Och inte ens en utvisning sedan comebacken.Hildi skrev:Måste slå ett slag för Urbom som kommit tillbaka och styrt upp i egen zon när han är inne.
Seriens bäst back.
Och inte ens en utvisning sedan comebacken.Hildi skrev:Måste slå ett slag för Urbom som kommit tillbaka och styrt upp i egen zon när han är inne.
Håller med. Men Lagesson, där snackar vi unsung hero. Spelat i stort sett alla matcher, I det närmaste felfri. I min mening vår bästa back sett över säsongen. Han gör sin roll exemplariskt.Hildi skrev:Måste slå ett slag för Urbom som kommit tillbaka och styrt upp i egen zon när han är inne.
Näst bästa efter Urbom.DIF_Soldier skrev:Håller med. Men Lagesson, där snackar vi unsung hero. Spelat i stort sett alla matcher, I det närmaste felfri. I min mening vår bästa back sett över säsongen. Han gör sin roll exemplariskt.Hildi skrev:Måste slå ett slag för Urbom som kommit tillbaka och styrt upp i egen zon när han är inne.
Är det du som är Högström? Låter ju som att känslorna du lägger hos nummer 4 är självupplevda.Puckey skrev:Ang. Högström - det förvånar mig inte att han verkar så oinspirerad. Har varit dominant i SHL, men valdes bort från OS efter någon medioker landskamp under hösten. När vi äntligen ser ut att kunna gå långt i ligan blir vår viktigaste spelare skadad, och plötsligt störtdök sannolikheten att gå långt ett slutspel. Därutöver ser han återigen hur halva laget verkar monteras ned redan innan säsongen är över med Ljungh & Lundh på väg bort, Brodin är säkert sugen på KHL han också och vem vet hur många av ynglingarna som är på väg till NHL/AHL. Det är säkert flera i laget som inte riktigt tror på Djurgården just nu, känns jävligt angeläget att vi äntligen får spela semi åtminstone så att spelarna känner att skeppet rör på sig. Förhoppningsvis är Ante på bättringsvägen, annars måste det komma in någonting vasst snart för att visa att vi inte står och faller med en spelare.
Absolut, men den känslan lär inte bara finnas hos oss supporters.minalman skrev:Är det du som är Högström? Låter ju som att känslorna du lägger hos nummer 4 är självupplevda.Puckey skrev:Ang. Högström - det förvånar mig inte att han verkar så oinspirerad. Har varit dominant i SHL, men valdes bort från OS efter någon medioker landskamp under hösten. När vi äntligen ser ut att kunna gå långt i ligan blir vår viktigaste spelare skadad, och plötsligt störtdök sannolikheten att gå långt ett slutspel. Därutöver ser han återigen hur halva laget verkar monteras ned redan innan säsongen är över med Ljungh & Lundh på väg bort, Brodin är säkert sugen på KHL han också och vem vet hur många av ynglingarna som är på väg till NHL/AHL. Det är säkert flera i laget som inte riktigt tror på Djurgården just nu, känns jävligt angeläget att vi äntligen får spela semi åtminstone så att spelarna känner att skeppet rör på sig. Förhoppningsvis är Ante på bättringsvägen, annars måste det komma in någonting vasst snart för att visa att vi inte står och faller med en spelare.
Anledningen är väl två bokstäver: OSVikas skrev:Då börjar den absolut tuffaste biten av säsongen nu då.
6 matcher på 10 dagar.
Dubbelmöte med Frölunda och Luleå.
Hur fan satte de det här schemat egentligen? Känns som laget kommer storkna efter hälften.
Kloka ord. Han är en människa med känslor. Förtjänar att spela final.Puckey skrev:Ang. Högström - det förvånar mig inte att han verkar så oinspirerad. Har varit dominant i SHL, men valdes bort från OS efter någon medioker landskamp under hösten. När vi äntligen ser ut att kunna gå långt i ligan blir vår viktigaste spelare skadad, och plötsligt störtdök sannolikheten att gå långt ett slutspel. Därutöver ser han återigen hur halva laget verkar monteras ned redan innan säsongen är över med Ljungh & Lundh på väg bort, Brodin är säkert sugen på KHL han också och vem vet hur många av ynglingarna som är på väg till NHL/AHL. Det är säkert flera i laget som inte riktigt tror på Djurgården just nu, känns jävligt angeläget att vi äntligen får spela semi åtminstone så att spelarna känner att skeppet rör på sig. Förhoppningsvis är Ante på bättringsvägen, annars måste det komma in någonting vasst snart för att visa att vi inte står och faller med en spelare.
Håller med, finns nog ingen som kan gå från nationalhjälte till sopa så snabbt som Urbom. Lagesson har blivit lite av en personlig favorit.DIF_Soldier skrev:Håller med. Men Lagesson, där snackar vi unsung hero. Spelat i stort sett alla matcher, I det närmaste felfri. I min mening vår bästa back sett över säsongen. Han gör sin roll exemplariskt.Hildi skrev:Måste slå ett slag för Urbom som kommit tillbaka och styrt upp i egen zon när han är inne.
Helt säker på att det skurit sej rejält mellan Högström och burken och att det är en bidragande effekt..gaspo skrev:Högström spelar mer o mer nonchalant. Stundtals ser det fan skrämmande nonchalant ut. Nä fan ryck upp dig eller har det skurit sig totalt mellan dig o DIF? Nått är det ju uppenbart!
Tror jag inte ett dugg på. Han har sett lika nonchalant ut på sistone även när Burken varit skadad/sjuk.Lempianen skrev:Helt säker på att det skurit sej rejält mellan Högström och burken och att det är en bidragande effekt..gaspo skrev:Högström spelar mer o mer nonchalant. Stundtals ser det fan skrämmande nonchalant ut. Nä fan ryck upp dig eller har det skurit sig totalt mellan dig o DIF? Nått är det ju uppenbart!
Detta tror jag inte på, tror bara han är i en fas där han är besviken att vara utanför OS och mitt i en serielunk. Tycker man dock såg mer idag att han blixtrar till som vid Toms 4-0 mål.Lempianen skrev:Helt säker på att det skurit sej rejält mellan Högström och burken och att det är en bidragande effekt..gaspo skrev:Högström spelar mer o mer nonchalant. Stundtals ser det fan skrämmande nonchalant ut. Nä fan ryck upp dig eller har det skurit sig totalt mellan dig o DIF? Nått är det ju uppenbart!