SHL 2017/18

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2017/18

Inlägg av Praetori »

Linköping på besök hos Frölunda. Plast hade kunnat ligga under med 5-0 eller mer efter första men de har en grym keeper i Gustavsson.
Men det är det ända positiva som går att säga om det laget, så jävla usla trots yrväder som bröderna olimb.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DRC

SHL 2017/18

Inlägg av DRC »

Förslag för fler mål: Byt bås så att försvarande lag har längre till eget bås i period 1 & 3 (som i nuvarande period).
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Läs Robin Lindgrens (Expressen) artikel idag, vilken jävla tomte.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

#10 skrev:Läs Robin Lindgrens (Expressen) artikel idag, vilken jävla tomte.
Läste den precis och jag håller inte alls med. Denna match idag och igår var riktigt bra ishockeyunderhållning. Visst vill jag ha fler mål men många mål betyder inte automatiskt rolig match. Det man ska börja med om man vill ha fler mål är att sluta döma bort såna som Linus Johansson gjorde senast mot Örebro.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Han tyckte säkert att SAIK's 10-3 eller vad det blev var mycket mer spännande och underhållande än mötena med oss.

Numbers > All

Inlägg av #10 »

Mattias_87 skrev:
Läste den precis och jag håller inte alls med. Denna match idag och igår var riktigt bra ishockeyunderhållning. Visst vill jag ha fler mål men många mål betyder inte automatiskt rolig match. Det man ska börja med om man vill ha fler mål är att sluta döma bort såna som Linus Johansson gjorde senast mot Örebro.
Ja men exakt, ser ju hellre alla dar i veckan matcher som dessa 2 jämfört med Mora där det blir 8-1 typ...
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Egentligen, vilka lag är det som lockar dåligt med folk?
Det är egentligen bara Linköping och Brynäs (största medgångarna i svensk idrott?) som har tappat rejält samt en nedgradering mellan bajen och Mora. Det är lite skillnad på en 2-1 match mellan aik och DIF samt mellan Örebro och Kåhåkå.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Robin Lindgren - orkar bry mig om vad ytterligare en praoelev på slaskblaskorna har för åsikt
Ceterum censeo Solna esse delendam
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

difanda skrev:Skevaste spelschemat i Shl. Nästa helg har vi spelat 16 omgångar, 6 av matcherna mot Fbk och Ske. Vi har mött klart Ske och Fbk på hemmaplan 1,5 månad in i serien. Då har vi inte ens mött Frölunda än... Hur lägger de upp schemat egentligen?!?
Ska dock sägas att DIF-FHC är omgång 6 (som av någon anledning flyttats och numera är förlagd till) 29/1. Dvs ursprungstanken var att vi redan skulle ha mött Frölunda, men pga någonting (gissningsvis en korvgala eller liknande på Hovet) krävdes en matchflytt vilket gjort kalaset skevare än vad det var från början.
25/4-2025
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Linus Johansson anmäld till DM. Vi kommer förmodligen sakna 2 centrar mot FBK...

Skickat från min iPhone med Tapatalk
EspenK

Inlägg av EspenK »

Benjamin L. Willard skrev:Linus Johansson anmäld till DM. Vi kommer förmodligen sakna 2 centrar mot FBK...

3med Ljung...

Ridderwall Vejde Bergfors
Fjällby MacDavid Jonte
Possler Lundh Burk
Ahlén Hank ??? (Lån/junis)
EspenK

Inlägg av EspenK »

EspenK skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Linus Johansson anmäld till DM. Vi kommer förmodligen sakna 2 centrar mot FBK...

3med Ljung...

Ridderwall Vejde Bergfors
Fjällby MacDavid Jonte
Possler Lundh Burk
Ahlén Hank ??? (Lån/junis)
November is here. Winter is coming.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Trodde Burken låg sämre till...
daaviid

Inlägg av daaviid »

EspenK skrev:

Som jag skrev redan i matchtråden igår, det såg ut som att SAIK spelaren överdrev en hel del när Burken tacklade intill sargen. Såg bara en taskig repris från helt fel vinkel och tyckte ändå att det inte var så farligt.
Praetori

Inlägg av Praetori »

daaviid skrev:
EspenK skrev:

Som jag skrev redan i matchtråden igår, det såg ut som att SAIK spelaren överdrev en hel del när Burken tacklade intill sargen. Såg bara en taskig repris från helt fel vinkel och tyckte ändå att det inte var så farligt.
Plus att burken verkar vara gjord av teflon.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar