Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
Trevligt med ett nyförvärv med så starka meriter!
Ossi har väl ett artistkontrakt? Precis som Marusak?
Sen undrar jag hur man ska använda Ossi. Ingen poängmakare direkt. Någon som sett honom spela?
Vaddå vänt Tjärna ryggen? På vilket sätt? Det finns nog plats för Tjärna också. Bara peta Ericsson eller nån annan.DIF_Soldier skrev:Jo för att nu fyllde vi precis den sista backplatsen. Varför ska Tjärna visa lojalitet när vi i princip vänt honom ryggen? Det absolut bästa för honom själv är ju att gå till LHC och pengarna.Enbom skrev:Tjärna umgås med DIF-laget i allmänhet, och han har sagt att om han får träna med DIF så går han inte till något annat lag i ES. Förstår inte varför ni är oroliga över det. :)
Dock har Ossi bara ett kontrakt på ett halvår. Är han kanske en tillfällig lösning? Förväntar man sig att Ronnie blir borta en längre tid?
Ossi har väl ett artistkontrakt? Precis som Marusak?
Sen undrar jag hur man ska använda Ossi. Ingen poängmakare direkt. Någon som sett honom spela?
i
DIF_Soldier skrev:Kanske DIF-ledningen leker med tanken att låta Ronnie gå? Det absolut bästa vore ju att släppa Ericsson och kontraktera Tjärnqvist. Vi ska komma ihåg att Ossis kontrakt endast gäller ett halvår.
...sedan ska vi ha en forward också. Har vi råd med en måskytt och Tjärna?
Baksidan med Ossi är som sagt hans korta kontrakt och hans väntetid på 10 omgångar. Dessutom ökar chanserna att Tjärna väljer LHC ändå. Och då får vi skylla oss själva.
Var bara tvungen, du menar "Riskerna" va

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
-
- Kid Notorious
- Säsongskort: Ja
Kan tänka mej att om dom nu satsar på att få in denna finne och förhoppningsvis oxå Tjärna, så läggs forward-letandet så att säga på is. Flera juniorer har ju visat framfötterna på försäsongen och dom kanske ser en lösning där istället.jensa öhling skrev:Trots allt fortsätter jag hoppas på en forward. Vore märkligt att bara ha 12 forwards i truppen. EN skada och vi har inte fullt lag. Helt sjukt faktiskt.
- DIF_Soldier
Det var självklart så jag menade.Christer skrev:DIF_Soldier skrev:Kanske DIF-ledningen leker med tanken att låta Ronnie gå? Det absolut bästa vore ju att släppa Ericsson och kontraktera Tjärnqvist. Vi ska komma ihåg att Ossis kontrakt endast gäller ett halvår.
Baksidan med Ossi är som sagt hans korta kontrakt och hans väntetid på 10 omgångar. Dessutom ökar chanserna att Tjärna väljer LHC ändå. Och då får vi skylla oss själva.
Var bara tvungen, du menar "Riskerna" va![]()
![]()

Det tycker jag är konstigt, som sagt. Ossi är ju mer defensiv än offensiv och jag som trodde att vi letade efter en renodlad PP-back, även om Ossi har offensiva kvallitéer också.
Isolerad: "Vänt ryggen" kanske var fel ordval, men det ger (tror jag) en väldigt negativ signal åt Tjärna. Självklart kan vi peta Ericsson, men jag tror inte att så blir fallet.
Säg den glädje som varar
Lägg där till en fullt godkänd klubbteknik.Therocket1 skrev:Ossi är en tvåvägsback med defensiven som sin specialité. Duktig skridskoåkare trots sin storlek, rörlig och tar inte dumma utvisningar.
Folk säger att han kan vara en 4/5-back i NHL, och att han är bättre än Malik, om det stämmer vet jag ej. Med sin storlek så är det ingen som undkommer att bli mosad när Ossi kommer i fart.
Senast redigerad av Crashmash den 2007-09-23 22:46:02, redigerad totalt 1 gånger.
-
Man har väl fått upp ögonen och insett att backbesättningen inte håller vare sig framåt eller bakåt om man säger så. Tror dock fortfarande det finns plats för Daniel och denne Finne nog mest är signad för att täcka upp skadorna på Ronnie och Eklund. ( Vår backbesättning är ju rätt gammal och med åldern kommer dessutom krämpor som ett brev på posten. Flera backar är dessutom av godo, då kanske man slipper se Ericsson och frylén göra annat än värma bänk.)DIF_Soldier skrev:Det var självklart så jag menade.Christer skrev:DIF_Soldier skrev:Kanske DIF-ledningen leker med tanken att låta Ronnie gå? Det absolut bästa vore ju att släppa Ericsson och kontraktera Tjärnqvist. Vi ska komma ihåg att Ossis kontrakt endast gäller ett halvår.
Var bara tvungen, du menar "Riskerna" va![]()
![]()
Det tycker jag är konstigt, som sagt. Ossi är ju mer defensiv än offensiv och jag som trodde att vi letade efter en renodlad PP-back, även om Ossi har offensiva kvallitéer också.
Isolerad: "Vänt ryggen" kanske var fel ordval, men det ger (tror jag) en väldigt negativ signal åt Tjärna. Självklart kan vi peta Ericsson, men jag tror inte att så blir fallet.
Och som någon annan skrev ovan, vi har många unga intressanta forwards i u20, plocka upp någon av dessa vid skador istället. Tror nog vi skulle ha större nytta av Daniel jämfört med en invärvad chansning i alla fall. De