
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Jockmaniac skrev:DN har skrivit att Ossi är klar också!!! :P
Och dom har uppgett AB som källa... herregud

Den finske ishockeybacken Ossi Väänänen förstärker Djurgården, skriver Aftonbladets nätupplaga.
fd skuggan

Inlägg av fd skuggan »

Kall-El skrev: Lite märkligt dock att man kan "lova" speltid till denna spelare, men inte Hagos.
Vad gäller Hagos har jag hört att det mer handlade om att han, liksom Kristian Gahn, hade svårt att se sig själv i en DIF-tröja som dom Gnagare dom är.

Det hedrar dom.
Jag gillar att det fortfarande spelar roll, hela rivaliteten.

Även om dom jävla fotbollsidioterna håller på som djur med att gräva upp planer och slänga rökfacklor osv...
Hatar dom osportsliga elementen som följer med fotbollen (och ger inte mycket för kvalitéten i svensk fotboll ändå)

Äntligen hockey!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Enbom skrev:

Den finske ishockeybacken Ossi Väänänen förstärker Djurgården, skriver Aftonbladets nätupplaga.

Ligger det nån sanning i detta kan vi nog fetglömma D.Tjärnqvist.
Det lär bli svettiga 10 första omgångar.
MB

Inlägg av MB »

Lee Harvey Oswald skrev:
Enbom skrev:

Ligger det nån sanning i detta kan vi nog fetglömma D.Tjärnqvist.
Det lär bli svettiga 10 första omgångar.
Instämmer. I den mån AB har rätt så har Tjärnqvist fått kontrakt med NHL eller gud förbjude.....Linköping.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Suck, han kommer inte gå till Linköping. För trettioelfte gången. :)
Användarvisningsbild
Lunkan

Inlägg av Lunkan »

Börjar bli dags för DIF att bekräfta detta nu, AB är ju ungefär lika pålitligt som en pitbull på rohypnol...
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

MB skrev:
Instämmer. I den mån AB har rätt så har Tjärnqvist fått kontrakt med NHL eller gud förbjude.....Linköping.
Eftersom Tjärnqvist nu ska lira två matcher med Salzburg, varav en av dem mot LA Kings, så verkar Daniel nu vara relativt frisk och det verkar som han satsar hårt på att få ett NHL-kontrakt. Spelar han bra mot Kings så sprids ryktet fort..
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Ritterwand skrev:
MB skrev:
Eftersom Tjärnqvist nu ska lira två matcher med Salzburg, varav en av dem mot LA Kings, så verkar Daniel nu vara relativt frisk och det verkar som han satsar hårt på att få ett NHL-kontrakt. Spelar han bra mot Kings så sprids ryktet fort..
Begriper inte en grej bara. Vi har just nu tokbackbrist. Varför erbjöd inte vi Tjärna ett korttidskontrakt för? Kunde ju typ förlängas på veckobasis om så krävdes. Jag menar även om Tjärna bara lirat med ossi kanske 2-3 veckor hade han ändå gjort ett hästjobb iom våra skador samt att de två pjäser ansluter i slutet av oktober. NU skall vi istället spela med en ytterst begränsad backbesättning under hela starten av serien. Inte direkt bra om ni frågar mig.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Hockeyligan tillåter inte korttidskontrakt. Modo försökte väl få dispens för Forsberg tidigare i höst som inte godkändes har jag för mig?
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Fricke skrev:Hockeyligan tillåter inte korttidskontrakt. Modo försökte väl få dispens för Forsberg tidigare i höst som inte godkändes har jag för mig?
Har också hört det där. Förmodligen stämmer det, vårt förbund verkar älska att hitta på såna där små regler.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Jag tycker det är väldigt oroväckande att ingen mer än AB har gått ut med att Väänänen är klar. Varför skulle DIF hålla det hemligt om det är klart?
i
Skriv svar