SHL Omgång 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 30/9 2017

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 30/9 2017

Inlägg av Kentta »

Väl genomförd match från våran sida. Trots att Skellefteå har mycket puck inledningsvis håller vi försvaret ganska tätt, och släpper inte till allt för mycket. Som tidigare nämnts, så är det fantastiskt att vi har en förstakedja som levererar. Men ler någonsin Bourqe? Ser väldigt sammanbiten ut hela tiden, haha.

Högström och Reideborn ruskigt bra idag.
Praetori

Inlägg av Praetori »

pulverapa skrev:Vi känns som ett gäng Järnkaminer. Det har man inte sett på ett par år. Det kan bli topp 6.
Ja intentionerna och tempot i anfallszon i tredje passar för övre halvan av tabellen.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Mycket ser bra ut. Men har vi det powerplay vi har kommer vi aldrig hamna på den övre halvan. Det är omöjligt.
Avskaffa tre mot tre.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Observation:

Det är ganska länge sedan jag känt "fan, vi är bra!" i början av en säsong. Så känner jag efter de senaste fem perioderna. Vi spelar bra. Vi gör såna mål som måste göras för att vinna. Hoppas de håller spåret nu.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev:Mycket ser bra ut. Men har vi det powerplay vi har kommer vi aldrig hamna på den övre halvan. Det är omöjligt.
Nä PP måste sitta. Jag kräver inte perfektion med tanke på hur det sett ut men 10-20% måste man ändå klara.

Måste även stämma in i hyllningskörerna till Högga. Han är majestätisk (och jag har sagt det många gånger förr). Tyvärr är han på tok för bra för SHL. Vi skulle signat honom på 5-6 år på direkten men ringer NHL så finns det ju inget att göra.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.

Inlägg av #10 »

Praetori skrev:
Mattias_87 skrev:Mycket ser bra ut. Men har vi det powerplay vi har kommer vi aldrig hamna på den övre halvan. Det är omöjligt.
Nä PP måste sitta. Jag kräver inte perfektion med tanke på hur det sett ut men 10-20% måste man ändå klara.

Måste även stämma in i hyllningskörerna till Högga. Han är majestätisk (och jag har sagt det många gånger förr). Tyvärr är han på tok för bra för SHL. Vi skulle signat honom på 5-6 år på direkten men ringer NHL så finns det ju inget att göra.
Bästa backen i shl för shl spel.
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

5 Punkter:

1.Skönt att vi redan nu med besked vet att vi har en förstakedja som kan producera, viktigt att veta att kemin mellan Ante och Burken sitter redan nu.

2.Jag var den första att gnälla att Adam ej fungerade förra säsongen så nu ska jag också vara den första att hylla honom, jäklar vilken skillnad det är bara på 1 år. Påminner mycket om självförtroendet och spelet från 13/14.

3. Högström är helt galet grym, han är bokstavligt talat majestätisk som han håller i pucken och bara driver den förbi och upp till målchans. OS är absolut aktuellt. Bästa backen i SHL? Nästan så att man börjar oroa sig för en flytt trots att han har kontrakt även över 18/19.

4.Effektiviteten är en markant skillnad, skönt att vi nu även kan ha lite flyt och tur med oss.

5.Styrkan att ta 6 poäng och avgöra sent mot både aik och Brynäs är stor, tippade topplag. Ska jag vara ärlig så tycker jag vi har varit det bättre laget i alla matcher förutom mot Hv. Är något orolig för när dippen kommer och hur länge den kommer sitta.
Senast redigerad av AlltidoavsettDIF den 2017-09-30 21:17:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Frasse

Inlägg av Frasse »

-daniel- skrev:Länge sen jag sett en back i DIF som dominerat så mycket som #4 gör. Helt överlägsen.
Ja här har vi en riktigt bra back, som jag tycker har utvecklats ytterligare ifrån förra säsongen!
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

captcash skrev:
ken1968 skrev:Underbart om det blir mål men känns som om det skulle kunna bli bortdömt
Jo asså... det blir bortdömt om en halv skridsko närmar sig målgården, men när en spelare bor där är det ok!? Fattar inte den regeln och hade varit skogstokig om det var saik som gjorde detta mål!
Nu handlar det ju också ifall pucken var före spelaren över linjen eller inte. Possler var ju en kvart efter in pucken. Possler störde inte målvakten. Klart mål.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

-daniel- skrev:Länge sen jag sett en back i DIF som dominerat så mycket som #4 gör. Helt överlägsen.
Tja, om man blundade för hans tidigare säsonger. Har varit Kung sedan han kom till oss.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Fjällby kan bli riktigt bra.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

BOMBOM BOUCHARD skrev:viewtopic.php?f=9&t=4562&start=30
Högström

Det där är väl ändå under den tiden där han gjorde en snurrfint på blå var tredje byte och tappade pucken till friläge för motståndarlaget?

Högström var aldrig en dålig back, men han har utvecklat en sjuk pondus jämfört med första SHL-året. Att han skrev på för Spartak är det som gjort mest ont i mitt hjärta på flera år. Skönt att det löste sig :lol:
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Skön seger igår.

Matchens enskilt största behållning från läktarplats, Marcus Högström. Han är så vidrigt överlägsen på isen så det finns inte, ser knappt ens ut som att han försöker och lyckas ändå hitta macka på macka och bara glida förbi varenda parvel motståndarna har på isen. Helt sanslöst bra.

Burken kan visa sig vara snuskigt viktig för vårt gäng, en kille som vet vad han ska göra när han får friläge och som har en naturlig näsa för att söka sig in i kassen. Fuskade lite i hemjobbet i första vilket höll på att skita sig men i övrigt har jag inga större klagomål.

Reideborn med en jättematch, faktiskt stabila ingripanden alla 60 minuter igenom, och FJs uppåkning är magi. Bra säsongsstart.

Märks att vi blir ett lite spretigt brunkargäng även den här säsongen (till ingens förvåning), men det ser fan bra mycket bättre ut än vad jag hade vågat hoppas på. Ett kollektiv av hårt jobb sammansvetsat med en förstakedja som heter duga.
25/4-2025
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

BOMBOM BOUCHARD skrev:viewtopic.php?f=9&t=4562&start=30
Högström
Det där inlägget lägger jag på "jinxhyllan"! :lol:
Skriv svar