SHL 2017/18
Re: SHL 2017/18
Linköping på besök hos Frölunda. Plast hade kunnat ligga under med 5-0 eller mer efter första men de har en grym keeper i Gustavsson.
Men det är det ända positiva som går att säga om det laget, så jävla usla trots yrväder som bröderna olimb.
Sent from my XT1580 using Tapatalk
Men det är det ända positiva som går att säga om det laget, så jävla usla trots yrväder som bröderna olimb.
Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
SHL 2017/18
Förslag för fler mål: Byt bås så att försvarande lag har längre till eget bås i period 1 & 3 (som i nuvarande period).
Läs Robin Lindgrens (Expressen) artikel idag, vilken jävla tomte.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Läste den precis och jag håller inte alls med. Denna match idag och igår var riktigt bra ishockeyunderhållning. Visst vill jag ha fler mål men många mål betyder inte automatiskt rolig match. Det man ska börja med om man vill ha fler mål är att sluta döma bort såna som Linus Johansson gjorde senast mot Örebro.#10 skrev:Läs Robin Lindgrens (Expressen) artikel idag, vilken jävla tomte.
Avskaffa tre mot tre.
#10 skrev:Läs Robin Lindgrens (Expressen) artikel idag, vilken jävla tomte.
Han tyckte säkert att SAIK's 10-3 eller vad det blev var mycket mer spännande och underhållande än mötena med oss.
Numbers > All
Ja men exakt, ser ju hellre alla dar i veckan matcher som dessa 2 jämfört med Mora där det blir 8-1 typ...Mattias_87 skrev:Läste den precis och jag håller inte alls med. Denna match idag och igår var riktigt bra ishockeyunderhållning. Visst vill jag ha fler mål men många mål betyder inte automatiskt rolig match. Det man ska börja med om man vill ha fler mål är att sluta döma bort såna som Linus Johansson gjorde senast mot Örebro.#10 skrev:Läs Robin Lindgrens (Expressen) artikel idag, vilken jävla tomte.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Egentligen, vilka lag är det som lockar dåligt med folk?
Det är egentligen bara Linköping och Brynäs (största medgångarna i svensk idrott?) som har tappat rejält samt en nedgradering mellan bajen och Mora. Det är lite skillnad på en 2-1 match mellan aik och DIF samt mellan Örebro och Kåhåkå.
Det är egentligen bara Linköping och Brynäs (största medgångarna i svensk idrott?) som har tappat rejält samt en nedgradering mellan bajen och Mora. Det är lite skillnad på en 2-1 match mellan aik och DIF samt mellan Örebro och Kåhåkå.
-
Robin Lindgren - orkar bry mig om vad ytterligare en praoelev på slaskblaskorna har för åsikt
Ceterum censeo Solna esse delendam
-
Ska dock sägas att DIF-FHC är omgång 6 (som av någon anledning flyttats och numera är förlagd till) 29/1. Dvs ursprungstanken var att vi redan skulle ha mött Frölunda, men pga någonting (gissningsvis en korvgala eller liknande på Hovet) krävdes en matchflytt vilket gjort kalaset skevare än vad det var från början.difanda skrev:Skevaste spelschemat i Shl. Nästa helg har vi spelat 16 omgångar, 6 av matcherna mot Fbk och Ske. Vi har mött klart Ske och Fbk på hemmaplan 1,5 månad in i serien. Då har vi inte ens mött Frölunda än... Hur lägger de upp schemat egentligen?!?
25/4-2025
-
Linus Johansson anmäld till DM. Vi kommer förmodligen sakna 2 centrar mot FBK...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
3med Ljung...Benjamin L. Willard skrev:Linus Johansson anmäld till DM. Vi kommer förmodligen sakna 2 centrar mot FBK...
Ridderwall Vejde Bergfors
Fjällby MacDavid Jonte
Possler Lundh Burk
Ahlén Hank ??? (Lån/junis)
November is here. Winter is coming.EspenK skrev:3med Ljung...Benjamin L. Willard skrev:Linus Johansson anmäld till DM. Vi kommer förmodligen sakna 2 centrar mot FBK...
Ridderwall Vejde Bergfors
Fjällby MacDavid Jonte
Possler Lundh Burk
Ahlén Hank ??? (Lån/junis)
Benjamin L. Willard skrev:Linus Johansson anmäld till DM. Vi kommer förmodligen sakna 2 centrar mot FBK...
Trodde Burken låg sämre till...
Som jag skrev redan i matchtråden igår, det såg ut som att SAIK spelaren överdrev en hel del när Burken tacklade intill sargen. Såg bara en taskig repris från helt fel vinkel och tyckte ändå att det inte var så farligt.EspenK skrev:Benjamin L. Willard skrev:Linus Johansson anmäld till DM. Vi kommer förmodligen sakna 2 centrar mot FBK...
Plus att burken verkar vara gjord av teflon.daaviid skrev:Som jag skrev redan i matchtråden igår, det såg ut som att SAIK spelaren överdrev en hel del när Burken tacklade intill sargen. Såg bara en taskig repris från helt fel vinkel och tyckte ändå att det inte var så farligt.EspenK skrev:Benjamin L. Willard skrev:Linus Johansson anmäld till DM. Vi kommer förmodligen sakna 2 centrar mot FBK...
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.