Självklart, det var därför jag skrev att det var en önskan.AlltidoavsettDIF skrev:Hade han varit 5 år yngre hade han spelat i NHL fortfarande.Koonz skrev:Önskar verkligen att Burken var fem år yngre och kände att "nej, jag vill fan skriva långtidskontrakt med världens vackraste klubb" och vips så hade vi honom som stomme. Han är, i mina ögon, den perfekta typen av hockeyspelare. Stor, stark, hårt arbetande, går på kropp, kan gå på avslut och ger sig inte i första taget.
Säsongen 17/18
Re: Säsongen 17/18
Tänk er hur laddad Ahlen kommer att vara inför Järnkaminernas dag, david nr 2 och fjällby förmodligen borta på jvm, han lär ju få lira då, förmodligen överladdad nå jävulst inför denna dag.
Topp-20 i SHL i poäng/60 min i 5vs5.
Jonathan Davidsson borde väl spela lite mera!
Sen lite synd att Ikonen inte spelar hos oss denna säsong. Men ska inte älta det nu.
Jonathan Davidsson borde väl spela lite mera!
Sen lite synd att Ikonen inte spelar hos oss denna säsong. Men ska inte älta det nu.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Lutar åt bråk, eller mål, han är fan alltid pålitlig i sånna matcher.#10 skrev:Tänk er hur laddad Ahlen kommer att vara inför Järnkaminernas dag, david nr 2 och fjällby förmodligen borta på jvm, han lär ju få lira då, förmodligen överladdad nå jävulst inför denna dag.
Spela fult
-
- Säsongskort: Ja
Ahlen har en och endast en uppgift mot Fule - att sänka poeten
Ceterum censeo Solna esse delendam
Och retas med Ledin mot KHK.Donkels-2.0 skrev:Ahlen har en och endast en uppgift mot Fule - att sänka poeten
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Torskar vi nästa mot skalbaggen så vettefan va jag gör, det är fan ett fiasko i sig isf. 1 mål på 2 matcher framåt..
Tom skadad IGEN? Dags med ersättare!!
Possler skadad?
Possler skadad?
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Det kan väl ändå inte vara någon som är förvånad?gaspo skrev:Tom skadad IGEN?
Det är helt fantastiskt att vi kommer fira jul på en andraplats i tabellen.
Det har gnällts rejält här att spelet har dippat så mycket senaste tiden. Ändå har vi tagit tredje mest poäng senaste 10 omgångarna och näst flest senaste fem. Våra målvakter har också blivit mer mänskliga senaste tiden (91,6 senaste 10 och 90,5 senaste fem). Att vi fortsätter ta så mycket poäng är fint.
Senaste 10 matcherna har vi haft en powerplay-procent på 21,43 vilket väl får ses som godkänt. Däremot har BP legat på 75%. Vi skjuter fortfarande rätt mycket mot mål och får inte alltför mycket skott mot oss.
Jag hoppas att man kan avsluta året riktigt bra. En hyfsat realistisk förhoppning:
Luleå H 3p
Mora B 3p
LHC B 1p
MIF H 3p
Det har gnällts rejält här att spelet har dippat så mycket senaste tiden. Ändå har vi tagit tredje mest poäng senaste 10 omgångarna och näst flest senaste fem. Våra målvakter har också blivit mer mänskliga senaste tiden (91,6 senaste 10 och 90,5 senaste fem). Att vi fortsätter ta så mycket poäng är fint.
Senaste 10 matcherna har vi haft en powerplay-procent på 21,43 vilket väl får ses som godkänt. Däremot har BP legat på 75%. Vi skjuter fortfarande rätt mycket mot mål och får inte alltför mycket skott mot oss.
Jag hoppas att man kan avsluta året riktigt bra. En hyfsat realistisk förhoppning:
Luleå H 3p
Mora B 3p
LHC B 1p
MIF H 3p
Född till sportchef.
Så nöjd med att leva i en verklighet där det ses som en realistisk förhoppning att vi tar 10 poäng på 4 matcher. Det trodde jag inte innan säsongen började.android skrev:Det är helt fantastiskt att vi kommer fira jul på en andraplats i tabellen.
Luleå H 3p
Mora B 3p
LHC B 1p
MIF H 3p
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Inte bara forumet som gnällt på spelet senaste tiden. Även spelare och ledare har ju varit självkritiska.
Sunt att höra. Vore oroande om allt räknades i vinst eller förlust mitt under grundserien.
Då kunde vi nu slå oss på bröstet och luta oss tillbaka.
Sunt att höra. Vore oroande om allt räknades i vinst eller förlust mitt under grundserien.
Då kunde vi nu slå oss på bröstet och luta oss tillbaka.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Fattar inte hur Printz kommer undan med den jävla tacklingen på Ljungh!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tycker mer det är en olycklig situation. Ljungh blir väldigt låg samtidigt som Printz fullföljer en tackling. Kan ju omöjligt veta att Ljungh tänker krypa ihop och vända just då?gaspo skrev:Fattar inte hur Printz kommer undan med den jävla tacklingen på Ljungh!
Så, Ljungh är ansvarig för att hantera sargspelet också. Ljungh är klart medveten att han har en spelare efter sig och kan inte spela U10 hockey där.
Jämför situationen då Ahlen får en 2:a. Minst lika "fult".
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Ljungh är låg INNAN tacklingen!