Säsongen 17/18

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Koonz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Koonz »

AlltidoavsettDIF skrev:
Koonz skrev:Önskar verkligen att Burken var fem år yngre och kände att "nej, jag vill fan skriva långtidskontrakt med världens vackraste klubb" och vips så hade vi honom som stomme. Han är, i mina ögon, den perfekta typen av hockeyspelare. Stor, stark, hårt arbetande, går på kropp, kan gå på avslut och ger sig inte i första taget.
Hade han varit 5 år yngre hade han spelat i NHL fortfarande.
Självklart, det var därför jag skrev att det var en önskan.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Tänk er hur laddad Ahlen kommer att vara inför Järnkaminernas dag, david nr 2 och fjällby förmodligen borta på jvm, han lär ju få lira då, förmodligen överladdad nå jävulst inför denna dag.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Topp-20 i SHL i poäng/60 min i 5vs5.

Jonathan Davidsson borde väl spela lite mera!

Sen lite synd att Ikonen inte spelar hos oss denna säsong. Men ska inte älta det nu.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

#10 skrev:Tänk er hur laddad Ahlen kommer att vara inför Järnkaminernas dag, david nr 2 och fjällby förmodligen borta på jvm, han lär ju få lira då, förmodligen överladdad nå jävulst inför denna dag.
Lutar åt bråk, eller mål, han är fan alltid pålitlig i sånna matcher.
Spela fult
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Ahlen har en och endast en uppgift mot Fule - att sänka poeten
Ceterum censeo Solna esse delendam
Praetori

Inlägg av Praetori »

Donkels-2.0 skrev:Ahlen har en och endast en uppgift mot Fule - att sänka poeten
Och retas med Ledin mot KHK.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Torskar vi nästa mot skalbaggen så vettefan va jag gör, det är fan ett fiasko i sig isf. 1 mål på 2 matcher framåt..
gaspo

Inlägg av gaspo »

Tom skadad IGEN? Dags med ersättare!!
Possler skadad?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

gaspo skrev:Tom skadad IGEN?
Det kan väl ändå inte vara någon som är förvånad?
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Det är helt fantastiskt att vi kommer fira jul på en andraplats i tabellen.

Det har gnällts rejält här att spelet har dippat så mycket senaste tiden. Ändå har vi tagit tredje mest poäng senaste 10 omgångarna och näst flest senaste fem. Våra målvakter har också blivit mer mänskliga senaste tiden (91,6 senaste 10 och 90,5 senaste fem). Att vi fortsätter ta så mycket poäng är fint.

Senaste 10 matcherna har vi haft en powerplay-procent på 21,43 vilket väl får ses som godkänt. Däremot har BP legat på 75%. Vi skjuter fortfarande rätt mycket mot mål och får inte alltför mycket skott mot oss.

Jag hoppas att man kan avsluta året riktigt bra. En hyfsat realistisk förhoppning:
Luleå H 3p
Mora B 3p
LHC B 1p
MIF H 3p
Född till sportchef.
jaccan

Inlägg av jaccan »

android skrev:Det är helt fantastiskt att vi kommer fira jul på en andraplats i tabellen.

Det har gnällts rejält här att spelet har dippat så mycket senaste tiden. Ändå har vi tagit tredje mest poäng senaste 10 omgångarna och näst flest senaste fem. Våra målvakter har också blivit mer mänskliga senaste tiden (91,6 senaste 10 och 90,5 senaste fem). Att vi fortsätter ta så mycket poäng är fint.

Senaste 10 matcherna har vi haft en powerplay-procent på 21,43 vilket väl får ses som godkänt. Däremot har BP legat på 75%. Vi skjuter fortfarande rätt mycket mot mål och får inte alltför mycket skott mot oss.

Jag hoppas att man kan avsluta året riktigt bra. En hyfsat realistisk förhoppning:
Luleå H 3p
Mora B 3p
LHC B 1p
MIF H 3p
Så nöjd med att leva i en verklighet där det ses som en realistisk förhoppning att vi tar 10 poäng på 4 matcher. Det trodde jag inte innan säsongen började.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Inte bara forumet som gnällt på spelet senaste tiden. Även spelare och ledare har ju varit självkritiska.
Sunt att höra. Vore oroande om allt räknades i vinst eller förlust mitt under grundserien.
Då kunde vi nu slå oss på bröstet och luta oss tillbaka.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
gaspo

Inlägg av gaspo »

Fattar inte hur Printz kommer undan med den jävla tacklingen på Ljungh!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

gaspo skrev:Fattar inte hur Printz kommer undan med den jävla tacklingen på Ljungh!
Tycker mer det är en olycklig situation. Ljungh blir väldigt låg samtidigt som Printz fullföljer en tackling. Kan ju omöjligt veta att Ljungh tänker krypa ihop och vända just då?
Så, Ljungh är ansvarig för att hantera sargspelet också. Ljungh är klart medveten att han har en spelare efter sig och kan inte spela U10 hockey där.

Jämför situationen då Ahlen får en 2:a. Minst lika "fult".
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
gaspo

Inlägg av gaspo »

Ljungh är låg INNAN tacklingen!
Skriv svar