Säsongen 17/18

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DRC
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av DRC »

Hildi skrev:Måste slå ett slag för Urbom som kommit tillbaka och styrt upp i egen zon när han är inne.
Och inte ens en utvisning sedan comebacken.

Seriens bäst back.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Säsongen 17/18

Inlägg av MarcusDaze »

Satt och kikade lite på kontrakterade och ej kontrakterade spelare nästa år.
Jag har ej tagit eventuella rykten i allt för stor åtanke här.

Backar:

Högström - Pettersson
Lagesson - Hultström
X - Nilsson
X

Tycker att det är en väldigt bra uppställning och jag ser gärna att Urbom och Bernhardt tar dom sista två platserna. Vi behöver inte spetsa. Endast bredda, vilket vi bör göra från juniorleden för att täcka upp vid skador osv.

Forwards:
(Förutsatt att Ante blir fullt återställd)

X - Ante - X
Lundh - Vejdemo/X - Bergfors
X - Vejdemo/X - Brodin
Davidsson - Davidsson - AJF
Hank

Här ser jag att Linus Johansson är center X.
Till höger och vänster om ante vill jag ha spetsförvärv. Vänster forward 3 har vi säkert ”redan klar”.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Hildi skrev:Måste slå ett slag för Urbom som kommit tillbaka och styrt upp i egen zon när han är inne.
Håller med. Men Lagesson, där snackar vi unsung hero. Spelat i stort sett alla matcher, I det närmaste felfri. I min mening vår bästa back sett över säsongen. Han gör sin roll exemplariskt.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

DIF_Soldier skrev:
Håller med. Men Lagesson, där snackar vi unsung hero. Spelat i stort sett alla matcher, I det närmaste felfri. I min mening vår bästa back sett över säsongen. Han gör sin roll exemplariskt.
Näst bästa efter Urbom.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Ang. Högström - det förvånar mig inte att han verkar så oinspirerad. Har varit dominant i SHL, men valdes bort från OS efter någon medioker landskamp under hösten. När vi äntligen ser ut att kunna gå långt i ligan blir vår viktigaste spelare skadad, och plötsligt störtdök sannolikheten att gå långt ett slutspel. Därutöver ser han återigen hur halva laget verkar monteras ned redan innan säsongen är över med Ljungh & Lundh på väg bort, Brodin är säkert sugen på KHL han också och vem vet hur många av ynglingarna som är på väg till NHL/AHL. Det är säkert flera i laget som inte riktigt tror på Djurgården just nu, känns jävligt angeläget att vi äntligen får spela semi åtminstone så att spelarna känner att skeppet rör på sig. Förhoppningsvis är Ante på bättringsvägen, annars måste det komma in någonting vasst snart för att visa att vi inte står och faller med en spelare.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Puckey skrev:Ang. Högström - det förvånar mig inte att han verkar så oinspirerad. Har varit dominant i SHL, men valdes bort från OS efter någon medioker landskamp under hösten. När vi äntligen ser ut att kunna gå långt i ligan blir vår viktigaste spelare skadad, och plötsligt störtdök sannolikheten att gå långt ett slutspel. Därutöver ser han återigen hur halva laget verkar monteras ned redan innan säsongen är över med Ljungh & Lundh på väg bort, Brodin är säkert sugen på KHL han också och vem vet hur många av ynglingarna som är på väg till NHL/AHL. Det är säkert flera i laget som inte riktigt tror på Djurgården just nu, känns jävligt angeläget att vi äntligen får spela semi åtminstone så att spelarna känner att skeppet rör på sig. Förhoppningsvis är Ante på bättringsvägen, annars måste det komma in någonting vasst snart för att visa att vi inte står och faller med en spelare.
Är det du som är Högström? Låter ju som att känslorna du lägger hos nummer 4 är självupplevda.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Puckey

Inlägg av Puckey »

minalman skrev:
Puckey skrev:Ang. Högström - det förvånar mig inte att han verkar så oinspirerad. Har varit dominant i SHL, men valdes bort från OS efter någon medioker landskamp under hösten. När vi äntligen ser ut att kunna gå långt i ligan blir vår viktigaste spelare skadad, och plötsligt störtdök sannolikheten att gå långt ett slutspel. Därutöver ser han återigen hur halva laget verkar monteras ned redan innan säsongen är över med Ljungh & Lundh på väg bort, Brodin är säkert sugen på KHL han också och vem vet hur många av ynglingarna som är på väg till NHL/AHL. Det är säkert flera i laget som inte riktigt tror på Djurgården just nu, känns jävligt angeläget att vi äntligen får spela semi åtminstone så att spelarna känner att skeppet rör på sig. Förhoppningsvis är Ante på bättringsvägen, annars måste det komma in någonting vasst snart för att visa att vi inte står och faller med en spelare.
Är det du som är Högström? Låter ju som att känslorna du lägger hos nummer 4 är självupplevda.
Absolut, men den känslan lär inte bara finnas hos oss supporters.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Högström spelar mer o mer nonchalant. Stundtals ser det fan skrämmande nonchalant ut. Nä fan ryck upp dig eller har det skurit sig totalt mellan dig o DIF? Nått är det ju uppenbart!
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Då börjar den absolut tuffaste biten av säsongen nu då.

6 matcher på 10 dagar.

Dubbelmöte med Frölunda och Luleå.

Hur fan satte de det här schemat egentligen? Känns som laget kommer storkna efter hälften.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Vikas skrev:Då börjar den absolut tuffaste biten av säsongen nu då.

6 matcher på 10 dagar.

Dubbelmöte med Frölunda och Luleå.

Hur fan satte de det här schemat egentligen? Känns som laget kommer storkna efter hälften.
Anledningen är väl två bokstäver: OS
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Kloka ord. Han är en människa med känslor. Förtjänar att spela final.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

DIF_Soldier skrev:
Håller med, finns nog ingen som kan gå från nationalhjälte till sopa så snabbt som Urbom. Lagesson har blivit lite av en personlig favorit.
Lempianen

Inlägg av Lempianen »

gaspo skrev:Högström spelar mer o mer nonchalant. Stundtals ser det fan skrämmande nonchalant ut. Nä fan ryck upp dig eller har det skurit sig totalt mellan dig o DIF? Nått är det ju uppenbart!
Helt säker på att det skurit sej rejält mellan Högström och burken och att det är en bidragande effekt..
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Lempianen skrev:
gaspo skrev:Högström spelar mer o mer nonchalant. Stundtals ser det fan skrämmande nonchalant ut. Nä fan ryck upp dig eller har det skurit sig totalt mellan dig o DIF? Nått är det ju uppenbart!
Helt säker på att det skurit sej rejält mellan Högström och burken och att det är en bidragande effekt..
Tror jag inte ett dugg på. Han har sett lika nonchalant ut på sistone även när Burken varit skadad/sjuk.
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Lempianen skrev:
Detta tror jag inte på, tror bara han är i en fas där han är besviken att vara utanför OS och mitt i en serielunk. Tycker man dock såg mer idag att han blixtrar till som vid Toms 4-0 mål.

Vi har redan nu med 14 matcher kvar gjort fler mål än efter en hel säsong ifjol, ganska anmärkningsvärt.
Skriv svar