Detta hör väl hemma i nästa års sillytråd. Som Androiden är jag också riktigt peppad på sillyn redan. Rätt spelare har vi kontrakt med(och Hank).android skrev:Jag är rätt spänd inför nästa säsongs-silly redan nu. Vi har en bra grundtrupp redan nu och budgeten lär vara ett antal miljoner högre i och med NE. Sedan finns det ju en del Djurgårdare, stockholmare och andra som kopplats till DIF senaste åren (stretchar trådens syfte något).
Utgående kontrakt
Staffan Kronwall - Börjar bli till åren men redan uppe i 20 pinnar i KHL samt lagkapten.
John Norman - Har börjat bra i KHL i år.
Patrick Zackrisson - Har också börjat bra
Jonas Ahnelöv - Verkar också ha börjat bra i KHL.
Jonas Enroth - Vass keeper enligt mig.
Linus Videll - Legat runt 30 poäng i KHL senaste säsongerna
Viktor Lööv - Lite bortglömd i AHL. Jag tycker att han var riktigt stabil i Modo för ett gäng år sedan
Erik Gustafsson - Höll på att etablera sig i NHL för någon säsong sedan. Tappade den platsen förra säsongen.
Lukas Bengtsson - Lite skadedrabbad men var duktig i Frölunda
Philip Holm - Den förlorade sonen.
Tobias Lindberg - en av de mest spännande juniorspelarna jag sett när jag följde juniorhockeyn nogrannare.
Fredrik Claesson - Lite samma som Erik G.
Nicklas Danielsson - Droppat en hel del i produktionen senaste åren.
Förutom NE så är det betydligt högre tv-pengar nästa säsong. Det borde betyda att vi kan spetsa laget rätt ordentligt.
Sen vill jag inte ha så stor omsättning på folk heller. Men Falk,Ridderwall, och Ahlén borde inte få förlängt. Possler är väl tveksamt. Han är ändå ung och vill ge honom lite mer tid innan jag bestämmer mig där. Sen lär vi nog tappa Vejdemo till nordamerika. Hoppas resten av junisarna stannar en säsong till. Sen tror jag inte man förlänger med Burken heller.
Annars tror jag man förlänger med resten.
Falk ut- Ny back in. Gärna någon av ovanstående.
Ahlén ut- Brodin in. Brodin blir som ett nyförvärv.
Ridderwall ut- Har förmodligen riktigt bra betalt. Här kan vi få in en ny spetsforward.
Burken ut- En målskytt i Burkens klass åtminstone. Skulle gärna ha Burken kvar men åldern är lite väl hög.
Vejdemo ut- Gärna Norman. Mycket dyrare men med NE och tv-pengar.
Possler ut- Antingen Possler på ett billigt kontrakt eller en ung kille med potential från allsvenskan.
Detta borde vi ha råd med.
Reideborn(Jocke)
Pettersson-Högström
Hultström-Urbom
Nilsson-Ny
Bernhardt
Lundh-Ante-Ny
Ny-Ljungh-Bergfors
AJF-Macdavid-Davidsson
Ny-Johansson-Brodin
Ny,Hank
Känns som vi kan ha en riktigt spetsig forwardssida kommande säsong om Jocke sköter sina kort rätt.