Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Ett halvår är ju säsongen ut.

Vad gäller Tjärnqvist kunde han ju lika gärna lirat ett par matcher med oss som med Salzburg, kan man tycka. Det hade varit perfekt för oss om han lirade nu innan finnen och Marusak kom. Men man får väl anta att Salzburg betalar riktgit bra.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Vi har ju en forwardsuppsättning som är bättre än förra årets. Att vi nu har chansen att få en backuppsättning som är top3 i elitserien talar för att Djurgårdens IF återigen blir ett topplag.

Med Tjärna och denna finnen då såklart =)
isolerad

Inlägg av isolerad »

Trevligt med ett nyförvärv med så starka meriter!

DIF_Soldier skrev:
Enbom skrev:Tjärna umgås med DIF-laget i allmänhet, och han har sagt att om han får träna med DIF så går han inte till något annat lag i ES. Förstår inte varför ni är oroliga över det. :)
Jo för att nu fyllde vi precis den sista backplatsen. Varför ska Tjärna visa lojalitet när vi i princip vänt honom ryggen? Det absolut bästa för honom själv är ju att gå till LHC och pengarna.

Dock har Ossi bara ett kontrakt på ett halvår. Är han kanske en tillfällig lösning? Förväntar man sig att Ronnie blir borta en längre tid?
Vaddå vänt Tjärna ryggen? På vilket sätt? Det finns nog plats för Tjärna också. Bara peta Ericsson eller nån annan.

Ossi har väl ett artistkontrakt? Precis som Marusak?

Sen undrar jag hur man ska använda Ossi. Ingen poängmakare direkt. Någon som sett honom spela?
i
Christer

Inlägg av Christer »

DIF_Soldier skrev:Kanske DIF-ledningen leker med tanken att låta Ronnie gå? Det absolut bästa vore ju att släppa Ericsson och kontraktera Tjärnqvist. Vi ska komma ihåg att Ossis kontrakt endast gäller ett halvår.

...sedan ska vi ha en forward också. Har vi råd med en måskytt och Tjärna?

Baksidan med Ossi är som sagt hans korta kontrakt och hans väntetid på 10 omgångar. Dessutom ökar chanserna att Tjärna väljer LHC ändå. Och då får vi skylla oss själva.

Var bara tvungen, du menar "Riskerna" va :wink: :wink: :wink:
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Ossi är en tvåvägsback med defensiven som sin specialité. Duktig skridskoåkare trots sin storlek, rörlig och tar inte dumma utvisningar.
Bild
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Trots allt fortsätter jag hoppas på en forward. Vore märkligt att bara ha 12 forwards i truppen. EN skada och vi har inte fullt lag. Helt sjukt faktiskt.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Både Guter och Lindström har visat att de vill slåss om en plats i laget. Sen har vi Calle Gustafsson, Wille Wallén, Jacob Josefsson, Henrik Eriksson och Patrik Cehlin bl.a. som knackar på dörren.

Tror inte vi gör någon mer forwardsvärning i år om inte någon av toppspelarna går sönder.
Bild
Användarvisningsbild
Kid Notorious
Säsongskort: Ja

Inlägg av Kid Notorious »

jensa öhling skrev:Trots allt fortsätter jag hoppas på en forward. Vore märkligt att bara ha 12 forwards i truppen. EN skada och vi har inte fullt lag. Helt sjukt faktiskt.
Kan tänka mej att om dom nu satsar på att få in denna finne och förhoppningsvis oxå Tjärna, så läggs forward-letandet så att säga på is. Flera juniorer har ju visat framfötterna på försäsongen och dom kanske ser en lösning där istället.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Christer skrev:
DIF_Soldier skrev:Kanske DIF-ledningen leker med tanken att låta Ronnie gå? Det absolut bästa vore ju att släppa Ericsson och kontraktera Tjärnqvist. Vi ska komma ihåg att Ossis kontrakt endast gäller ett halvår.

Baksidan med Ossi är som sagt hans korta kontrakt och hans väntetid på 10 omgångar. Dessutom ökar chanserna att Tjärna väljer LHC ändå. Och då får vi skylla oss själva.

Det var självklart så jag menade. :P
Det tycker jag är konstigt, som sagt. Ossi är ju mer defensiv än offensiv och jag som trodde att vi letade efter en renodlad PP-back, även om Ossi har offensiva kvallitéer också.

Isolerad: "Vänt ryggen" kanske var fel ordval, men det ger (tror jag) en väldigt negativ signal åt Tjärna. Självklart kan vi peta Ericsson, men jag tror inte att så blir fallet.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Therocket1 skrev:Ossi är en tvåvägsback med defensiven som sin specialité. Duktig skridskoåkare trots sin storlek, rörlig och tar inte dumma utvisningar.
Lägg där till en fullt godkänd klubbteknik.

Folk säger att han kan vara en 4/5-back i NHL, och att han är bättre än Malik, om det stämmer vet jag ej. Med sin storlek så är det ingen som undkommer att bli mosad när Ossi kommer i fart.
Senast redigerad av Crashmash den 2007-09-23 22:46:02, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Hellre Tjärna än någon finne...
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Varför det? Om finnen är bättre än Tjärna ska vi då ta Tjärna bara för att han är Tjärna? Låter lite smått dumt....
Bild
isolerad

Inlägg av isolerad »

Är det nån annan än aftonbladet som gått ut med nyheten? Lite oroande.
i
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Riktigt bra backvärvning! Att Tjärna spelar för Salzburg är nog inget att oroa sig för. Det är under "Red-bull-turnering" - antagligen vill han känna hur det känns att få spela igen...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

DIF_Soldier skrev:
Christer skrev:

Det var självklart så jag menade. :P
Det tycker jag är konstigt, som sagt. Ossi är ju mer defensiv än offensiv och jag som trodde att vi letade efter en renodlad PP-back, även om Ossi har offensiva kvallitéer också.

Isolerad: "Vänt ryggen" kanske var fel ordval, men det ger (tror jag) en väldigt negativ signal åt Tjärna. Självklart kan vi peta Ericsson, men jag tror inte att så blir fallet.
Man har väl fått upp ögonen och insett att backbesättningen inte håller vare sig framåt eller bakåt om man säger så. Tror dock fortfarande det finns plats för Daniel och denne Finne nog mest är signad för att täcka upp skadorna på Ronnie och Eklund. ( Vår backbesättning är ju rätt gammal och med åldern kommer dessutom krämpor som ett brev på posten. Flera backar är dessutom av godo, då kanske man slipper se Ericsson och frylén göra annat än värma bänk.)

Och som någon annan skrev ovan, vi har många unga intressanta forwards i u20, plocka upp någon av dessa vid skador istället. Tror nog vi skulle ha större nytta av Daniel jämfört med en invärvad chansning i alla fall. De
Skriv svar