Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av mb81 »

android skrev:Jag är rätt spänd inför nästa säsongs-silly redan nu. Vi har en bra grundtrupp redan nu och budgeten lär vara ett antal miljoner högre i och med NE. Sedan finns det ju en del Djurgårdare, stockholmare och andra som kopplats till DIF senaste åren (stretchar trådens syfte något).

Utgående kontrakt
Staffan Kronwall - Börjar bli till åren men redan uppe i 20 pinnar i KHL samt lagkapten.
John Norman - Har börjat bra i KHL i år.
Patrick Zackrisson - Har också börjat bra
Jonas Ahnelöv - Verkar också ha börjat bra i KHL.
Jonas Enroth - Vass keeper enligt mig.
Linus Videll - Legat runt 30 poäng i KHL senaste säsongerna
Viktor Lööv - Lite bortglömd i AHL. Jag tycker att han var riktigt stabil i Modo för ett gäng år sedan
Erik Gustafsson - Höll på att etablera sig i NHL för någon säsong sedan. Tappade den platsen förra säsongen.
Lukas Bengtsson - Lite skadedrabbad men var duktig i Frölunda
Philip Holm - Den förlorade sonen.
Tobias Lindberg - en av de mest spännande juniorspelarna jag sett när jag följde juniorhockeyn nogrannare.
Fredrik Claesson - Lite samma som Erik G.
Nicklas Danielsson - Droppat en hel del i produktionen senaste åren.
Detta hör väl hemma i nästa års sillytråd. Som Androiden är jag också riktigt peppad på sillyn redan. Rätt spelare har vi kontrakt med(och Hank).
Förutom NE så är det betydligt högre tv-pengar nästa säsong. Det borde betyda att vi kan spetsa laget rätt ordentligt.
Sen vill jag inte ha så stor omsättning på folk heller. Men Falk,Ridderwall, och Ahlén borde inte få förlängt. Possler är väl tveksamt. Han är ändå ung och vill ge honom lite mer tid innan jag bestämmer mig där. Sen lär vi nog tappa Vejdemo till nordamerika. Hoppas resten av junisarna stannar en säsong till. Sen tror jag inte man förlänger med Burken heller.
Annars tror jag man förlänger med resten.

Falk ut- Ny back in. Gärna någon av ovanstående.
Ahlén ut- Brodin in. Brodin blir som ett nyförvärv.
Ridderwall ut- Har förmodligen riktigt bra betalt. Här kan vi få in en ny spetsforward.
Burken ut- En målskytt i Burkens klass åtminstone. Skulle gärna ha Burken kvar men åldern är lite väl hög.
Vejdemo ut- Gärna Norman. Mycket dyrare men med NE och tv-pengar.
Possler ut- Antingen Possler på ett billigt kontrakt eller en ung kille med potential från allsvenskan.
Detta borde vi ha råd med.

Reideborn(Jocke)

Pettersson-Högström
Hultström-Urbom
Nilsson-Ny
Bernhardt

Lundh-Ante-Ny
Ny-Ljungh-Bergfors
AJF-Macdavid-Davidsson
Ny-Johansson-Brodin
Ny,Hank

Känns som vi kan ha en riktigt spetsig forwardssida kommande säsong om Jocke sköter sina kort rätt.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Kul Classe! :D Säsongens första kasse i Globen
crike1

Inlägg av crike1 »

Sillen gör mål i Luleås tröja på pass från Kovacs. Kom lite kräk i munnen där.
jaccan

Inlägg av jaccan »

Holm uppkallad till Vancouver. Kommer han få spela center månntro?
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

jaccan skrev:Holm uppkallad till Vancouver. Kommer han få spela center månntro?
Njae, tvek då han inte har några med Hanks eller Ahléns kaliber i laget som kan backa upp honom.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Landeskog avstängd fyra NHL-matcher för crosschecking. Sjukt fult av honom måste man säga. Utöver det måste han betala $119,815.68 (alltså runt 1 miljon kronor). Nu tjänar han ju så enorma summor, men ändå... :shock: :shock: :shock:

https://www.nhl.com/news/colorado-avala ... -293418024
Praetori

Inlägg av Praetori »

Övertänd. Den första är väl begriplig men offret hamnar ju lågt och att Gabbe inte håller igen där är riktigt dåligt.
NHL vet ju dock att stämma i bäcken. Det är en saftig bötessumma och 4 matcher är mycket för en lagkapten och för en cross.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Haha, det var en skaplig cross check!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Praetori

Inlägg av Praetori »

sensei skrev:Haha, det var en skaplig cross check!
Den skulle jag lätt ta för en mille av Gabbe. 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Benjamin L. Willard skrev:
Henke_F skrev:https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/227569

Snyggt genomkört och mål av Sörensen här om natten. =)
Trots det får han börja säsongen i AHL

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Uppkallad till Sharks igår och fick hyfsat med speltid i natt mot Caps.
San Jose har gått knackigt på senaste tiden och har ett gäng borta med skador. Sörensen gjorde väl inget fantastiskt intryck men svårt med dryga kvarten spelad. Bra i sista dock men blir rånad på både mål och assist trots ett par fina aktioner.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Igår fick sören testa på att veva lite också. Blir påhoppad och överaskad men viker sig inte. Var kul att se, trodde inte han skulle ställa sig när han åkte ner på knä, men han visade vilken klubb han tillhör innan! ;)
Praetori

Inlägg av Praetori »

Detblir3poäng skrev:Igår fick sören testa på att veva lite också. Blir påhoppad och överaskad men viker sig inte. Var kul att se, trodde inte han skulle ställa sig när han åkte ner på knä, men han visade vilken klubb han tillhör innan! ;)
Ja, en annan satt och halvsov i TV-soffan men där vaknade man till. Dzingel var nog putt för att han inte fick inte pucken och Sörensen var på bra och störde, då tappade han det totalt och började veva. På gränsen till överfall men Sören stod upp bra.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Davidsson och Fjällby gjorde båda mål i för-jvm krossen av Danmark (13-1).
Donkels-2.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-2.0 »

Praetori skrev:Davidsson och Fjällby gjorde båda mål i för-jvm krossen av Danmark (13-1).
Rent principiellt borde dom vara givna men man vet inte med Montén för han är besynnerlig
Ceterum censeo Solna esse delendam
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Donkels-2.0 skrev:
Praetori skrev:Davidsson och Fjällby gjorde båda mål i för-jvm krossen av Danmark (13-1).
Rent principiellt borde dom vara givna men man vet inte med Montén för han är besynnerlig
Då är väl Grönborg/Popovic aningen märkligare som inte ens ville ge SHLs bästa back under hösten ens en chans, inte ens när lirare som Fransson framförallt men även Nygren gjorde bort sig rejält.

Blir halvbrorsorna bortplockade framför 00or som David Gustafsson och Olofsson undrar jag nog fan vad de håller på med. Montén har jag alltid ogillat liksom Grönborg, även när han befann sig i DIF.
Skriv svar